1. 11.
    http://www.youtube.com/watch?v=aauhvMNhzrw+
    ... soguk isirigi
  2. 12.
    Ve tilavet secdesi okuyana da duyana da farz olduğu için o ayete gelince kendi duyacağınız kadar okumaniz ve tilavet secdesini geciktirmemeniz önemle rica olunur.
    5 -2 ... henderaaa
  3. 13.
    ilk ayeti aynı zamanda kuranın ilk inen ayeti "oku"dur.

    Bu sure bilim islâm ile çelişir diyenlere hayır çelişmez niteliğinde bir cevaptır.
    5 -2 ... garip bir yolcu
  4. 14.
    Eksileyenler neden eksilemis anlamış değilim,inanmıyor olabilirsiniz ama bunu da bi genel bilgi olarak gorun.sataşma yok küfur yok kimsenin düşüncesine saldırı yok.eksilemek huy olmuş kimisinde garip.
    7 -1 ... henderaaa
  5. 15.
    Embriyo suresi. Evet.
    ... hepinizi sevmiyorum
  6. 16.
    kuran'ın ilk inen suresi ve oldukça dikkatli yorumlanması gerekiyor, hadi yapalım.

    başkaca kaynaklar da aslında ilk inen sure ama bir sıralama yapalım onda da en önde fatiha suresi olsun diyorlar (bunu sonra anlatacağım). şimdilik bu surenin ayetleri uzerinden gidelim.

    henüz bu ayetler yokken halk al-ilah ismine tapınıyordu. aynı bölgede isevi ve yahudilik inancına sahip insanlar da vardı ve incil tevrat gibi kutsal kitaplar çoğu kimsede, bugün olduğu şekli ile bulunuyordu. o dönemde başkaca insanlar da kitaplar hazırlıyor başkaca inançlarla ilgili halka gidiyordu.

    bir kitap götürüp oku dediklerinde insanlar kitabı alıyor okuruz diyordu. ancak birkaç gün sonra gidip okudun mu dediklerinde okumadım cevabını alıyorlar ve mutsuz oluyorlardı.

    ayrıca hristiyanlık ağırlıklı insanlar sürekli olarak rab'bi diyorlardı. bunu da sonra kendi başlığında inceleriz fakat şimdi ilk ayete bakalım:

    "yaratan rabbinin adıyla oku!"

    işte kendisine uzattığınızda okumayacak bir topluma, hele de bu toplum rabbi diyorsa al-ilah diyorsa okumasını sağlayacak bir metin. bir emir cümlesi olduğundan ve içerisinde rabbi geçtiğinden insanların okuması sağlandı.

    şimdi ikinci ayete geçelim.

    "o, insanı bir kan pıhtısından yarattı."

    bakın bu kısım çok ilginç çünkü o dönem ölümler gerçekleşiyor ancak çok oturmaktan, uyumaktan veya hareketsizlikten kaynaklanan bu hastalığın sebebi bilinmiyor ve toplum arasında kanın pıhtılaşması olarak adlandırılıyordu. aynı şekilde doğum da kanlı gerçekleştiğinden başkaca ölüm ve doğumun kan pıhtısı ile ilgili olduğu sanılıyordu ve bu metinle beraber insanlar daha çok ilgi göstermeye başladılar.

    ne var ki çok sonra insanın kan pıhtısından yaratılmadığı farkedilince bilimsel olarak pek çok çevirmen bunu su veya aşılanmış yumurta olarak düzelttiler bilime uygun olması için. aslında burada muhammed ile ilgili farklı bir inanış var ancak müslümanlara saygı olarak buna yer vermiyorum.

    sonra başka bir ayete baktığımızda

    "insana bilmedikleri şeyi öğretti."

    bu da insanın merak etmesi okuması için yazılan bir ayettir. insanlarda acaba bilmediğimiz tedavi edici ne olabilir merakını uyarmıştır.

    bir başka ayete baktığımızda:

    "hayır, hayır! eğer vazgeçmezse, derhal onu alnından (perçeminden) yakalarız (cehenneme atarız)."

    bu kısım önemli bir kısım ve ayrıca tutarlı değildir. çünkü kitaptaki ilk tehditlerden birisidir. biliyorsunuz o dönem henüz elektrik yoktu ve insanlar da genelde akşamları evinde olurdu ve akşam gergin, tedirgin ve korkak olurlardı. bugün dahi pek çok insan evde yalnız kaldığında korku içerisindedir. işte bu sözler insanların korkuya kapılmaları ve tedirgin olmalarını sağlamıştır.

    kaldı ki tutarsızlık şuradadır, eğer madem derhal alnından yakalanıp cehenneme atabiliyor ise o zaman yapılsın. yapılsın ki tanrının vaadi bu ise yerine gelmiş olsun. burada da farklı kaynaklar farklı bilgiler taşıyor ancak müslümanlara saygı olarak yer vermiyorum.

    bir sonraki ayete bakalım:

    "o, hemen gidip meclisini (kendi taraftarlarını) çağırsın."

    burada aslında kitap hakkında git haber ver deniyor ama bununla da bitmiyor, bir sonraki ayete bakarsak:

    "biz de zebânîleri çağıracağız."

    bakın bu da çok ilginç bir ayet ancak yine müslümanları incitmemek için saygı çerçevesinde bu sözlerdeki manayı buraya yazmayacağım. ancak yukarıda yazdığım karanlık ve korku ile ilgili idi. belki de bir canlının gelmesi sonucu onların zebani olarak görülmesi ve korkması bir sonraki ayette olduğu gibi hemen secde etmesi ve yaklaşması amaçlanıyordu.

    bakalım:

    "hayır! ona uyma! allah'a secde et ve (yalnızca o'na) yaklaş!"

    dileyen olursa ve mesaj atarsa buradaki belirtmediğim kısımları da konuşabiliriz.
    3 -7 ... rootz
  7. 17.
    birkaç mesaj geldi ve deniliyor ki bu surede kan pıhtısından bahsedilmiyor. tamam da bunu sen arapçanın hala etkin olduğu mısır'da veya arabistan'da söyleyebilir misin?

    yani gidip mısır'da bir doktora şunu diyebilir misin:

    - doktor bir sorunum var kanım sulanıyor

    ya da

    - doktor bir rahatsızlığım var alak'ım yani embriyom rahatsız

    elbette diyemezsin çünkü burada geçen alak yani alakın hala tıp terimi olarak arapçada seyrek olsa da kullanılmaktadır.

    yine diyelim ki alak kan pıhtısı, embriyo değil yani su, o zaman durum daha vahim. canlının toprak ve sudan yaratılmış olduğunu kanıtlayamazsın hem eğer su ise evrime inanlara çok ciddi açıklamalar yapmak zorundasınızdır.
    -4 ... rootz
  8. 18.
    O dönemin insanlarının asla bilemeyecekleri birşey olan embriyonun en çok benzediği şey bir kan pıhtısıdır. Bu ayet bilimsel bir gerçekliktir. Ayrıca Allah'ın isimlerinden biri el-halim'dir. Yani suçluları hemen cezalandırmayan, mühlet verendir.

    Bazı ifadelerden senin hoşlanmıyor olman, gerçeği zerre ilgilendirmez. Sorunun senin beğenme mekanizmanda olma olasılığını neden göz önünde bulundurmuyorsun. Mesela başka bir insan olan ben, bu ayetteki mesajı gayet net alabiliyorum. Şimdi hangimiz haklıyız sen mi ben mi?
    3 -3 ... insectoidzz
  9. 19.
    Kuranda insanın sudan, yaratıldığı da, topraktan yaratıldığı da, atılan bir sıvıdan yaratıldığı da yazar. Çünkü evet hepsinden yaratıldık zaten. Neden tek bir tanım olması gerektiği gibi bir zorunluluk varmış fikrindesin. Ayrıca kuranda evrim yoktur da demez vardır da demez.
    2 ... insectoidzz
  10. 20.
    Ayrıca beynin farklı bölgelerinin farklı işlevleri vardır. Mesela libido merkezi hipotalamus'tur. Yada sol beyin ile sağ beyin farklı işlevlere sahiptir.

    Ayette geçen perçem ise kafanın alın ve ön kısmıdır. Kuran'da bazı yerlerde de günahkar perçem diye geçer.

    Çok ilginç bir şekilde beynin seçim yapma merkezi tam olarak ön kısmıdır. Bu bilimsel bilgi defalarca kuran ve bilim arasındaki uyumla ilgili kitaplarında geçmiştir.
    1 -1 ... insectoidzz