bugün

96-el-ALAK
Alak, insanın yaratılış safhalarından olan aşılanmış yumurtayı ifade eder. Bu sûreye "ikra' sûresi" de denir. Mekke'de inmiştir; 19 âyettir. ilk 5 âyeti, Kur'an'ın ilk inen âyetleridir. Bu sûrede okumanın, öğrenmenin üstünlüğü, insanın yaratılışı, kalemin özelliği, bunların insana Allah'ın ihsanı olduğu, insanın bunları düşünmesi, Rabbine itaat etmesi gerektiği, aksi halde azaba dûçar olacağı anlatılır.

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.

1. Yaratan Rabbinin adıyla oku!

2. O, insanı bir aşılanmış yumurtadan yarattı.

3. Oku! Rabbin, en büyük kerem sahibidir.

4. O Rab ki kalemle (yazmayı) öğretti.

5. insana bilmedikleri şeyi öğretti.

6. Gerçek şu ki, insan azar.

7. Kendini kendine yeterli gördüğü için.

8. Kuşkusuz dönüş Rabbinedir.

9. Gördün mü şu men edeni,

10. Namaz kılarken bir kulu (Peygamber'i namazdan)?

11. Gördün mü, ya o (Peygamber) doğru yolda olur,

12. Yahut takvâyı emrediyorsa?

13. Ne dersin o (meneden, Peygamber'i) yalanlıyor ve doğru yoldan yüz çeviriyorsa!

14. (Bu adam) Allah'ın, (yaptıklarını) gördüğünü bilmez mi!

15. Hayır, hayır! Eğer vazgeçmezse, derhal onu alnından (perçeminden), yakalarız (cehenneme atarız).

16. O yalancı, günahkâr alından (perçemden),

17. O, hemen gidip meclisini (kendi taraftarlarını) çağırsın.

18. Biz de zebânîleri çağıracağız.

19. Hayır! Ona uyma! Allah'a secde et ve (yalnızca O'na) yaklaş!

http://www.kuranikerim.com/mdiyanet/alak.htm
kuranın ilk inen ayetleridir...

meali:

Alak, insanın yaratılış safhalarından olan aşılanmış yumurtayı ifade eder. Bu sûreye "ikra' sûresi" de denir. Mekke'de inmiştir; 19 âyettir. ilk 5 âyeti, Kur'an'ın ilk inen âyetleridir. Bu sûrede okumanın, öğrenmenin üstünlüğü, insanın yaratılışı, kalemin özelliği, bunların insana Allah'ın ihsanı olduğu, insanın bunları düşünmesi, Rabbine itaat etmesi gerektiği, aksi halde azaba dûçar olacağı anlatılır.

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.

1. Yaratan Rabbinin adıyla oku!

2. O, insanı bir aşılanmış yumurtadan yarattı.

3. Oku! Rabbin, en büyük kerem sahibidir.

4. O Rab ki kalemle (yazmayı) öğretti.

5. insana bilmedikleri şeyi öğretti.

6. Gerçek şu ki, insan azar.

7. Kendini kendine yeterli gördüğü için.

8. Kuşkusuz dönüş Rabbinedir.

9. Gördün mü şu men edeni,

10. Namaz kılarken bir kulu (Peygamber'i namazdan)?

11. Gördün mü, ya o (Peygamber) doğru yolda olur,

12. Yahut takvâyı emrediyorsa?

13. Ne dersin o (meneden, Peygamber'i) yalanlıyor ve doğru yoldan yüz çeviriyorsa!

14. (Bu adam) Allah'ın, (yaptıklarını) gördüğünü bilmez mi!

15. Hayır, hayır! Eğer vazgeçmezse, derhal onu alnından (perçeminden), yakalarız (cehenneme atarız).

16. O yalancı, günahkâr alından (perçemden),

17. O, hemen gidip meclisini (kendi taraftarlarını) çağırsın.

18. Biz de zebânîleri çağıracağız.

19. Hayır! Ona uyma! Allah'a secde et ve (yalnızca O'na) yaklaş!
Sure, ikra * diye başladığı için ikra suresi de denir. ilk 5 ayet-i kerimesi Kur'an-ı kerimin ilk inen ayetleridir.
Okuyanın sesinin ve makamının güzel olması durumunda insanı inanılmaz etkileyen sure.
ilk beş ayeti, Hz. Peygamber, Hira mağarasında iken Cebrail'in ilk getirdiği ayetlerdir. Bu ayetlerin inmesinden sonra vahiy bir süre kesilmişti ki bu süreye fetret dönemi denir. Daha sonra Müddessir suresinin inmesiyle fetret dönemi sona ermiştir.

9 ve 10. ayetler için açıklama: Ebu Cehil, "Andolsun, eğer Muhammed'in namaz kıldığını görürsem onun boynunu ezeceğim" demiş ve bir gün bu dediğini yapmaya kalkışmıştı. Fakat Hz. Peygamberin yanına geldiğinde düşündüğünü gerçekleştiremeden titreyerek korkuyla kaçmıştı. ayetler bu olaya ve Hz. Peygamber'in ilahi koruma altında olduğuna işaret etmektedir."

kaynak: diyanet.gov.tr
http://www.youtube.com/watch?v=aauhvMNhzrw
Ve tilavet secdesi okuyana da duyana da farz olduğu için o ayete gelince kendi duyacağınız kadar okumaniz ve tilavet secdesini geciktirmemeniz önemle rica olunur.
ilk ayeti aynı zamanda kuranın ilk inen ayeti "oku"dur.

Bu sure bilim islâm ile çelişir diyenlere hayır çelişmez niteliğinde bir cevaptır.
Eksileyenler neden eksilemis anlamış değilim,inanmıyor olabilirsiniz ama bunu da bi genel bilgi olarak gorun.sataşma yok küfur yok kimsenin düşüncesine saldırı yok.eksilemek huy olmuş kimisinde garip.
O dönemin insanlarının asla bilemeyecekleri birşey olan embriyonun en çok benzediği şey bir kan pıhtısıdır. Bu ayet bilimsel bir gerçekliktir. Ayrıca Allah'ın isimlerinden biri el-halim'dir. Yani suçluları hemen cezalandırmayan, mühlet verendir.

Bazı ifadelerden senin hoşlanmıyor olman, gerçeği zerre ilgilendirmez. Sorunun senin beğenme mekanizmanda olma olasılığını neden göz önünde bulundurmuyorsun. Mesela başka bir insan olan ben, bu ayetteki mesajı gayet net alabiliyorum. Şimdi hangimiz haklıyız sen mi ben mi?
Kuranda insanın sudan, yaratıldığı da, topraktan yaratıldığı da, atılan bir sıvıdan yaratıldığı da yazar. Çünkü evet hepsinden yaratıldık zaten. Neden tek bir tanım olması gerektiği gibi bir zorunluluk varmış fikrindesin. Ayrıca kuranda evrim yoktur da demez vardır da demez.
Ayrıca beynin farklı bölgelerinin farklı işlevleri vardır. Mesela libido merkezi hipotalamus'tur. Yada sol beyin ile sağ beyin farklı işlevlere sahiptir.

Ayette geçen perçem ise kafanın alın ve ön kısmıdır. Kuran'da bazı yerlerde de günahkar perçem diye geçer.

Çok ilginç bir şekilde beynin seçim yapma merkezi tam olarak ön kısmıdır. Bu bilimsel bilgi defalarca kuran ve bilim arasındaki uyumla ilgili kitaplarında geçmiştir.
Kuranda yahudilerin lanetli pislik ve hasaremsi oldugunu one surenler haric diger ayetler guncelligini yitirmis.
Umrum degil.
görsel
sesli türkçe meali:

https://www.youtube.com/watch?v=WER35MR4w_M
ilk tam inen sure.
Arapça bir takım sözler. Türkleri ilgilendirmese gerek...
güncel Önemli Başlıklar