bugün

akira kurosawa ve toshiro mifune'in insanlığa armağanı bir sanat ve hayat yapıtı. filmin iki yıl süren çekimleri boyunca filme adını veren kızıl sakalını kesmemesi zorunluluğu, mifune'in bu süreçte başka bir projede yer almasını engellediğinden, ekonomik sorunlara neden olmuş, filmin yüksek hasılatı bunu biraz telafi etse de; bu filmden sonra aralarındaki bazı anlaşmazlıklar ve kırgınlıklar neticesinde kızıl sakal; bu iki virtiözün birlikte yarattığı son harika olmuş...

her açıdan fevkaladenin fevkinde bir senaryo, oyunculuk ve yönetmenlik örneği. iz bırakıcı ve ilham verici bir eser.

--spoiler--
-çürük meyve kokuyor.
-bu yoksulluğun kokusu.
--spoiler--

--spoiler--
kızıl sakal: tıp ilmi her şeyi açığa çıkartmış değil. hastalığın belirtilerini, neyin nasıl olduğunu biliyoruz. hastanın iyileşme ihtimali varsa yardım etmeye çalışırız. ama hepsi bundan ibaret. önemli olan fakirlik ve cehaletle mücadele etmektir. tıbbın acizliklerini azaltacak tek yol bu. fakirlik için politik bir sorun derler. ama politika fakirler için şimdiye kadar ne yapmış? fakirlik ve cehaletten kurtulmak için hangi yasa geçti? eğer fakir olmasalardı bu insanların yarısı hastalanmayacaklardı. biliyorum. hastalığın arka planında her zaman büyük bir talihsizlik yatar.
--spoiler--

--spoiler--
hiçbir şey, bir adamın son anları kadar heybetli olamaz. yakından izle.
--spoiler--
usta yönetmen akira kurosawa'nın 1965 yıında çektiği film. başrolünde, kurosawa'nın pek çok filminde rastlayabileceğimiz başarılı oyuncu toshirô mifune bulunur. film japonya'da kıtlık çekilen zamanlarda bir köyde geçmektedir. köyün doktoru olan, dr. kyojio niide'nin (kızıl sakal) yoksunluklarla dolu olan yaşamın devam ettirilmesi ve insanlık onurunun korunması adına verdiği samimi çaba ve yaşanan dram masalsı bir dille resmedilmiştir.