bugün

ignostisizm

ignostisizm, basitçe tanrı kavramının anlamsız olduğu düşüncesidir. yani, ortada, hakkında "var mı yok mu?" diye tartışabileceğimiz, tanımlanmış bir şey yok iddiasıdır.

mantıksal pozitivist bi bakış açısı gibi geliyor... mantıksal pozitivistler empirik olarak temellendirilemeyecek kavramların anlamsız olduğunu, bu yüzden metafiziğin de saçma bir uğraş olduğunu söylerler.

ben ignostisizme katılmıyorum. tanrı, asgari bir şekilde "varlığı (evreni) yaratan bilinç sahibi varlık" olarak tanımlanabilir bence... ve bu, anlamsız bir tanım değildir.
© copyright 2005 - 2026