bugün

okulda felsefe dersinin kaldırılması

Biz orta yaşlı sayılırız, ama cahil değiliz. Bizi iyi yetiştirdiler, ama bugünkü iktidar gibi güçler için bir problemiz biz.

Ortaçağda kilise, bilginin, okuma yazmanın tek kaynağıydı. Sadece keşişler okuma yazma bilirlerdi ve kütüphaneler ücra yerlerdeki manastırlardaydı (bugün de bu manastırlardaki kütüphanelerde pahalı biçilemez el yazması kitaplar mevcuttur)...

Kilisenin bu "bilgi hegemonyasına" karşı cahil halkı eğitmek adına uzun sürdü, ama bi "şey" icat edildi ----> okul !!...

Böylece bilgi, kilisenin egemenliğinden çıktı, dindışı, kaynaklar, magazinler, gazeteler peydah oldu. Bu, kilisenin hiç hoşuna gitmedi. Hala gitmez. Okul ve dinler tarih boyunca birbirlerinden hoşlanmazlar.

Bu adımlar okul kavramının içini boşaltıp, yeni nesilleri ya kiliseye ya da hangi dinse o, o din kurumuna bağımlı kılmak için atılan adımlar.

Ne kitaptan, ne okuldan, ne de akıldan hiç hoşlanmaz dinsel kurumlar. Biz sizin yerinize düşünürüz, yeter ki siz bize bağımlı olun, şeklinde düşünürler.
© copyright 2005 - 2026