bugün
- erkekler neden az yaşar7
- yazarların imza parfümleri10
- üni mezunu kız meslek lisesi mezunu erkek evliliği3
- andriy shevchenko3
- bana karpuzlu soda getir kardeşim diyen erkek3
- kıskanmak6
- bir insanı sevmek11
- devlet gücü6
- sevgilinin beni terk etme demesi3
- m r e r e c t o5
- akp'ye katılan belediye başkanları8
- çırılçıplak şekilde ağlarken dünya kupası izlemek2
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- haitinin gol atmış olması5
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- dünya kupasında başarısız olmamızın tesellisi2
- çırılçıplak şekilde uyurken yatağa işemek3
- oyuncu koltugu4
- 24 haziran 2026 venezuela depremi3
- 2026 dünya kupası23
- ibadet4
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- mutluluğun fark edilmemesi6
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- çalmak2
- güney afrika güney kore maçı saat 4 te trt spor da3
- aylık 386 bin tl iyi para mıdır sorunsalı3
- kılıçdaroğlu tipi louserlık5
- insan5
- atatürk e yahudi diyen oç nin kaynağı3
- akp seçmeni2
- lionel messi11
- anlamak3
- cristiano ronaldo dos santos aveiro3
- my number one3
- zalican2
- naruto dayi3
- düşün ki o bunu okuyor16
- karsan jest2
- duygusal yankı2
- ameliyat olmak8
- futbol16
- 25 haziran 2026 venezuela depremi3
- dünya8
- falıma bakmak isteyen var mı24
- yazarların saç şekillendirme taktikleri4
- sözlük kızlarının vücutları15
- velvet13
- dil3
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
çok ciddi bir araştırma ve hazırlık sürecinin sonunda, yüzlerce insanın emek verip ortaya koyduğu sinema filmi, belgesel.
Tanım budur.
Mustafa Kemal Ataturk'un en nihayetinde bir insan olduğu, korkularından güç alarak, pes etmek, kaçmak yerine, sıradan bir insanın çok çok üstünde bir mücadele verdiğinin altı çizilmektedir.
Yapılan eleştirilerden en çarpıcı olanı bu filmin kemalizmi dogma olarak yaşayanlarca lanetleneceği ve diğer tarafta kemalizmi baş düşman ilan eden yobazlarca da bir koz olarak kullanılacağı yönünde.
Yani iki taraf söz konusu.
"Aman çocuklarınıza izletmeyin, bu kepazelikten başka bir şey değil" şeklinde inleyen güruh; aptallığın tutsağı olmuş, algı duyusunu yitirmiş bir grup kendini bilmezden başka bir şekilde açıklanamaz kanısındayım.
Atatürk bir efsanedir, bir efsane yaratmıştır. Ancak bu efsanenin kurucusu bir insandır. Aşık olur, acı çeker, en yakın arkadaşları tarafından süikast düzenlenir, en yakın arkadaşlarını idama gönderir, doğmakta olan türk sosyetesine hem iyi bir örnek olmak zorunda, hem de doğru stratejiler üreten bir asker olmak zorundadır. Yanılgılarını kabul eden, onu alkışlayarak karşılayan halkın günü geldiğinde onu linç edebileceğinin bilincinde olan sağ duyusu yüksek, erdemli bir insandır. Atatürk bir insandır. Atatürk hayatını vatanına vakfetmiş bir evlattır.
Şimdi sorarım size, manen ve maddeten tüm varlığını bu ülke adına adayan adam kendini içkiyle avutmaz da kim avutur? bu adam hiç mi ağlamaz? hiç mi düşmez? düştüğünde dizi kanamaz?
Aptallığı bir kenara bırakıp bu efsane adamın insani taraflarını izleyin! Ve bu izlediğiniz "kimilerince tü kaka edilen" yönlerden kendinize dersler çıkarın! Bu film Atatürk'ü aciz, kimsesiz, yoksun ve düşkün anlatmamaktadır! Açıp gözlerinizi bir kez daha izleyin! Bu adamın en büyük korkularından en dipsiz zaaflarından nasıl güç aldığını nasıl bir efsane yarattığını izleyin! Atatürk'ü anlamak için şu at gözlüklerinizi, şu ortaçağdan kalma dogmalarınızı atın artık bir tarafa!
Unutmayın aptallık en büyük günahtır!
Tanım budur.
Mustafa Kemal Ataturk'un en nihayetinde bir insan olduğu, korkularından güç alarak, pes etmek, kaçmak yerine, sıradan bir insanın çok çok üstünde bir mücadele verdiğinin altı çizilmektedir.
Yapılan eleştirilerden en çarpıcı olanı bu filmin kemalizmi dogma olarak yaşayanlarca lanetleneceği ve diğer tarafta kemalizmi baş düşman ilan eden yobazlarca da bir koz olarak kullanılacağı yönünde.
Yani iki taraf söz konusu.
"Aman çocuklarınıza izletmeyin, bu kepazelikten başka bir şey değil" şeklinde inleyen güruh; aptallığın tutsağı olmuş, algı duyusunu yitirmiş bir grup kendini bilmezden başka bir şekilde açıklanamaz kanısındayım.
Atatürk bir efsanedir, bir efsane yaratmıştır. Ancak bu efsanenin kurucusu bir insandır. Aşık olur, acı çeker, en yakın arkadaşları tarafından süikast düzenlenir, en yakın arkadaşlarını idama gönderir, doğmakta olan türk sosyetesine hem iyi bir örnek olmak zorunda, hem de doğru stratejiler üreten bir asker olmak zorundadır. Yanılgılarını kabul eden, onu alkışlayarak karşılayan halkın günü geldiğinde onu linç edebileceğinin bilincinde olan sağ duyusu yüksek, erdemli bir insandır. Atatürk bir insandır. Atatürk hayatını vatanına vakfetmiş bir evlattır.
Şimdi sorarım size, manen ve maddeten tüm varlığını bu ülke adına adayan adam kendini içkiyle avutmaz da kim avutur? bu adam hiç mi ağlamaz? hiç mi düşmez? düştüğünde dizi kanamaz?
Aptallığı bir kenara bırakıp bu efsane adamın insani taraflarını izleyin! Ve bu izlediğiniz "kimilerince tü kaka edilen" yönlerden kendinize dersler çıkarın! Bu film Atatürk'ü aciz, kimsesiz, yoksun ve düşkün anlatmamaktadır! Açıp gözlerinizi bir kez daha izleyin! Bu adamın en büyük korkularından en dipsiz zaaflarından nasıl güç aldığını nasıl bir efsane yarattığını izleyin! Atatürk'ü anlamak için şu at gözlüklerinizi, şu ortaçağdan kalma dogmalarınızı atın artık bir tarafa!
Unutmayın aptallık en büyük günahtır!
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar