bugün

neadertaller

Yaklaşık 30 bin yıl önce yok olmuş insansılar. 150 bin yıl önce afrikada evrimleşip batı asya ve avrupaya göç etmişler. Neadenterle Aynı zamanda atalarımız olan Homo sapiensin yakın kuzenleridir. Şöyle açıklıyayım. Homo ergasterden 3 tane cins dallanmış.
Homo Ergaster
A- Homo sapiens
B- homo heidelbergelsis
C- homo neadertal

Efendim bu homo neadertaller atalarımız olan homo sapiensle aynı çağda yaşamıştır. Neadertallerin beyinleri bize göre daha büyükmüş.bu grup aslında gelişmiş. iki ayak üzerinde durma alet yapma inanç vs. Ama ne hikmetse bir anda yok olmuşlar.
Yok oluşları hakkında bir çok tahmin var. Bunlardan kabul görüleni iklim değişikliklerine ayak uyduramamaları.
© copyright 2005 - 2026