bugün
- utanmadan şort giyen erkek7
- sedat pekmez9
- küfreden kız iticiliği8
- chp'ye yeni parti için isim önerileri2
- bir çiçek fotoğrafı bırak2
- jenga da yenilen inşaat mühendisi2
- lionel messi4
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler9
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba3
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması4
- dünya kupasında özbekistan'ı desteklemek4
- emekliliği gelen beyaz eşyanın yazlığa yerleşmesi2
- bakire kızla evlenmeyi savunmak6
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak6
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler6
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek5
- eski mesajları okumak2
- patates kızartmasına yapışan biber tohumu3
- cuckold esnasında karınızın fenalaşması3
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar19
- yazarlara gelen son mesaj4
- ismet gurbuz 202418
- israil'in lübnan da işgali sürdürme mesajı3
- san marino nun dünya kupasını alması2
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız13
- lahmacunu elle yiyen kız19
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur4
- aylık 375 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması14
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı5
- suv araç sayısının binek araçları geçmesi3
- öndeki bir tutam saçına çok özen gösteren kel2
- ideal sevgilinin en önemli özelliği16
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- bir kadını araba park ederken izlemek2
- rte'nin 2028 adaylığının açıklanması2
- beyaz otomobil satın almak15
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- lise defteri7
- 2002 dünya kupası üçüncülük maçı2
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- yürüyüş partisi7
- bugün de meme atan olmaması13
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi9
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- ankara4
- türkiye6
veriminin birden büyük olmasına fena halde kafayı taktığım yalan.
bunu bilimle ilgili birisinin söylüyor olmasını kabullenemiyorum. ortalama bir lise mezunu bile verimin birden büyük olamayacağını bilir. bu erke' nin yapımında çalışan herkes mi ilkokul mezunu?
bak arkadaşım eğer sen gerçektende bir sefer çevirdiğinde sonsuza kadar dönebilen bir sistem yaptıysan, bu sistemde sürtünmeden dolayı dönen mekanizmanın aşınmasını, ısınmasını engelleyebildiysen (ki bu binlerce kez denenmiş ve hep hüsranla sonuçlanmış bir iş), bunun gibi bir sürü imkansızı başardıysan ve gerçekten bu aleti bir türbine bağlayıp enerji üretiyorsan bile burada yaptığın şey temelde manyetik enerji potansiyeli sayesinde bir kinetik enerji oluşturmak ve bunu elektriğe dönüştürmek olur. tıpkı barajlarda, rüzgar pervanelerinde, termo elektrik santrallerde yapıldığı gibi.
yani üretebileceğin elektrik enerjisi, döndürdüğün sistemin kinetik enerjisinden daha fazla olamaz.
tabi ki senin başta verdiğin enerji sadece sistemi harekete geçiren ufak bir enerji olacak ama bu sistem en kaliteli malzeme ile en fazla %70-80 verimle çalışabilir. (ki imkansız!)
bu mantıkla düşünürsek biz hiçbir hidroelektrik santrali harekete geçirmek için enerji harcamayız. suyu salarsın baraja dolar sonra kapakları açarsın takır takır çalışır. hidroelektrik santrallere verimi %500 mü diyelim yani şimdi?
şimdi durum böyle olunca başa dönüyorum ve diyorum ki; "hiç mi lise mezunu yok aranızda gözünü sevdiklerim?"
bunu bilimle ilgili birisinin söylüyor olmasını kabullenemiyorum. ortalama bir lise mezunu bile verimin birden büyük olamayacağını bilir. bu erke' nin yapımında çalışan herkes mi ilkokul mezunu?
bak arkadaşım eğer sen gerçektende bir sefer çevirdiğinde sonsuza kadar dönebilen bir sistem yaptıysan, bu sistemde sürtünmeden dolayı dönen mekanizmanın aşınmasını, ısınmasını engelleyebildiysen (ki bu binlerce kez denenmiş ve hep hüsranla sonuçlanmış bir iş), bunun gibi bir sürü imkansızı başardıysan ve gerçekten bu aleti bir türbine bağlayıp enerji üretiyorsan bile burada yaptığın şey temelde manyetik enerji potansiyeli sayesinde bir kinetik enerji oluşturmak ve bunu elektriğe dönüştürmek olur. tıpkı barajlarda, rüzgar pervanelerinde, termo elektrik santrallerde yapıldığı gibi.
yani üretebileceğin elektrik enerjisi, döndürdüğün sistemin kinetik enerjisinden daha fazla olamaz.
tabi ki senin başta verdiğin enerji sadece sistemi harekete geçiren ufak bir enerji olacak ama bu sistem en kaliteli malzeme ile en fazla %70-80 verimle çalışabilir. (ki imkansız!)
bu mantıkla düşünürsek biz hiçbir hidroelektrik santrali harekete geçirmek için enerji harcamayız. suyu salarsın baraja dolar sonra kapakları açarsın takır takır çalışır. hidroelektrik santrallere verimi %500 mü diyelim yani şimdi?
şimdi durum böyle olunca başa dönüyorum ve diyorum ki; "hiç mi lise mezunu yok aranızda gözünü sevdiklerim?"
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar