bugün
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı25
- galatasaray lobisi2
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- 24 haziran 2026 venezuela depremi8
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı6
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- demet evgar10
- uğurcan çakır2
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis3
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- kemalistler7
- yazarların imza parfümleri14
- venezuela6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- hızlı para kazanmanın yolları11
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- 2026 dünya kupası22
- bir insanı sevmek11
- sözlüğün tadının kaçması4
- erkekler neden az yaşar10
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- türk kızı egosu6
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- futbol17
- dünya11
- falıma bakmak isteyen var mı24
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- üniversitelerin gereksiz olması3
- mutluluğun fark edilmemesi8
- bitcoin2
- düşün ki o bunu okuyor16
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- kadınların yanlış yapması3
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- kıskanmak7
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- am okşama4
- sözlük kızlarının vücutları15
- kemal kılıçdaroğlu18
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- pkk nasıl biter5
Hükümet, çalışanların ikinci bir emekli maaşı imkanı elde etmesini destekleyen çalışmada sona yaklaştı. Çalışanların otomatik olarak Bireysel Emeklilik Sistemi'ne katılımını sağlayacak tasarının Mayıs ortasında hazır olması planlanıyor. Milyonlarca çalışanı ilgilendiren sistem için son rötuşlar yapılırken; detaylar da belli olmaya başladı.
--spoiler--
3 ALTERNATiF
Düzenleme ile işe yeni başlayacaklar ya da işyerini değiştirecekler otomatik olarak sisteme dahil edilecek. Mevcut çalışanlar da bu sisteme isterlerse dahil olacak. Takvim'in haberine göre, çalışanlara belli bir süre verilecek. Bu sürenin sonunda, isteyen sistemden çıkabilecek. Pilot uygulamada bu süre 60 gün olarak belirlenmişti. Edinilen bilgiye göre; şu an yapılan çalışmada 1 ay, 3 ay, 1 sene gibi 3 ayrı alternatif üzerinde duruluyor. Sistem, çalışanları tasarrufa yöneltecek ve sonunda da ikinci bir emeklilik imkanı tanıyacak. isteyen ikinci emekli maaşıyla yaşlılığını geçirirken, isteyen toplu para alacak. Örneğin; 18 yaşında sisteme giren ve aylık 200 lira prim (yüzde 25 katkı sayesinde 50 lira da devlet ödeme yapıyor) yatıran, 56 yaşında emekli olduğunda bin 989 lira maaş alabilecek. Bu kişinin toplam birimi 385 bin 658 liraya ulaşmış olacak.
100 TL FORMÜLÜ
Primler çalışanın maaşından kesileceği için bunun şirkete bir maliyeti olmayacak. Ancak sistemin daha cazip hale getirilmesi için şirket katkısı da gündemde. Sisteme katılım zorunlu, kalmak gönüllü olacak. Her ay yatırılacak para belirlenecek. ilk teklif 100 lira olması.
iKiNCi EMEKLiLiK GELiYOR
Bireysel Emeklilik Sistemi'nde emeklilik için 2 şart bulunuyor. 10 yıl (360 ay) prim ödemek ve 56 yaşını doldurmak... Süre sonunda brikmiş paranızı bir seferde toplu olarak alabilirsiniz ya da aydan aya emekli maaşı şeklinde almaya devam edebilirsiniz.
--spoiler--
http://uzmanpara.milliyet...00-lira-maas/45000/45407/
--spoiler--
3 ALTERNATiF
Düzenleme ile işe yeni başlayacaklar ya da işyerini değiştirecekler otomatik olarak sisteme dahil edilecek. Mevcut çalışanlar da bu sisteme isterlerse dahil olacak. Takvim'in haberine göre, çalışanlara belli bir süre verilecek. Bu sürenin sonunda, isteyen sistemden çıkabilecek. Pilot uygulamada bu süre 60 gün olarak belirlenmişti. Edinilen bilgiye göre; şu an yapılan çalışmada 1 ay, 3 ay, 1 sene gibi 3 ayrı alternatif üzerinde duruluyor. Sistem, çalışanları tasarrufa yöneltecek ve sonunda da ikinci bir emeklilik imkanı tanıyacak. isteyen ikinci emekli maaşıyla yaşlılığını geçirirken, isteyen toplu para alacak. Örneğin; 18 yaşında sisteme giren ve aylık 200 lira prim (yüzde 25 katkı sayesinde 50 lira da devlet ödeme yapıyor) yatıran, 56 yaşında emekli olduğunda bin 989 lira maaş alabilecek. Bu kişinin toplam birimi 385 bin 658 liraya ulaşmış olacak.
100 TL FORMÜLÜ
Primler çalışanın maaşından kesileceği için bunun şirkete bir maliyeti olmayacak. Ancak sistemin daha cazip hale getirilmesi için şirket katkısı da gündemde. Sisteme katılım zorunlu, kalmak gönüllü olacak. Her ay yatırılacak para belirlenecek. ilk teklif 100 lira olması.
iKiNCi EMEKLiLiK GELiYOR
Bireysel Emeklilik Sistemi'nde emeklilik için 2 şart bulunuyor. 10 yıl (360 ay) prim ödemek ve 56 yaşını doldurmak... Süre sonunda brikmiş paranızı bir seferde toplu olarak alabilirsiniz ya da aydan aya emekli maaşı şeklinde almaya devam edebilirsiniz.
--spoiler--
http://uzmanpara.milliyet...00-lira-maas/45000/45407/
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar