bugün
- futbol32
- velvet43
- 2026 dünya kupası39
- herkesle iyi anlaşan insan18
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez15
- yugoslavya kızları3
- mor semsiyeli yabanci5
- hayatını kaybetmek3
- ara sıra gelen penis yalama isteği3
- boklarını duvara sürerek ölmek2
- angie abdalla2
- ismet ibni pforzheimi el ferc ül katırevi2
- durduk yere ağlamak3
- fakir 65 yas ustune taksi parasi yardimi yapilsin2
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- türk dizi ve filmlerindeki klişeler2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- deniz baykal7
- makarnaya sarımsak girer mi3
- günün şiiri8
- mehir olarak ağırlığınca altın isteyen kezo2
- tüm çıplaklığımla burdayım10
- hangi bölümde okuyorsun denince alınan tepkiler2
- uludağ sözlük kadın yazarlar tanışma şeysi2
- göte giren şemsiye4
- instagramda takip isteğini kabul etmeyen kız2
- arkadaşlar beni sevin2
- king is back3
- akp ülkeyi muasır medeniyetler seviyesine getirdi2
- 19 yaşında kızla yatmak14
- atatürk'ü dava değil her devrin adamı sanmak3
- frt2
- kitap alıntıları2
- ciguli kral7
- kemalizm ve sosyal demokrasi uyumsuzluğu2
- kadir inanır'ın vefatı7
- saraca finch house7
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- japonya8
- türkiye tur atlasaydı almanyayla karşılaşacaktı2
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi9
- deniz göktaş5
- demokratik kongo cumhuriyeti7
- kolombiya6
- portekiz7
- 1 temmuz kabotaj bayramı8
- şemso buraya bak koçum2
- hırvatistan5
- gana3
- ingiltere3
kitap okumayı lüzumsuz bulan bir kimsenin içine düştüğü çelişki içler acısıdır. kitap okumanın lüzumsuz olduğunu söyleyen kişi bu sözünü kitap okumadan söylüyorsa bu sözü niçin söylediğini bilemez. elbette burada kitap okumak derken her türlü elektronik ortamda bulunan ve kitap okumakla kastettiğimiz şeyin yerine geçecek her türlü okuma etkinliğini de dahil ediyoruz. yani, kitap okumak derken genel anlamda okumayı kastediyoruz.
öncelikle, kitap okumanın lüzumsuz olduğunu iyi anlatmak için yine kitap okumaya ihtiyaç vardır. kitap okumayan birinin, kitap okumanın lüzumsuz olduğunu söylemesi gerçekten de çok lüzumsuzdur. kitap okumayan birinin kitabın ne olduğunu ve kitabın içinde neyin olduğunu bilmeyeceği için kitap okumanın lüzumsuz olduğunu söylerken kitaptan neyi kastettiği belirsizdir.
okumayan biri kendisini geliştirmemiş olan biridir ve bu yönüyle söylediklerinin ciddiye alınmamasında büyük bir yarar bulunmaktadır. her sözü ciddiye almak, bu sözleri açıklamak ve onlara cevap vermek için harcanan emeğe değmeyebilir. kitap okumayan ve kendisini geliştirmeyen birine kitap okuyan birinin yaptığı açıklamalar karşılık bulmaz diyebiliriz. söylediği sözler boşa gideceğinden kitap okuyan birinin bu sözleri hiç söylememesinde yarar vardır.
güzel bir söz söylendiğinde "edebiyat yapma" denilen, anlamlı bir söz söylendiğinde "felsefe yapma" diye tepki gösterilen toplumumuzda kitap okumanın lüzumsuz bulunması kadar normal bir şey yoktur aslında. kitap okumak doğal olarak "felsefe yapma"ya veya "edebiyat yapma"ya yol açacağından dolayı kitap okuyan kişiler toplum tarafından dışlanan ve yeterince kabul görmeyen kişiler olmaktadır.
kitap okumanın genel olarak kişilerin sadece kendilerinde bulunan yeteneklerini keşfetmelerine yol açtığını, bunun yanında kendileri gibi düşünme ve anlama yetileri olan başka insanları anlama, onların kendilerinden farklı olduklarını farketmeyi sağladığını göremeyen bir kimse, ne kendisinin biricik yeteneğini farkedebilir ve onu işleyebilir ne de kendi dışındakilerin aynı biricik yeteneklere sahip olduklarını görebilir. yeteneklerini işlemeyen birinin bu yeteneklere hiç sahip olmayandan bir farkı olmaz
kitap okumanın sevdirilmesi, kitap okuyan insanların kendi sorumluluklarıdır. kitap okuyanlar, insanların yeterince kitap okumadıklarını ileri sürerek sorumluluklarını üzerinden atamaz. kişi kitap okumakla kitap okumanın nasıl sevdirileceği ve sempatikleştirilebileceğini anlamış olmalıdır.
özetle, elitist bir insan olmadığım halde kitap okuyan insanların kitap okumayı lüzumsuz bulanların yanında elit olduklarını düşünmekteyim. elitizm de ancak, toplumda kitap okumanın artmasıyla son bulabilir.
öncelikle, kitap okumanın lüzumsuz olduğunu iyi anlatmak için yine kitap okumaya ihtiyaç vardır. kitap okumayan birinin, kitap okumanın lüzumsuz olduğunu söylemesi gerçekten de çok lüzumsuzdur. kitap okumayan birinin kitabın ne olduğunu ve kitabın içinde neyin olduğunu bilmeyeceği için kitap okumanın lüzumsuz olduğunu söylerken kitaptan neyi kastettiği belirsizdir.
okumayan biri kendisini geliştirmemiş olan biridir ve bu yönüyle söylediklerinin ciddiye alınmamasında büyük bir yarar bulunmaktadır. her sözü ciddiye almak, bu sözleri açıklamak ve onlara cevap vermek için harcanan emeğe değmeyebilir. kitap okumayan ve kendisini geliştirmeyen birine kitap okuyan birinin yaptığı açıklamalar karşılık bulmaz diyebiliriz. söylediği sözler boşa gideceğinden kitap okuyan birinin bu sözleri hiç söylememesinde yarar vardır.
güzel bir söz söylendiğinde "edebiyat yapma" denilen, anlamlı bir söz söylendiğinde "felsefe yapma" diye tepki gösterilen toplumumuzda kitap okumanın lüzumsuz bulunması kadar normal bir şey yoktur aslında. kitap okumak doğal olarak "felsefe yapma"ya veya "edebiyat yapma"ya yol açacağından dolayı kitap okuyan kişiler toplum tarafından dışlanan ve yeterince kabul görmeyen kişiler olmaktadır.
kitap okumanın genel olarak kişilerin sadece kendilerinde bulunan yeteneklerini keşfetmelerine yol açtığını, bunun yanında kendileri gibi düşünme ve anlama yetileri olan başka insanları anlama, onların kendilerinden farklı olduklarını farketmeyi sağladığını göremeyen bir kimse, ne kendisinin biricik yeteneğini farkedebilir ve onu işleyebilir ne de kendi dışındakilerin aynı biricik yeteneklere sahip olduklarını görebilir. yeteneklerini işlemeyen birinin bu yeteneklere hiç sahip olmayandan bir farkı olmaz
kitap okumanın sevdirilmesi, kitap okuyan insanların kendi sorumluluklarıdır. kitap okuyanlar, insanların yeterince kitap okumadıklarını ileri sürerek sorumluluklarını üzerinden atamaz. kişi kitap okumakla kitap okumanın nasıl sevdirileceği ve sempatikleştirilebileceğini anlamış olmalıdır.
özetle, elitist bir insan olmadığım halde kitap okuyan insanların kitap okumayı lüzumsuz bulanların yanında elit olduklarını düşünmekteyim. elitizm de ancak, toplumda kitap okumanın artmasıyla son bulabilir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar