bugün

annie hall

Woody Allen'in yönetmenliğinin doruk noktası kabul edilir. Bu filmde Allen, Alvy Singer karakterini yaratır. New Yorklu uyumsuz, karamsar entelektüel tipi bu filmle birlikte kesin çizgilerle belirmiş olur. Yaşama karamsar bir gözle bakıp aynı zamanda güldürmek, karakterin ilgi çekici yanı olmuştur. insan içinde kendini rahat hissetmeyen Alvy, toplumun genel geçer alışkanlıklarına da her zaman tepkilidir. Onu sempatik yapan da bu uyumsuzluğun kendisidir belki de. Kadın - erkek ilişkilerine alışılmışın dışında bakışı da filmin can alıcı noktalarındandır. Woody Allen'in genel özelliği de budur aslında. Kadın sevgisinin mantıklı temeller üzerine oturmadığını vurgular. bunu alaycı bir yaklaşımla, Alvy Singer'in modern toplumu eleştiren görüşleriyle harmanlayarak verir. Alışılmış entelektüel özentiden nefret eden Alvy aslında doğal yaşamı savunur; ama her insanın- kendisi de dahil- doğallığı kendi anlayışında aradığını inkar etmez.
Ustanın unutulmaz filmidir. izlenmelidir.


--spoiler--
Hayata kötümser bir bakışım var. Eğer birlikte olacaksak bunları bilmelisin. Hayatın korkunç ve sefil olarak ikiye ayrıldığını düşünüyorum. Bu iki kategori şöyledir:
Korkunç; ölümcül hastalık, körler, sakatlardır. Hayatı nasıl geçirdiklerini anlamıyorum.
Diğer herkes ise sefildir. Hayatını yaşarken sefil olduğuna şükret.
--spoiler--


--spoiler--
Güzel mi? 1975 yılındayız. Artık güzel diye bir şey yok.
--spoiler--


--spoiler--
Annie'nin ailesiyle tanışmaya giden Alvy büyükannenin yahudilerden nefret etmesinin ezikliğiyle bir hahama dönüşür.
--spoiler--


--spoiler--
Alvy yolda gördüğü bir çiftle hayali bir diyaloga girer:

Çok mutlu görünüyorsunuz öyle misiniz?
-Evet.
-Mutluluğunuzunn kaynağını nasıl açıklarsınız?
-Ben çok sığ ve boş kafalıyım. Hiçbir konuda söyleyecek şeyim yoktur.
-Ben de öyleyim.
-Anlıyorum. Demek bu şekilde yürütüyorsunuz.
--spoiler--