bugün

e seçim

Dünyada örneği var mıdır bilmiyorum ama Türkiye'nin bir an önce geçmesi gereken sistem. Efendim sistem şöyle çalışacaktır. Seçim günü e-devlet sistemine giren birey sol üst köşeden oy kullanma bölümüne giriş yapar ve oy kullanacağı zatı ya da partiyi işaretleyerek oy kullanma işlemini tamamlar. Böylelikle hem sandığa fiziki anlamda gitme zahmetinden kurtulur, hem de kağıt kürek masraflarımızdan yırtarız.Böylelikle kavgalar falan da olmayacaktır sokaklarda. Avantajları say say bitmez. Ancak dezavantajları da yok değildir. internet ortamının güvenlik zaafiyeti oldukça fazladır. Dünyanın en büyük siteleri dahi çökertilebilmekte bilgiler bu sitelerden aktarılabilinmektedir. Wikileaks'ın nasıl ortaya çıktığı herkes tarafından bilinmektedir. Bu yönüyle seçimlere hile karıştırılabilir. Ama günümüzde ilkel usulle yapılan seçimlere şaibe bulaşmıyor mu diye sorarsanız bu riskin alınabilecek düzeyde olduğu görülecektir.
© copyright 2005 - 2026