bugün
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- beyaz otomobil satın almak14
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması12
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar10
- ideal sevgilinin en önemli özelliği13
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı5
- teen slasher filmlerinde ilk olen kisi2
- makarna süzmek4
- yürüyüş partisi4
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
- beyaz toros ile son ses mozart dinleyip turlamak2
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- güneş2
- salo o le 120 giornate di sodoma yı izleyecek göt2
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- 65 şut çekip gol atamamak5
- bugün de meme atan olmaması13
- günün sözü3
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler3
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek2
- esra'yı aç esra'yı2
- tgrt2
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması3
- kıdemliye hızlı diğerlerine yavaş pc veren it3
- şemsiyenin ters dönmesi3
- anın görüntüsü15
- yazma diyince yazmayan erkek4
- lucas luthor2
- paris te son tango6
- futbol9
- kaçak çay2
- oyuncu2
- gocu abi2
- iş kadını yazarlar6
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- herkesin her şeye neden demesi gerektiği2
- sözlüğe fotoğraf atmış erkekle evlenir misiniz2
- meloş nerede sorunsalı5
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- sözlüğe foto atan erkekler silik yesin2
- amazon com tr2
- yaşlılığınız için insan biriktirin11
- aylık 299 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- gocu bey meh meh bey birader4
- 22 27 32 35 yaş kadınlar 50 yaş erkek evliliği2
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- hoşgeldin pazartesi7
birçok insan tarafından dışlanmaya çalışılan, ama aksini gördükçe, güzel insanları gördükçe, insana insan olarak değer verenleri gördükçe, gerçek türkleri gördükçe, aslında kürtleri dışlayanların aşağılayanların asıllarında bir bozukluk olduğunu düşündürtendir. pek az insan kürtleri doğru tanıyor. o insanların neden böyle davrandıklarını hiç sordunuz mu? bende sormamıştım. ta ki çok yakınım olan insanlara yapılanları ve yaşatılanları öğrenene kadar.
benim eşim akrabam, babası amcam sayılır. ikinci dereceden.
benim akli dengesi yerinde olmayan bir amcam, topallayan bir halam ve kolunda küçüklükten kalma yanık izi bulunan bir yeğenim var ve tüm bu insanların 1999 yılına kadar geçimden başka bir sorunu olmayan fakat o tarihten sonra hayatları değişmiş insanlar olduklarını evlendikten sonra öğrendim.
eşim de o zamanlar köydeymiş. bir akşam üstü bir bölük asker panzer ve şörland araçlar eşliğinde köye gelir "bütün binaları boşaltın evlerde kimse kalmasın, herkes köy meydanına toplansın" derler ve on dakika mühlet verirler. kimsenin bir şeyden haberi yok herkes çoluğunu çocuğunu topladığı gibi meydana toplanır ve askerler teker teker bütün binaları ateşe verirler. bütün binaları! köylüler can pazarına düşmüş.
üstte yok başta yok, nereye gideriz ne yaparız diyerek direnmeye başlamışlar. komutanın üzerine yürümüşler ve askerlerden biri acımadan ateş açmış. eşimin halası bacağından vurulur, yengesi göğsünden vurulur, bunu gören amcası da sinir krizi geçirir çaresizliğine ağlayarak kafasını sağa sola vurmaya başlar. ve orada kafayı kırar, belki güleniniz vardır arkadaşlar ama bu o kadar da gülünecek bir şey değil. bakarlar çare yok binalardan çıkarabildikleri kadar eşya çıkarmaya bakarlar ve karanlık çöktüğünde bütün köy kül olmuş, yerinde duman kalmıştır. askerler bütün köylüyü araçlara bindirerek şehir merkezine götürmüş ve orada bırakmıştır. eşimin anne babası ve kardeşleri zor bela birilerine sığınıp sonra istanbula gelmiş. diğer köylüler de değişik şehirlere...
sığınma ihtiyacını dahi karşılamadan hunharca köyünden kovduğun zavallı insanların ne yapmasını bekliyordun? sonraları kimi dağa çıkmış kimi intihar etmiş kimi sefalet içinde ölene kadar sürünmüştür.
orada doğmak orada yaratılmak onların tercihi değildi. ne istedin onlardan? aileni seçme şansı sana verildi mi ki başkalarını kürt oldukları için kınıyorsun, dövüyorsun, kovuyorsun? sen kimsin? bu toprakların tapusunu sana kim verdi? bu topraklar kurtarılmaya çalışılırken o kürtlerin dedeleri de oradaydı. onlar da savundular bu ülkeyi, onlar da bu toprakları savundular!
sen kimsin ki onu aşağılıyorsun?
bu anlatığım sadece küçük bir kısım. bunun gibi belki niceleri yaşandı. belki nice daha acıları yaşandı. bunları yaşattığın insanların teşekkür mü etmesini bekliyordun?
kusura bakma, bunlar senin de ailenin başına gelseydi onlarda aynı şeyi düşünürlerdi.
en azından artık şunu biliyoruz. bizim gerçek türkler ile bir alıp veremediğimiz yok. ben 30 yaşındayım daha bir kere kürt-türk kavgası yaşamadım. yaşayan kürt varsa kendine soracak. yaşayan türk varsa kendine soracak. kırma şerefsizler kalkıp bir şeyleri inkar ediyorlar diye bütün türkler böyledir demek yanlıştır. hatalı kürtler de vardır ama çoğu asimileye uğramaktan, aşağılanmaktan, ikinci sınıf muamelesi görmekten bıktığı için bu hale gelmiştir.
şunu iyi biliyorum ki;
ben türkleri inkar etmiyorsam, türkler de beni inkar etmeyecek. ben türklerle aynı topraklarda huzur içinde yaşamayı istiyorsam türk de benimle aynı topraklarda huzurlu bir biçimde yaşamayı bilecek. dünya kimsenin tekeli değil türkiye kimsenin babasının malı değil.
yüzlerce yıl bu şiar ile insanlar birbirine saygılı ve hoşgörülü yaşamışlar ve halen yaşıyorlar, buna çomak sokmak isteyenin o çomağı götüne sokarım. sadece ben değil vicdanı olan, insan gibi yaşamak isteyen, "bana kısmet olmasa da en azından evlatlarım böyle yaşasın" diyen her baba, her müslüman, her mümin, her kul, her türk, her kürt, her insan!
benim eşim akrabam, babası amcam sayılır. ikinci dereceden.
benim akli dengesi yerinde olmayan bir amcam, topallayan bir halam ve kolunda küçüklükten kalma yanık izi bulunan bir yeğenim var ve tüm bu insanların 1999 yılına kadar geçimden başka bir sorunu olmayan fakat o tarihten sonra hayatları değişmiş insanlar olduklarını evlendikten sonra öğrendim.
eşim de o zamanlar köydeymiş. bir akşam üstü bir bölük asker panzer ve şörland araçlar eşliğinde köye gelir "bütün binaları boşaltın evlerde kimse kalmasın, herkes köy meydanına toplansın" derler ve on dakika mühlet verirler. kimsenin bir şeyden haberi yok herkes çoluğunu çocuğunu topladığı gibi meydana toplanır ve askerler teker teker bütün binaları ateşe verirler. bütün binaları! köylüler can pazarına düşmüş.
üstte yok başta yok, nereye gideriz ne yaparız diyerek direnmeye başlamışlar. komutanın üzerine yürümüşler ve askerlerden biri acımadan ateş açmış. eşimin halası bacağından vurulur, yengesi göğsünden vurulur, bunu gören amcası da sinir krizi geçirir çaresizliğine ağlayarak kafasını sağa sola vurmaya başlar. ve orada kafayı kırar, belki güleniniz vardır arkadaşlar ama bu o kadar da gülünecek bir şey değil. bakarlar çare yok binalardan çıkarabildikleri kadar eşya çıkarmaya bakarlar ve karanlık çöktüğünde bütün köy kül olmuş, yerinde duman kalmıştır. askerler bütün köylüyü araçlara bindirerek şehir merkezine götürmüş ve orada bırakmıştır. eşimin anne babası ve kardeşleri zor bela birilerine sığınıp sonra istanbula gelmiş. diğer köylüler de değişik şehirlere...
sığınma ihtiyacını dahi karşılamadan hunharca köyünden kovduğun zavallı insanların ne yapmasını bekliyordun? sonraları kimi dağa çıkmış kimi intihar etmiş kimi sefalet içinde ölene kadar sürünmüştür.
orada doğmak orada yaratılmak onların tercihi değildi. ne istedin onlardan? aileni seçme şansı sana verildi mi ki başkalarını kürt oldukları için kınıyorsun, dövüyorsun, kovuyorsun? sen kimsin? bu toprakların tapusunu sana kim verdi? bu topraklar kurtarılmaya çalışılırken o kürtlerin dedeleri de oradaydı. onlar da savundular bu ülkeyi, onlar da bu toprakları savundular!
sen kimsin ki onu aşağılıyorsun?
bu anlatığım sadece küçük bir kısım. bunun gibi belki niceleri yaşandı. belki nice daha acıları yaşandı. bunları yaşattığın insanların teşekkür mü etmesini bekliyordun?
kusura bakma, bunlar senin de ailenin başına gelseydi onlarda aynı şeyi düşünürlerdi.
en azından artık şunu biliyoruz. bizim gerçek türkler ile bir alıp veremediğimiz yok. ben 30 yaşındayım daha bir kere kürt-türk kavgası yaşamadım. yaşayan kürt varsa kendine soracak. yaşayan türk varsa kendine soracak. kırma şerefsizler kalkıp bir şeyleri inkar ediyorlar diye bütün türkler böyledir demek yanlıştır. hatalı kürtler de vardır ama çoğu asimileye uğramaktan, aşağılanmaktan, ikinci sınıf muamelesi görmekten bıktığı için bu hale gelmiştir.
şunu iyi biliyorum ki;
ben türkleri inkar etmiyorsam, türkler de beni inkar etmeyecek. ben türklerle aynı topraklarda huzur içinde yaşamayı istiyorsam türk de benimle aynı topraklarda huzurlu bir biçimde yaşamayı bilecek. dünya kimsenin tekeli değil türkiye kimsenin babasının malı değil.
yüzlerce yıl bu şiar ile insanlar birbirine saygılı ve hoşgörülü yaşamışlar ve halen yaşıyorlar, buna çomak sokmak isteyenin o çomağı götüne sokarım. sadece ben değil vicdanı olan, insan gibi yaşamak isteyen, "bana kısmet olmasa da en azından evlatlarım böyle yaşasın" diyen her baba, her müslüman, her mümin, her kul, her türk, her kürt, her insan!
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar