bugün

bira kutularının camiye sonradan koyulması

halkla savaşı olanların uydurduğu yalandır. bunlar savaş hilelerine girer. konuyla ilgili ilgilisine alıntıdır.

savaşta hile

sual: hile haramken savaşta niye caiz oluyor?
cevap
haram olan bazı şeyler savaşta caiz olur. birkaç örnek verelim:
1- bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(yalan üç yerde caizdir: savaşta; çünkü savaş hiledir. iki müslümanı barıştırmak için, bir de, hanımını idare etmek için.) [ibni lal]

2- kibirlenmek, günah iken, savaşta, düşmana karşı kibirli görünmek caizdir. (berika)

3- bıyıkları sünnet miktarından fazla uzatmak caiz değilken, savaşta, düşmana korkutucu görünmek için bıyıkları uzatmak müstehabdır. (dürr-ül-muhtar)

4- çalgı çalmak günah iken, savaşta ve savaşa hazırlanırken askere moral vermek için mehter marşı caizdir. (hadika)

5- okullarda milli ve siyasi toplantılarda, bayramlarda bando, mızıka çalmak caizdir. (s. ebediyye)

savaşta yalan ve hile
sual: savaşta yalan caiz midir?
cevap
yalan çok büyük günahtır. bir hadis-i şerif meali:
(en büyük günah, allaha şirk koşmak, ana babaya isyan ve yalandır.) [müslim]

yalan çok büyük günah olmasına rağmen savaşta caizdir. bir hadis-i şerif meali:
(üç yerde yalan günah olmaz: savaşta, çünkü savaş hiledir. karı kocanın ve iki müslümanın arasını bulmak [ve aralarının açılmasını önlemek] için.) [ibni sünnî]

hile yapmak, başkasını aldatmak da haramdır. hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(hile yapan, aldatan cehennemdedir.) [i. maverdî]

(aldatan bizden değildir.) [müslim]

(mekr, huda ve hıyanet sahipleri ateştedir.) [ebu davud] [mekr: hile yaparak aldatma. huda: hile, oyun, düzen, dalavere, desise. hıyanet: hainlik, vefasızlık, güveni kötüye kullanmak.]

savaşta düşmanı yenmek için hile yapmak, oyuna getirmek, gâfil avlamak caizdir. çünkü hadis-i şerifte, (el-harbü hud’atün) yani (harb hiledir) buyuruldu. (buharî)

ölümden kurtulmak için de yalan ve hile caizdir, günah olmaz. ölmemek için, ölmeyecek kadar leş yemeye benzer. ölmemek için yalan da caizdir. (hadika)