bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet6
- true'nun çaylak olması15
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- israil5
- kadir inanır14
- kadınlara küsmek2
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- arapça okuyabilen yazarlar3
- velvet28
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- birsin allahım2
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sözlüğü bırakmak istemek8
- futbol21
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- kemalist dünya19
- salak erkek neden bu kadar çok8
- yazarların iyi olduğu konular9
- üniversitelerin gereksiz olması12
- anın görüntüsü17
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- aile evinde yaşamak13
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- sedat pekmez21
- seri gizli artı oy veren melek7
- özlü sözler5
- 26 haziran 20266
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- kendi kendine gülmek2
- erleg han ile revani yemek3
- 27 haziran 20262
- galatasaray lobisi11
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- zor zaman şarkıları2
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- ıhlamur kokusu2
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- yürüyüş flörtü3
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
sirkeci halkalı banliyö treni ile gebze haydarpaşa banliyö treni hatlarının rayları/trenleri yenilenmesinin yanında boğaz altından geçiş sağlanarak bu iki hattın birbirine entegrasyonunu sağlayan proje.
her halükarda istanbul'un kilit trafiğine ilaç gibi gelecektir. fakat zaten kazlıçeşme'den itibaren yer altından metro usulü gideceği söylenen bir proje planlanıyorsa güzergahın tekrar şekillenebileceği aşikardır. bahse konu banliyö hatlarının yapıldığı esnada istanbul tamamen şehrin güney kıyılarına konuşlanmışken son yıllarda şehrin artık kuzeye kaymış olduğu bariz bir gerçektir. dolayısıyla marmaray hattı tam verimli olmayacaktır. bu nedenle bu denli büyük bir yatırım yapılırken sadece yenileme değil aynı zamanda optimizasyon da yapılmalıdır.
istanbul'un en çok hangi bölgelerinin böylesine uzun bir raylı sisteme ihtiyacı olduğu analiz edilerek güzergah ona göre revize edilerek yapılması çok daha uygun olurdu.
eleştirilerin yanında şayet istanbul metrosu ve aksaray havalimanı metrosu daha önce belirtildiği şekilde yenikapı'ya kadar uzatılıp burası aktarma merkezi olursa verim ve projenin başarı düzeyi artacaktır. yenikapı'da oluşturulacak aktarma merkezinin başarının diğer nedeni ido yenikapı iskelesi'dir. ama öncelikle şu istanbul metrosu'nda taksim'den şişhane'ye gidebilmek için araç değiştirme olayı çözülmeli. zaten sürekli koşuşturma ile geçen yaşantımızda bir metrodan inip diğerine yürüyerek ve o metronun kalkmasını bekleyerek dakikalarımızı kaybetmemeliyiz.
çok fazla diğer sistemlere girmek istemiyor olsam da aksaray havalimanı metrosunun havalimanı veya yenibosna'dan* sefaköy-cennet aksında uzatılması akabinde küçükçekmece'de marmaray'a entegre edilmesi de büyük kolaylık sağlar. daha sonra beylikdüzü'nden avcılar'ı kat ederek gelebilecek muhtemel metro istasyonu da küçükçekmece'de aktarma bölgesine katılabilir.
çok fazla diğer konulara girmeden söylemek istediğim diğer bir nokta da yıllardır yapılan bu çalışmalar esnasında sadece 5 durağın işletmeye açılıyor olmasıdır. açıkçası diyecek bir şey bulamıyorum bu konuda. yapılan bunca reklam sadece 5 durak için mi? bu kadar zaman hattın geri kalanı neden yenilenemedi? bu açılışın hattın tamamı veya önemli bir kısmının 29 ekim 2013'te hazır olacak şekilde neden daha önce başlanmadı yenilenme işlemine?
dediğim gibi her halükarda trafiği rahatlatacaktır. fakat yapılmışken daha iyisi yapılabilir miydi? evet yapılabilirdi. ama bunu eksik olarak görmeyelim dediğim gibi başka sistemlerle entegre edilirse başar sağlanabilir. yalnız entegrasyon yapılırken dikkat edilmesi gereken hususların belki de en önemlisi yürüme mesafesi minimize edilmesidir. kadıköy kartal metrosu'nun metrobüse aktarma merkezi olan ünalan-uzunçayır koşu parkuru şeklinde olmamalı entegrasyon. başka da bir şey demiyorum.
okuyanların gözlerinden öperim. okumayanlar da okusunlar bir zahmet. *
her halükarda istanbul'un kilit trafiğine ilaç gibi gelecektir. fakat zaten kazlıçeşme'den itibaren yer altından metro usulü gideceği söylenen bir proje planlanıyorsa güzergahın tekrar şekillenebileceği aşikardır. bahse konu banliyö hatlarının yapıldığı esnada istanbul tamamen şehrin güney kıyılarına konuşlanmışken son yıllarda şehrin artık kuzeye kaymış olduğu bariz bir gerçektir. dolayısıyla marmaray hattı tam verimli olmayacaktır. bu nedenle bu denli büyük bir yatırım yapılırken sadece yenileme değil aynı zamanda optimizasyon da yapılmalıdır.
istanbul'un en çok hangi bölgelerinin böylesine uzun bir raylı sisteme ihtiyacı olduğu analiz edilerek güzergah ona göre revize edilerek yapılması çok daha uygun olurdu.
eleştirilerin yanında şayet istanbul metrosu ve aksaray havalimanı metrosu daha önce belirtildiği şekilde yenikapı'ya kadar uzatılıp burası aktarma merkezi olursa verim ve projenin başarı düzeyi artacaktır. yenikapı'da oluşturulacak aktarma merkezinin başarının diğer nedeni ido yenikapı iskelesi'dir. ama öncelikle şu istanbul metrosu'nda taksim'den şişhane'ye gidebilmek için araç değiştirme olayı çözülmeli. zaten sürekli koşuşturma ile geçen yaşantımızda bir metrodan inip diğerine yürüyerek ve o metronun kalkmasını bekleyerek dakikalarımızı kaybetmemeliyiz.
çok fazla diğer sistemlere girmek istemiyor olsam da aksaray havalimanı metrosunun havalimanı veya yenibosna'dan* sefaköy-cennet aksında uzatılması akabinde küçükçekmece'de marmaray'a entegre edilmesi de büyük kolaylık sağlar. daha sonra beylikdüzü'nden avcılar'ı kat ederek gelebilecek muhtemel metro istasyonu da küçükçekmece'de aktarma bölgesine katılabilir.
çok fazla diğer konulara girmeden söylemek istediğim diğer bir nokta da yıllardır yapılan bu çalışmalar esnasında sadece 5 durağın işletmeye açılıyor olmasıdır. açıkçası diyecek bir şey bulamıyorum bu konuda. yapılan bunca reklam sadece 5 durak için mi? bu kadar zaman hattın geri kalanı neden yenilenemedi? bu açılışın hattın tamamı veya önemli bir kısmının 29 ekim 2013'te hazır olacak şekilde neden daha önce başlanmadı yenilenme işlemine?
dediğim gibi her halükarda trafiği rahatlatacaktır. fakat yapılmışken daha iyisi yapılabilir miydi? evet yapılabilirdi. ama bunu eksik olarak görmeyelim dediğim gibi başka sistemlerle entegre edilirse başar sağlanabilir. yalnız entegrasyon yapılırken dikkat edilmesi gereken hususların belki de en önemlisi yürüme mesafesi minimize edilmesidir. kadıköy kartal metrosu'nun metrobüse aktarma merkezi olan ünalan-uzunçayır koşu parkuru şeklinde olmamalı entegrasyon. başka da bir şey demiyorum.
okuyanların gözlerinden öperim. okumayanlar da okusunlar bir zahmet. *
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar