bugün

asteğmenim

doğru bir hitap şeklidir.
bunun kanıtı türk silahlı kuvvetlerinin iç hizmet kanunudur. iç hizmeti kanununda bu konu açık bir şekilde belirtilmiştir.
bırak asteğmeni diğer üst rütbeli subaylara ( binbaşı ve yukarısı hariç ) bile sıralı sicil amiri olmadığı sürece komutanım deme zorunluluğu yoktur.

örnek bir diyalog verecek olursak;
-Mehmet yüzbaşım sizin Abdülkerim asteğmen bizim jiletçi erleri ezmeye çalışmış askerlerde dayanamamış ve sizin asteğmeni dövmüşler.
-Tamam Ahmet üstçavuşum. Zaten hiç
sevmemiştim egosunu siktiğimin poşet asteğmenini. iyi yapmışlar ellerine sağlık.
© copyright 2005 - 2026