bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi17
- öldükten sonra bana ne olacak4
- erkekler neden erken ölür4
- 1 kilometrelik gökdelen2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız6
- şafak çak4
- anın görüntüsü22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- sözlükteki gizli düşmanım10
- owner of a lonely heart2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması4
- içtim şarabı13
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- enjoy im vaccinated3
- her kadın güzeldir3
- kadir inanır22
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- günün şiiri6
- cilveli dişi yazar botu2
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- ellerim bos gonlum hos2
- rakı sevmemek7
- düşün ki o bunu okuyor16
- aşure yapan sözlük kızları7
- genç görünmeye çalışmak3
- kemalist dünya24
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- venezuella depremi3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- büstiyer2
- true'nun çaylak olması16
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- üniversitelerin gereksiz olması16
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
2011 yılı. üniversite bitmişti. deliler gibi hazırlandığım bir sınav ve kesin gözüyle baktığım memuriyet. ben hep başarılı olmuştum. o güne kadar hayatım benim elimdeydi istediğim şekli verebiliyordum. kendime güvenim tamdı. babam sınava gireceğim yere arabayı park ederken bir galeyan bir curcuna oldu ve kavga. babam biraz daha sakin olmalıydı ama olamadı. oysa o gün hiçbir aksilik olmamalıydı. çok emek vermiştim o sınava. olan biteni izlerken nefes alamadığımı fark ettim. aldığımda ciğerlerim acıyordu. gözlerimden yaşlar geldi. bu kez de aldığım nefesi geri veremiyor kesik kesik nefes alıyordum sürekli. kavga duruldu herkes işine baktı. babam ve annem yanımda, şoktaydı. stres yüzünden böyle oldu geçer merak etmeyin dedim. o kadar hazırlandığım sınava ağlayarak girdim. sınav salonundaki herkes gönüllü olarak ösym peçetesini bana verdi. ben de onları rahatsız etmemek için sessiz sessiz ve istemsizce ağladım. ve öğleden sonraki aşamada da bu durum böyle devam etti. eve geldik. hissizleşmiştim. sanki kalbim atmıyordu. en kötü deneme sınavımdan bile daha kötü geçen bu sınavın geri dönüşü yoktu. 1 yılım boşa gitmişti. bir gece saat 3 te aniden uyandım. sırtımın fena ağrıdığını, kalbimin sıkıştığını hissettim..kuru kuru ve durmaksızın öksürmeye başladım. babam acile götürdü oksijen maskesi ve serum bağladılar. göğüs hastalıkları, hematoloji gibi birimlere gönderildim. çuval gibi yığılıyordum her yere. birtakım üfleme testlerinden sonra göğüs hastalıkları uzmanı bana ağır astımlı olduğumu hareketlerimi kısıtlamam gerektiğini söyleyip bi torba ilaç ve egzersiz verdi. gözlerimin altı ilaçlardan morarmaya başlamıştı. 4 ay böyle geçti. hiçbir iyileşme yoktu aksine habire kötüleşiyordu. bu arada sınav sonucu da açıklanmış kazanamamıştım. o gece yine acile gittik ve yine damarımdan serum verildi, solunum maskem takıldı. hastanede diğer hastalarla sohbet ederken bir hastane önerisi geldi. bizim gittiğimiz hastane en iyisiydi. başka hastanelere gitmeyi düşünmemiştik bile. neyse önerilen hastanede bi doktor bana 1 hafta ilaç kullanma sonra yine gel dedi. o hafta benim için çok zor geçmişti. artık ilaçlar olmadan yaşayamayacağımı düşünüyordum çünkü. kadın birsürü test yaptı bt çekildi. ve ilk kez o soru soruldu bana. son zamanlarda hayatında younda gitmeyen bişeyler oldu mu? olmadı, iyileşeyim bana yeter dedim. kestirip attım. nefes alamıyordum bir an önce ilaç kullanmalıydım. sen astım falan değilsin dedi. şimdi seni bi psikoloğa yönlendireceğim, alanında çok iyidir demesiyle sen bu işten bişey anlamıyorsun diye bağırıp muayenehaneden çekip gitmem bir oldu. yarım saat sonra babam beni o muayenehaneye geri getirdi bu kez doktor daha ılımlıydı. tamam psikolog yok sen o ilaçları bırakacaksın her hafta muayeneye geleceksin dedi. dediğini yaptım. ilaçları kullanmadıkça morluklar geçti. soluk yüzüm pembeleşti. gözlerim canlandı. gün geçtikçe iyileşiyordum. ama yine de korku içindeydim. o ilaçlar olmazsa ölebilirim düşüncesi beynimi kazıdığından sürekli yanımda taşıyordum. zamanla düzeldim. iyi hissttikçe moralim düzeldi. sosyal hayatım da.. tekrar hazırlanıp 2012 de yine sınava girdim ve atandım. şu an o hastalık hayatımda hiç olmamış gibi. yani astım bazen tamamen psikolojik olabilmektedir.. ilaçları kullanmadan önce bikaç doktora görünülmelidir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar