bugün

dindar bir gençlik yetiştirmek istiyoruz

şimdi şu soruyu sormak ister gönül rte'ye :
sen daha iki gün önce fransa'da ifade özgürlüğü olmadığından, fransa'nın kendi aydınlanma felsefesiyle çeliştiğinden bahsetmiyor muydun? hatta fransa kendi insanını özgür düşünmeye sevk etmiyor diyen sen değil miydin? ha şimdi ne oldu? dindar nesil yetiştirmek istedin. kılıçdaroğlu seni din tüccarlığıyla suçlayınca (çokta haksız sayılmaz sömürücülük hakkında)(sadece bu konudan bahsediyoruz yoksa al birini vur ötekine)ağzından baklayı çıkardın. dikkat edersen özgür bir birey demedin. ifade özgürlüğü tanımadın. dindar sıfatını yapıştırdın yeni nesile. ha bir de karşı tez olarak ateist mi yetiştircez falan dedin? ulen bu nasıl bir saçmalıktır? senin vazifen dindar nesil veya ateist nesil yaratmak mıdır? nasıl bir kategorizasyon yanlışıdır bu? yoksa, şu yüzde 99 nokta bilmem kaç dokuz müslüman olan halk sever bu söylemleri diyerek halkı ne de olsa uyuturum diye mi düşünüyorsun? peki suçladık yakın zamanda fransa'yı. aklı olan poposuyla gülmez mi şimdi? ulen mantığa bak. dindar nesil iyidir, hoştur. ateist nesil tukakadır bu bağlamda mutlak surette önerilmez. ne zamandan beri dinsel inançlarla veya inanmamayla insanlar kalıba sokuluyor. ileri demokrasilerde inanç özgürlüğü söz konusu olmuyor mu? mümkünse cevap alalım. ha bir de şey var aklımda kalmasın. orhan pamuk haklı veya haksızdı söyleminde. o ayrı mesele de adama türklüğe hakaretten başlayarak vatan hainliğine kadar rol kestik. peki orhan pamuk'un ifade özgürlüğü nereye gitti? (uçtu gitti) hani fransa'ya karşı söylemi doğruydu fakat köküne kadar da eksikti. anımsatmak istedim. sansürcü, ifade özgürlüğü tanımayan, basın özgürlüğünü hiçe sayan, ötekileştiren, baskıcı hatta bir aralar okunan gazeteye karışan zihniyete ifade özgürlüğü dersi vermek abes kaçar. önce kendi ülkenin içindeki ifade özgürlüğü kıtlığına bakacaksın sonra karşı tezlerin, suçlamaların tutarlı olabilsin.