bugün
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi5
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor10
- demet evgar5
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- am okşama4
- hızlı para kazanmanın yolları12
- şu an ihtiyacım var dediğin şey3
- evde kaş bıyık alımı2
- türk kızı egosu6
- omuzda teyp ile dolaşılan karanlık yıllar2
- akla gelen her başlığı açamamak2
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- yazarların imza parfümleri14
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- kürt mimarisi2
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- fesli kadir'e üstat diyen islamcı2
- milletin anasına küfretmek2
- güzel huylu kezo4
- evlenmeden önce karıyı ekspertize sokmak3
- erkekler neden az yaşar10
- saygıdeğer birader yazarlar5
- zaman baba zaman anne zaman çocuk3
- futbol fanatiklerinin birer aptal olması4
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- tramer kaydı olan kız4
- uranyum ve roket2
- bir insanı sevmek12
- vajinizm2
- 2026 dünya kupası22
- yobazla muhafazakar arasındaki fark3
- biat kültürü3
- pkk nasıl biter5
- mutluluğun fark edilmemesi9
- dünya11
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- al kardeşim elimi verdim sana2
- halil ergün2
- çırılçıplak şekilde ağlayarak ana haber seyretmek5
- magnum yemenin lüks sayıldığı yıllar5
- yaratıcı çıkma teklifleri4
- futbol17
- kıskanmak7
- wowturkey3
- yargıcı3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- türkiye'deki suriyeli sayısı 2 milyon 265 bin3
- fakirin sevmesi hak mıdır13
----buraya bir önsöz gelecek.----
bursa'yı anlatan defterdir.
abdal fırını'nı seçmemin tek nedeni, tarihi yerleri alfabetik olarak gezme isteğimden ötürüdür. o gün hava yağmurluydu --bir bilgi daha: ''bursa'nın havasına alışmak bir zordur, en azından ben bu şekilde düşünüyorum, çünkü bir an yağmur yağıyor ardından bir güneş açıyor ardından hava buz kesiyor... sabah şemsiye ile çıkıyorsunuz; yağmur yağmıyor aksine güneş açıyor. diğer sabah şemsiyesiz çıkıyorsunuz, o gün ıslanmış bir şekilde dönüyorsunuz, kader işte...''--
her neyse, abdal fırını'na vardım, önce fotoğraf çektim ardından da fırın sahibi ile görüştüm. hem onun söylediklerini dikkate alarak, hem de topladığım bilgileri göz önünde bulundurarak böyle bir yazı yazdım:
abdal fırını'na değinmeden önce abdal kelimesinin mahiyetini kavramamız gerekiyor.
ansiklopedilerde genelde şu bilgi geçerlidir: ''abdal: allahu teala'ya yakın sevgili (evliya) kullardan biri. arapçada, ikisi de 'karşılık, birinin yerine geçen' manalarına gelen bedal ve bedil kelimelerinin çoğulu olmakla beraber, türkçede tetlik manada kullanılmıştır. halkın açıkça bilmediği ve dünyanın nizamı (düzeni) ile vazifeli oln bu kimselerden biri vefat edince yerine başka bir veli bedal kılığından yeni görevlendirildiğinden ve çok olduklarından 'ebdal' sözü ile tanınmışlardır. ebdal olan mübarek zatlar yeryüzünde devamlı bulunur. biri vefat edince bir başkası geçirilir. sayıları yine aynı olur. allahu teala'nın müslümanlara ihsan ettiği keramelerden birisi de halk arasında 'ebdal'lerin de bulunmasıdır. allahu teala onların hususiyetleri hakkında da bir hadis-i şerif'te buyruldu ki: 'kendilerine zulmedeni affedenler. kötülük edene iyilik ederler.' ebu nuaym'ın mefu olarak bildirdiği hadis-i şerif'te de buyruldu ki: 'ümmetim arasında her zaman kırk kişi bulunur. bunların kalpleri ibrahim (a.s)'n kalbi gibidir. allahu teala, onların sebebi ile kullarından belaları giderir. bunlara ebdal denir. bunlar bu dereceye namaz ve oruç ile yetişmediler. ibn-i mesud (r.a): 'ya resulallah! ne ile bu dereceye vardılar?' diye sorunca: 'cömertlikle ve müslümanlara nasihat etmekle yetiştiler, buyurdular.' halk arasında kırk olarak olarak bilinen kimseler de yukarıd izah edildiği gibi ebdal'dır.''
abdal kelimesinin de manasını kavradıktan sonra abdal fırını'na anlatmaya başlayabilirim.
abdal fırını, bursa'dadır. abdal mahallesinde, abdal mehmet türbesi yanındadır. caddenin tam karşısında da ördekli kültür merkezi bulunmaktadır.
bu fotoğraf ördekli kültür merkezi tarafından çekilmiş, abdal fırını'nın görünümüdür:
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213369/
bu da abdal mehmet türbesi'nden bir görünümüdür:
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213364/
bu fotoğrafta da abdal mehmet türbesi'ni görebilirsiniz, ayrıca abdal mehmet türbesi'nin hemen karşısınnda abdal mehmet camii bulunmaktadır:
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213364/
abdal fırını'nı işleten kişinin abdal mehmet olduğu söylentilerin arasındadır. 1969 yılına kadar ekmek fırını olarak işletildiği söylense de boş bir fırın olarak kaldığı da söyleniyor. 1969 yılından sonra resul şahin tarafından ilk simit çıkarılmaya başlandı. bursa'nın en güzel simitleri bu fırında halk ile buluştu. resul şahin'den sonra oğlu güray şahin'de baba mesleğine kaldığı yerden devam edip abdal fırını'nı işletti. fırın şu anda da eskide olduğu gibi ihtişamını korumaya devam ediyor. fırının şu an ki yapısına baktığımız zaman, tarihi bir mekan olmadığı kanısına varabiliriz. bu da çok doğaldır, çünkü bina yenilendi.
isim olarak ayakta kalan tarihi yerlerimizden bir tanesi...
raif kaplanoğlu'da, doğal ve anıtsal eserleri ile bursa adlı kitabında fırından şöyle bahsetmektedir: 'abdal mehmet türbesi yanında bulunan simitçi. 16. yüzyıl salnamelerinde de türbe yanındaki fırından özellikle söz edilmektedir. bu fırın ile türbe arasından geçen yol ipek yolu olup çok işlekti. yolcular da genellikle burada konaklardı.''
abdal fırını'na gittiğinizde göreceksiniz gerçekten çok kalabalık bir fırın ve gerçekten simitleri güzel. inşallah yolunuz bir gün bursa'ya düşer, abdal fırını'nda simit yemek size de nasip olur.
tam adresini de yazayım: 'abdal mahallesi, 12 fırın sokak, no:8, osmangazi/bursa.'
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213357/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213360/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213362/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213363/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213365/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213366/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213367/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213368/
abdal simit firini.
diğer konu, abdal köprüsü.
bursa'yı anlatan defterdir.
abdal fırını'nı seçmemin tek nedeni, tarihi yerleri alfabetik olarak gezme isteğimden ötürüdür. o gün hava yağmurluydu --bir bilgi daha: ''bursa'nın havasına alışmak bir zordur, en azından ben bu şekilde düşünüyorum, çünkü bir an yağmur yağıyor ardından bir güneş açıyor ardından hava buz kesiyor... sabah şemsiye ile çıkıyorsunuz; yağmur yağmıyor aksine güneş açıyor. diğer sabah şemsiyesiz çıkıyorsunuz, o gün ıslanmış bir şekilde dönüyorsunuz, kader işte...''--
her neyse, abdal fırını'na vardım, önce fotoğraf çektim ardından da fırın sahibi ile görüştüm. hem onun söylediklerini dikkate alarak, hem de topladığım bilgileri göz önünde bulundurarak böyle bir yazı yazdım:
abdal fırını'na değinmeden önce abdal kelimesinin mahiyetini kavramamız gerekiyor.
ansiklopedilerde genelde şu bilgi geçerlidir: ''abdal: allahu teala'ya yakın sevgili (evliya) kullardan biri. arapçada, ikisi de 'karşılık, birinin yerine geçen' manalarına gelen bedal ve bedil kelimelerinin çoğulu olmakla beraber, türkçede tetlik manada kullanılmıştır. halkın açıkça bilmediği ve dünyanın nizamı (düzeni) ile vazifeli oln bu kimselerden biri vefat edince yerine başka bir veli bedal kılığından yeni görevlendirildiğinden ve çok olduklarından 'ebdal' sözü ile tanınmışlardır. ebdal olan mübarek zatlar yeryüzünde devamlı bulunur. biri vefat edince bir başkası geçirilir. sayıları yine aynı olur. allahu teala'nın müslümanlara ihsan ettiği keramelerden birisi de halk arasında 'ebdal'lerin de bulunmasıdır. allahu teala onların hususiyetleri hakkında da bir hadis-i şerif'te buyruldu ki: 'kendilerine zulmedeni affedenler. kötülük edene iyilik ederler.' ebu nuaym'ın mefu olarak bildirdiği hadis-i şerif'te de buyruldu ki: 'ümmetim arasında her zaman kırk kişi bulunur. bunların kalpleri ibrahim (a.s)'n kalbi gibidir. allahu teala, onların sebebi ile kullarından belaları giderir. bunlara ebdal denir. bunlar bu dereceye namaz ve oruç ile yetişmediler. ibn-i mesud (r.a): 'ya resulallah! ne ile bu dereceye vardılar?' diye sorunca: 'cömertlikle ve müslümanlara nasihat etmekle yetiştiler, buyurdular.' halk arasında kırk olarak olarak bilinen kimseler de yukarıd izah edildiği gibi ebdal'dır.''
abdal kelimesinin de manasını kavradıktan sonra abdal fırını'na anlatmaya başlayabilirim.
abdal fırını, bursa'dadır. abdal mahallesinde, abdal mehmet türbesi yanındadır. caddenin tam karşısında da ördekli kültür merkezi bulunmaktadır.
bu fotoğraf ördekli kültür merkezi tarafından çekilmiş, abdal fırını'nın görünümüdür:
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213369/
bu da abdal mehmet türbesi'nden bir görünümüdür:
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213364/
bu fotoğrafta da abdal mehmet türbesi'ni görebilirsiniz, ayrıca abdal mehmet türbesi'nin hemen karşısınnda abdal mehmet camii bulunmaktadır:
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213364/
abdal fırını'nı işleten kişinin abdal mehmet olduğu söylentilerin arasındadır. 1969 yılına kadar ekmek fırını olarak işletildiği söylense de boş bir fırın olarak kaldığı da söyleniyor. 1969 yılından sonra resul şahin tarafından ilk simit çıkarılmaya başlandı. bursa'nın en güzel simitleri bu fırında halk ile buluştu. resul şahin'den sonra oğlu güray şahin'de baba mesleğine kaldığı yerden devam edip abdal fırını'nı işletti. fırın şu anda da eskide olduğu gibi ihtişamını korumaya devam ediyor. fırının şu an ki yapısına baktığımız zaman, tarihi bir mekan olmadığı kanısına varabiliriz. bu da çok doğaldır, çünkü bina yenilendi.
isim olarak ayakta kalan tarihi yerlerimizden bir tanesi...
raif kaplanoğlu'da, doğal ve anıtsal eserleri ile bursa adlı kitabında fırından şöyle bahsetmektedir: 'abdal mehmet türbesi yanında bulunan simitçi. 16. yüzyıl salnamelerinde de türbe yanındaki fırından özellikle söz edilmektedir. bu fırın ile türbe arasından geçen yol ipek yolu olup çok işlekti. yolcular da genellikle burada konaklardı.''
abdal fırını'na gittiğinizde göreceksiniz gerçekten çok kalabalık bir fırın ve gerçekten simitleri güzel. inşallah yolunuz bir gün bursa'ya düşer, abdal fırını'nda simit yemek size de nasip olur.
tam adresini de yazayım: 'abdal mahallesi, 12 fırın sokak, no:8, osmangazi/bursa.'
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213357/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213360/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213362/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213363/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213365/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213366/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213367/
http://galeri.uludagsozlu...om/r/abdal-fırını-213368/
abdal simit firini.
diğer konu, abdal köprüsü.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar