bugün
- escort ile evlenmek11
- spor salonuna gitsem erkekler popoma bakar mı12
- şişmanlar ölünce nereye gider9
- ellerim bos gonlum hos12
- kitap okumanın zararlı ve gereksiz olması12
- icardi1905'i silip atmak16
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz17
- rusların en iyi olduğu şeyler20
- akpnin hala bedava kek vaadini tutmaması12
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi28
- karınızla gratise gider misiniz10
- kilo almak için bik bikle evlenmek11
- afganistan yardımlaşma derneği başkanı12
- alex de souza vs fred11
- icardi190532
- cumhrbaşkanm sizi dünya yenemedi ben nasıl yeneyim15
- cehennemde türkçe konuşulur8
- 19 mayıs 2024 fenerbahçenin bütün oyunları bozması16
- iran'ın depremde yas ilan etmemesi9
- dondurma yalarken erkeklerin sürekli bakması8
- jayden oosterwolde11
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması17
- anın görüntüsü14
- karınız olsa döver misiniz10
- fenerbahçe15
- yeşil gözlü erkek olmak11
- hani u19 gelecekti ühühühühühühü10
- fulya öztürk9
- bir galatasaraylının kulağına fred diye fısıldamak8
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası43
- maldivlere gitmek varken eminönü nde takılan martı10
- dursun özbek19
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı13
- galatasaray11
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı106
- izmir sıcağı9
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur17
- sevgilinin kız arkadaş lobisi9
- karıya kıza doymuş erkek19
- bir şarkı sözü der ki10
- mert hakan yandaş31
- ibrahim reisi13
- siz türkler şerefsizsiniz müslüman değilsiniz13
- erecto'nun trafik kazası geçirmesi13
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl17
- yozgatlı sevgiliyle yapılacaklar8
- akp'nin fenerbahçe ve beşiktaş düşmanlığı9
- türkiye cumhuriyeti islam devleti olarak kuruldu14
- fenerbahçe büyüklüğü9
- panathinaikos'un atatürk düşmanlığı9
ömer lütfi akad 'ın harikulade filmi. 1967 yapımı. bu öykünün 1946 yapımı muhsin ertuğrul versiyonu da mevcuttur lakin ben onu izlemedim. yıllar sonra da (1993) 3. versiyonunun çekildiğini bilmekteyim.
izlediğim lütfi akad klasiğinden bahsedecek olursam müziği orhan gencebay 'a ait olup feodal yapının çıkmazıyla yoğrulmuş ve gerçekçiliğini bu coğrafyadan alan bir yapıt kuşkusuz. müzikleriyle, şiirselliğiyle orhan gencebay ve nazım hikmet sularına açılırken yılmaz güney ve kadir savun 'un güçlü oyunculuğuyla, sınırlayıcı törelere ve feodalite içinde gücüne güç katıp haraç kesen ağalara uzanmaktayız.
--spoiler--
bir tarafta haraç kesip duran ve gücüne güç katan abdi ağa var. diğer tarafta hüseyin ağa'yı görmekteyiz. aslında mevcut obaların abdi ağaya mecburen işleri düşmekte. çünkü bir nevi tefecilik durumu söz konusu. şartlar abdi ağanın ekmeğine yağ sürmekte. hüseyin ağa'nın karısı gereksiz bir tiptir ve üvey kızına pek göz açtırmamaktadır. gel zaman git zaman hüseyin ağa'nın obasında çobanlık yapan ali haydar bu ağa kızına abayı yakar. kız da ali haydar'a aşıktır. buluşurlar nehir kenarında. aşk tazelerler. fakat mevzu hüseyin ağa'nın kulağına gidince ali haydar'ın savunması istenir. erenler, ağa minimal bir mahkeme heyeti oluştururlar. ve çobanın koyunlarını 3 gün tuzla besledikten sonra onların su içmeden nehir karşısına geçmesini şart koşarlar. ancak böylece sevenler kavuşabilecektir. çobanın koyunların dilinden anlayan duygu yüklü kavalı amacına ulaşmış koyunlar onca tuza rağmen istenileni yapıvermiştir. fakat abdi ağa tayfasından ahmet'in de ağa kızında gönlü vardır ve mühim de bir güçlülük vardır ortada. hüseyin ağa ne yapacağını bilemez çoban hakkından, sevgisinden feragat edip topu ağa'ya atar. ağa razı olmaksızın ahmet'e boyun eğer.(aslında abdi ağa'ya)ve ahmet kızı atlılarıyla beraber alır götürür. sonra ağa kızının obaya kurban verildiği düşünülüp kızın geri getirilmesi fikri ortaya atılır. ve çoban hüseyin ağa'dan onayı alır almaz kızı kurtamaya peşine düşer. sonra mı? neyse, bu kadar yeter.vurucu finali izleyip görmek lazım. (anlatmak yakışık almaz.)
--spoiler--
sonuçta buram buram halkı sömürerek güçlenmeye dokunduran türk sinemasının yüz akı diyebileceğimiz filmlerinden. gencebay'ın etkili müzikleri, erenler ve can dede (görmemesine rağmen geleceği sonsuz gören)ile birlikte tam bir halk edebiyatı yansıması...
10 üzerinden 8,5!
edit: ömer lütfi akad'ın vesikalı yarim 'le beraber ilk dönem klasiklerinden. sonra gelin düğün diyet gelmekte efendim. türk sineması deyince akad'tan bahsetmemek olmaz. çok farklı çok...
izlediğim lütfi akad klasiğinden bahsedecek olursam müziği orhan gencebay 'a ait olup feodal yapının çıkmazıyla yoğrulmuş ve gerçekçiliğini bu coğrafyadan alan bir yapıt kuşkusuz. müzikleriyle, şiirselliğiyle orhan gencebay ve nazım hikmet sularına açılırken yılmaz güney ve kadir savun 'un güçlü oyunculuğuyla, sınırlayıcı törelere ve feodalite içinde gücüne güç katıp haraç kesen ağalara uzanmaktayız.
--spoiler--
bir tarafta haraç kesip duran ve gücüne güç katan abdi ağa var. diğer tarafta hüseyin ağa'yı görmekteyiz. aslında mevcut obaların abdi ağaya mecburen işleri düşmekte. çünkü bir nevi tefecilik durumu söz konusu. şartlar abdi ağanın ekmeğine yağ sürmekte. hüseyin ağa'nın karısı gereksiz bir tiptir ve üvey kızına pek göz açtırmamaktadır. gel zaman git zaman hüseyin ağa'nın obasında çobanlık yapan ali haydar bu ağa kızına abayı yakar. kız da ali haydar'a aşıktır. buluşurlar nehir kenarında. aşk tazelerler. fakat mevzu hüseyin ağa'nın kulağına gidince ali haydar'ın savunması istenir. erenler, ağa minimal bir mahkeme heyeti oluştururlar. ve çobanın koyunlarını 3 gün tuzla besledikten sonra onların su içmeden nehir karşısına geçmesini şart koşarlar. ancak böylece sevenler kavuşabilecektir. çobanın koyunların dilinden anlayan duygu yüklü kavalı amacına ulaşmış koyunlar onca tuza rağmen istenileni yapıvermiştir. fakat abdi ağa tayfasından ahmet'in de ağa kızında gönlü vardır ve mühim de bir güçlülük vardır ortada. hüseyin ağa ne yapacağını bilemez çoban hakkından, sevgisinden feragat edip topu ağa'ya atar. ağa razı olmaksızın ahmet'e boyun eğer.(aslında abdi ağa'ya)ve ahmet kızı atlılarıyla beraber alır götürür. sonra ağa kızının obaya kurban verildiği düşünülüp kızın geri getirilmesi fikri ortaya atılır. ve çoban hüseyin ağa'dan onayı alır almaz kızı kurtamaya peşine düşer. sonra mı? neyse, bu kadar yeter.vurucu finali izleyip görmek lazım. (anlatmak yakışık almaz.)
--spoiler--
sonuçta buram buram halkı sömürerek güçlenmeye dokunduran türk sinemasının yüz akı diyebileceğimiz filmlerinden. gencebay'ın etkili müzikleri, erenler ve can dede (görmemesine rağmen geleceği sonsuz gören)ile birlikte tam bir halk edebiyatı yansıması...
10 üzerinden 8,5!
edit: ömer lütfi akad'ın vesikalı yarim 'le beraber ilk dönem klasiklerinden. sonra gelin düğün diyet gelmekte efendim. türk sineması deyince akad'tan bahsetmemek olmaz. çok farklı çok...
güncel Önemli Başlıklar