bugün
- düşün ki o bunu okuyor10
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak4
- anın görüntüsü18
- gülüm diyen kız9
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi12
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı3
- her şeye saygı duyulması gerekir3
- gün gelecek dün olacak3
- klarnet calan sarapci koala battı mutlu musunuz3
- sözlük kızlarının vücutları15
- geceye bir ayet bırak3
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- ilginç şeyler2
- mutsuz olalım2
- fakirin sevmesi hak mıdır4
- kuzenin içine boşalmak14
- yalan söylemek hakkı yalanlamaktır2
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak9
- tsiganka2
- üç kuruşluk insan için üç bin liralık rakı içilmez2
- haram ile cömertlik yapmak2
- yılmaz güney12
- nihavent bay bey birader2
- otopsiraporlari6
- velvet10
- falıma bakmak isteyen var mı24
- toplam kaç entry girdiniz2
- balkona çık ve bir sigara daha yak2
- soğuk bulgur pilavı yerken ağlayarak 31 çekmek8
- dimmu borgir dinlemek3
- verilen sırrı sahibine bile söylememek2
- uludağ sözlük ailesi ısparta turu6
- kemal kılıçdaroğlu18
- dolandırılan insanların genel özellikleri8
- elektrikli scooter'a 2 kişi binen erkek3
- black mirror2
- aşk2
- kakalanan peynir2
- reneissance man2
- ameliyat olmak6
- sözlükten çıkmayan yazar2
- ziyade ilahiler dinlemek2
- rahmi koç6
- hapşırırken aynı anda osurmak9
- evde mum bulundurmak7
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip9
- aylık 384 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- zaman baba birader bey2
- ne yapıyorsunuz yakışıklı ve güzel dostlarım10
- açlık ile arkadaş sabır ile dost olmak2
faşizm , belirli bir kitlenin veya toplumun kendisini diğer toplumlar ya da ırklardan üstün görmesi , bununla da kalmayıp kendi sosyal , kültürel ve toplumsal özelliklerini başkalarına da kabul ettirmeye çalışması (burada işin içine sömürgecilik de giriyor tabii) kabul etmeyen toplumları kendinden aşağı görmesidir. öyle ki , homo sapiens olarak hepimiz aynı ırktan gelmiş olsak bile , geçirdiği bir takım kültürel ve toplumsal evrimler ile daha ileri bir düzeye erişmiş olan toplumlar , kendilerini diğer toplumlardan daha üstün görmekte, hatta gerektiğinde kendi toplumunun bekası düşünmek veya onu korumak adına diğer ırklara karşı savaş açmakta sakınca görmezler.
bu ideolojiye inanan insanların düşünce tarzını şu şekilde inceleyebiliriz ; doğal olarak her ırk , diğer ırklardan üstün bir tarafları olduğuna inanır. gerçekten üstün taraflara sahip olan ırklar , yüzyıllar içinde daha çok gelişir , diğerlerinden daha güçlü ve önemli konuma gelir, zamana , gelişime ayak uydurabildiği takdirde gücünü sürekli olarak korur. ancak, ırkların kendi seçtiği ve yürüdüğü yoldan başka seçenek olamayacağını , kendisinden daha doğru bir şeyin olmasının mümkün olmadığını düşündüğü noktada faşizm başlar , ve tabii savaş ta.bu durumda daha güçlü olan kazanır.
ancak dünyamızın çok farklı bir konuma geldiği şu günlerde , aslen faşist ve güçlü olan toplumlar , birbirleriyle savaşmaktansa dünya üzerinde varolan ve esasen güçlü olmayan , gelişmemiş ülkeler diyebileceğimiz ülkelerden faydalanmayı tercih ediyorlar. bu her açıdan daha karlı ; hem karşılarındaki rakipler bu durumda ona karşı koyacak durumda olamiyor , hem de küreselleşen dünyada güçlü bir devletle çatışmaktansa daha ufak bir devletle zor kullanarak anlaşıp onu sömürmek daha karlı.
bu durumda , kendi ırkının dünya üzerinde her şeyden üstün olduğuna inanan bu insanlar, yine aynı tipte ancak başka ırka mensup kişilerin de varlığını ve güçlülüğünü istemeden de olsa tanıyorlar , hatta gerekirse (sadece kendi çıkarları uğruna) işbirliğine girmekten de kaçınmıyorlar. ne de olsa dünya çok büyük, herkes için yer var.
bu işin tabiatının gerektirdiği şekilde güçlü , organize , sömürgeci faşist devletlerin sayısı az , az gelişmiş devletlerin ise çok. ve dünya üzerinde her faşiste yetecek kadar bol zavallı var.
faşizm durdurulmalıdır , demek biraz saçma ve tuhaf oluyor , her ne kadar gönül böyle istese de.
bu ideolojiye inanan insanların düşünce tarzını şu şekilde inceleyebiliriz ; doğal olarak her ırk , diğer ırklardan üstün bir tarafları olduğuna inanır. gerçekten üstün taraflara sahip olan ırklar , yüzyıllar içinde daha çok gelişir , diğerlerinden daha güçlü ve önemli konuma gelir, zamana , gelişime ayak uydurabildiği takdirde gücünü sürekli olarak korur. ancak, ırkların kendi seçtiği ve yürüdüğü yoldan başka seçenek olamayacağını , kendisinden daha doğru bir şeyin olmasının mümkün olmadığını düşündüğü noktada faşizm başlar , ve tabii savaş ta.bu durumda daha güçlü olan kazanır.
ancak dünyamızın çok farklı bir konuma geldiği şu günlerde , aslen faşist ve güçlü olan toplumlar , birbirleriyle savaşmaktansa dünya üzerinde varolan ve esasen güçlü olmayan , gelişmemiş ülkeler diyebileceğimiz ülkelerden faydalanmayı tercih ediyorlar. bu her açıdan daha karlı ; hem karşılarındaki rakipler bu durumda ona karşı koyacak durumda olamiyor , hem de küreselleşen dünyada güçlü bir devletle çatışmaktansa daha ufak bir devletle zor kullanarak anlaşıp onu sömürmek daha karlı.
bu durumda , kendi ırkının dünya üzerinde her şeyden üstün olduğuna inanan bu insanlar, yine aynı tipte ancak başka ırka mensup kişilerin de varlığını ve güçlülüğünü istemeden de olsa tanıyorlar , hatta gerekirse (sadece kendi çıkarları uğruna) işbirliğine girmekten de kaçınmıyorlar. ne de olsa dünya çok büyük, herkes için yer var.
bu işin tabiatının gerektirdiği şekilde güçlü , organize , sömürgeci faşist devletlerin sayısı az , az gelişmiş devletlerin ise çok. ve dünya üzerinde her faşiste yetecek kadar bol zavallı var.
faşizm durdurulmalıdır , demek biraz saçma ve tuhaf oluyor , her ne kadar gönül böyle istese de.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar