bugün
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı23
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- demet evgar10
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- kemalistler7
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis2
- venezuela6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı5
- yazarların imza parfümleri14
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- bitcoin2
- hızlı para kazanmanın yolları11
- sözlüğün tadının kaçması4
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- 2026 dünya kupası22
- allah2
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- üniversitelerin gereksiz olması3
- bir insanı sevmek11
- erkekler neden az yaşar10
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- türk kızı egosu6
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- kadınların yanlış yapması3
- dünya11
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- futbol17
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- falıma bakmak isteyen var mı24
- am okşama4
- günün şiiri3
- kıskanmak7
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- düşün ki o bunu okuyor16
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- pkk nasıl biter5
- futbol fanatiklerinin birer aptal olması4
sevdiği entry'ler
bu sene mezun olduğum üniversitedir.
bu üniversiteye önyargısı olan ya da tercih etmek isteyip tereddüt edenlere önerim olacak:
ilk olarak şunu demek isterim. Bilkent üniversitesi bir özel üniversite değildir. Vakıf üniversitesidir. Vakıflar kar amacı güdemezler. dolayısıyla ilk önce bunu bilelim.
Bilkent'i seçmeden önce ekşi sözlükteki bilkent efsanelerini okuyup seçmekten vazgeçmiştim. kazanacağım kesindi çünkü puanım 30- 40 puan fazlaydı taban puandan. ama tereddüte düşmüştüm.
ilk önce şunu unutmayın. efsanelere inanmayın. 5 sene bu okulda okudum ve iki ferrarinin çarpıştığını falan görmedim. aksine, okul yönetimi her yıl burslu kontenjanını arttırarak ve ücretli kontenjanını düşürerek daha çok burslu öğrenci çekmeye çalışıyor. ben okula girdiğimde %30 larda olan bursluluk oranı, şimdi %50 ye yaklaşmış durumda.
Okulda herkes zengin, herkes baba parası yiyor gibi önyargıları olanlardan olmayın. Bilkentte benim gibi maddi durumu ortalama olan bir çok öğrenci var. Yemek yemek için yemekhanenin açılış saatlerini bekleyen, Okuldan gelecek olan kapsamlı bursunu iple çeken öğrenciler bunlar.
Hatta bir arkadaşım vardı. Çok başarılıydı. Ama ailesinin durumu yoktu. kapsamlı burs alıyordu. Ve ailesinden harçlık almıyordu. Her ay bu bursun yarısını da biriktirdiği için son senesinde baya birikmiş parası olduğunu söylemişti hatta.
Demek istediğim her şey sizinle alakalı. Çok çalışıp kapsamlı bursuna hak kazanırsanız, el üstünde tutulursunuz.
Okula burssuz gelseniz bile üstün başarı bursu kazanıp her sene eğitim ücretini ödememe hakkınız var sonuçta.
He bir de önyargılı davranıp bu kesin zengin piçidir diye konuşmazsanız yalnız kalırsınız zaten.
Acayip tipler elbette var. Ama devlet üniversitelerinde de olan bir şey bu. vakıf üniversitesini bu kadar ötelememek lazım.
Peki bu okula geldim de ne oldu?
Geleceğimden daha umutluyum artık. Düz liseden mezun biri olarak ve herkesin bundan bi bok olmaz laflarını hep duymuş biri olarak umudum kalmamıştı. Son sene asıldım. Tüm gücümü verdim ve başardım.
ingilizcenin i sini bilmeyen biri olarak 1 sene hazırlık okudum. Ve şu an ingilizcemde hiçbir sıkıntı yok.
Kendime güvenim geldi. Şu beş senede kattettiğim yolu görüp daha çok mutlu oluyorum.
Son olarak şunu belirtmeliyim ki; Bilkent'ten mezun olmak cidden bir ayrıcalıktır. Beş sene zorluğundan şikayet edip mütemadiyen sövdüğüm okulu mezun olmama 1 hafta kala deli gibi özlemeye ve gideceğim için üzülmeye başladım
Diyeceğim o ki;
Üniversite seçiminizi onun bunun ne dediğine göre değil, okulun ne denli başarılı olduğuna göre yapın.
Bilkent Dünyaca ünlü bir okul. Dolayısıyla etiketi bile yetiyor.
bu üniversiteye önyargısı olan ya da tercih etmek isteyip tereddüt edenlere önerim olacak:
ilk olarak şunu demek isterim. Bilkent üniversitesi bir özel üniversite değildir. Vakıf üniversitesidir. Vakıflar kar amacı güdemezler. dolayısıyla ilk önce bunu bilelim.
Bilkent'i seçmeden önce ekşi sözlükteki bilkent efsanelerini okuyup seçmekten vazgeçmiştim. kazanacağım kesindi çünkü puanım 30- 40 puan fazlaydı taban puandan. ama tereddüte düşmüştüm.
ilk önce şunu unutmayın. efsanelere inanmayın. 5 sene bu okulda okudum ve iki ferrarinin çarpıştığını falan görmedim. aksine, okul yönetimi her yıl burslu kontenjanını arttırarak ve ücretli kontenjanını düşürerek daha çok burslu öğrenci çekmeye çalışıyor. ben okula girdiğimde %30 larda olan bursluluk oranı, şimdi %50 ye yaklaşmış durumda.
Okulda herkes zengin, herkes baba parası yiyor gibi önyargıları olanlardan olmayın. Bilkentte benim gibi maddi durumu ortalama olan bir çok öğrenci var. Yemek yemek için yemekhanenin açılış saatlerini bekleyen, Okuldan gelecek olan kapsamlı bursunu iple çeken öğrenciler bunlar.
Hatta bir arkadaşım vardı. Çok başarılıydı. Ama ailesinin durumu yoktu. kapsamlı burs alıyordu. Ve ailesinden harçlık almıyordu. Her ay bu bursun yarısını da biriktirdiği için son senesinde baya birikmiş parası olduğunu söylemişti hatta.
Demek istediğim her şey sizinle alakalı. Çok çalışıp kapsamlı bursuna hak kazanırsanız, el üstünde tutulursunuz.
Okula burssuz gelseniz bile üstün başarı bursu kazanıp her sene eğitim ücretini ödememe hakkınız var sonuçta.
He bir de önyargılı davranıp bu kesin zengin piçidir diye konuşmazsanız yalnız kalırsınız zaten.
Acayip tipler elbette var. Ama devlet üniversitelerinde de olan bir şey bu. vakıf üniversitesini bu kadar ötelememek lazım.
Peki bu okula geldim de ne oldu?
Geleceğimden daha umutluyum artık. Düz liseden mezun biri olarak ve herkesin bundan bi bok olmaz laflarını hep duymuş biri olarak umudum kalmamıştı. Son sene asıldım. Tüm gücümü verdim ve başardım.
ingilizcenin i sini bilmeyen biri olarak 1 sene hazırlık okudum. Ve şu an ingilizcemde hiçbir sıkıntı yok.
Kendime güvenim geldi. Şu beş senede kattettiğim yolu görüp daha çok mutlu oluyorum.
Son olarak şunu belirtmeliyim ki; Bilkent'ten mezun olmak cidden bir ayrıcalıktır. Beş sene zorluğundan şikayet edip mütemadiyen sövdüğüm okulu mezun olmama 1 hafta kala deli gibi özlemeye ve gideceğim için üzülmeye başladım
Diyeceğim o ki;
Üniversite seçiminizi onun bunun ne dediğine göre değil, okulun ne denli başarılı olduğuna göre yapın.
Bilkent Dünyaca ünlü bir okul. Dolayısıyla etiketi bile yetiyor.
Küçük amerikadır. Hatta konsolosluktan sonra en çok amerikalı çalıştıran üniversitedir. insana çok şey katar ama bir o kadar da götürür. Gerçek anlamda eğitim görmeye hevesli insanlar için kütüphanesi ve olanakları iyidir. Şu bir gerçektir ki ihsan Doğramacı ve Ali Doğramacı zamanındaki gibi değildir. Burada tabi Tepe grubun güç kaybetmesi de neden olmuş olabilir.
özel üniversiteler arasında verilen paraya en çok değen üniversitelerden biridir. imkanı olan gitsin okusun, başkasını dinlemesin.
türkiye'nin amerikan tabanlı eğitim veren üniversitesidir. kampüsü oldukça güzel olan, öğrencilere iyi imkanlar sunan vakıf üniversitesidir.