"Hâk'tan âyân bir nesne yok gözsüzlere pinhan imiş" şeklinde Niyazi Mısri'nin özetlediği durum.
Ehl-i sünnet alimlerinin ittifakıyla insanlar cennette Allah’ın cemalini görürler. Ancak bu görmenin şekli belirsizdir. Allah şu adan nasıl bütün zaman ve mekânlardan münezzeh ise, orada da yine bunlardan münezzehtir. Allah, insanları ve başka varlıkları belli bir zamanda ve belli bir mekânda yaratıyor. Ve bu hiç bir zaman Allah’ın zaman veya mekânın içine girdiği anlamına gelmez. Cennette de insanların Allah’ı görmesi, onu belli bir zamna-mekân veya frekans alanına sokacağı manasına gelmez.
Kaldı ki Allah’ın görülüceği ehl-i sünnetçe kesin olmakla beraber, nasıl görüleceği ise bilinmemektedir. Bizim kanaatimize göre, Allah’ın mahiyeti hiç bir zaman bilinmez ve böyle bir tarz görme de tahakkuk etmez.
gerekli olmayan eylemdir neticede o da bir canlidir.
ehl-i sünnet in allah ı cennette göreceği olayı anlatılmakla beraber; tanrıyı kimse göremeyecektir.
tanrıyı görebilirsin belki ama, allahı gören hiç yok !
tanrıyı bilmem ama tanrının yaratcısını kendine bakarak görebilirsin.