bugün

kız düşürme ve arkadaşlarınızla görüntülü konusma yapabildiğiniz ios ve android uygulamadır.
Tango hayatin yansimasidir.
Tango kendini tanimanin ve ifade etmenin en guzel yoludur.
Tango kelimelerin bittigi yerde tutkunun, askin, isyanin, huznun, nesenin, iktidar kavgasinin kisaca her turlu duygunun muzik ve pistle bulustugu essiz bir iletisimdir.
Muzigi son derece dokunaklidir. Her insanin biraz yarali oldugu bu dunyada, vuruslariyla, insanin icini paralayan melodisiyle sizi kalbinizde biryerden yakalar, hayal alemlerine surukler.
Arjantin tango Buenos Airesteki genelevlerde dogmustur. iki erkegin kavgasindan turedigi soylenir. Bu soylenti asilsiz da sayilmaz. ilk evresi erkek erkege kavga-dans olan tangonun dogasinda iktidar savasi ve surekli gerilim mevcuttur. kokeninden oturu onceleri kucuk gorulmus ve reddedilmis, sonralari paristen baslayarak her turlu sinifca kabul edilmis ve tum dunyaya yayilmistir.
Turkiyede bu is gercekten hakkiyla yapilmakta, turk insani ruhundaki dramatik ogedenmi, macolugun kulturumuzdeki yerinden mi bilinmez, tangoya ilgi gostermekte ve danscilarin sayisi da hizla artmaktadir.
Sanilanin aksine tango dikey sevisme dansi degildir. tangoyu bu sekilde ozetlemek ruhuna ve geri planda yatan felsefesine haksizlik olur. tango dogal bir danstir. bireylere ozlerini hatirlatir:
Dansi erkek yonetir. her dans bir hikayedir ve bu hikayenin yazari erkektir. dolayisiyla erkege cok fazla is duser. ayni anda muzigi dinlemek, pisti kontrol etmek, partnerini anlamak ve bir sonraki adimi dusunmek gercekten bir hayli guctur (bu nedenle erkeklere anlayisli olunmalidir).
Mesaj unsuru erkegin gogus ve omuz bolgesidir. Kadin, erkegin gogsunu izleyerek mesajlari alir ve bir sonraki harekete yonelir. Erkek her daim soru soran bir centilmen konumundadir. Gogsu ile kadina ilettigi mesaja ya da sordugu soruya kibarca yanit bekler. Dansi erkegin yonetmesi kadini ezik ve silik yapmaz. Aksine kadin, pasif yonetici konumundadir.Verdigi yanitlarla dansi aslinda yoneten kadindir. Mesaji alsa yani soruyu anlasa bile yanit verip vermemekte ozgurdur (bu nedenle kadinlara anlayisli olunmasi ve harekete girmesi icin zorlanmamalari gerekir).
Kadin adimlarini cogunlukla geri atar. Simgesel olarak erkegi pesinden kosturdugu soylenebilir. Her adim guclu, kendinden emin uzun ve kararlidir. naz yaparcasina geri adimlarla erkekten kacarcasina hareket etse de gerektiginde erkege meydan okur. Sert hareketlerle**verilen yanitlar varligini hissettiren ve gerektiginde agirligini koyabilen kadin imgesine isarettir. erkegin yonettigi aslinda kadin degil yalnizca dansin alacagi sekil yada hikayenin bir sonraki paragrafidir. erkek ve kadin arasindaki cekisme, surtusme ve iktidar kavgasi asla son bulmaz.
Tango, latin danslarinin aksine son derece maco ve erkeksi bir danstir. bu nedenle, dansa burun kiviran "aman kivirtmak erkeklige yakisir mi" diye dusunen erkekler neler kacirdiklarini asla bilemezler. tangoda kalca hareketlerine, kivirtip sallamaya yer yoktur. tango agirdir. Tango macodur ancak maco kavrami ilk cagrisimi gibi lahmacun erkekligine isaret etmez. Tangonun dogasindaki guc ve iktidar ama ayni zamanda saygi ve anlayis macolugu ozetlemeye yeter. Tango erkegi gercekten cok degerlidir. ne yaptigini bilen ve iyi dans eden erkek dans camiasinda derhal unlenir ve pekcok kadin kollarina atilmaya hazirdir. Tango erkegi capkindir. Kadina asla "sonsuza kadar seninleyim" mesaji vermez. Ancak "macoluk" tango erkeginin en onemli ozelligidir. Dans eder, dansi yonetir, durusuyla, centilmenligi, saygisiyla ama kacip kurtulmaya izin vermeyen ama "gerekirse vururum yumrugu masaya indiririm", "yakarim dunyayi ama sana egilmem" mesaji veren ama en onemlisi "istedigini karsisindakine zorlayarak degil seve seve" yaptiran erkektir tango erkegi. ve zaten macoluk aslinda budur.
Denge cok onemlidir. Dans sirasinda herkes kendi dengesinden sorumludur. Partnere kendini "tasitmak" yalnizca dans esnasinda degil her turlu iliskide karsi tarafa sikinti veren bir saygisizliktan ibarettir. herkes oncelikle kendisinin ve kendi dengesinin farkinda olmali sonra da partnerinin dengesine saygi gostermelidir.Tangonun bir raconu vardir: dansi yoneten erkek olduguna ve isin zor kismini erkek yaptigina gore hikayenin basrolunu kime verecegine karar verme hakki erkegindir. kadinlarin erkegi dansa kaldirmasi racona aykiri sayilmaz ancak (bence) uygunsuz ve dansin dogasina aykiridir. bayan biriyle konusuyorsa ya da yaninda bir baskasi varsa erkek dans teklifinden once bu kisiden ya ozur dilemeli yada izin istemelidir. erkek nazikce egilerek ve avuc icini uzatarak bayani dansa davet eder. dans teklifini reddetmek kabaliktir. birine bir teklifle gitmek* ve o insanin sahsina, gorunusune yada tango icin konusursak dansina ilgi gosterdigini belli etmek bir erkek icin kolay degildir. dolayisiyla erkegi reddetmek cok gecerli bir neden yoksa yakisiksizdir. en azindan bir yada iki dansi tamamlamak ve ucuncu basladiginda izin isteyip oturmak yeterli bir mesaj olacaktir.
Piste cikildiktan sonra ise, bayanin elini kolunu erkege hooop diye dolamasi ve sarilmasi hic hos degildir. bayan bekler. erkek sag elini bayanin kol altindan gecirerek sirtinin kenarina dokunmak ile dokunmamak arasinda yaklastirir. daha sonra erkek sol kolunu dans pozisyonuna getirerek bekler. Bayan kibarca sag elini erkegin sol eliyle bulusturur. Bu noktada etki tepki cok onemlidir. iki taraf da ellerdeki direnci bos biraktiginda dansin gerilimi ve tutkusu kaybolur. iteklemeden aradaki hafifce itermis gibi denebilecek etkiyi sabit tutmak gerekir. Diger taraf buna cevap vermeli eller daima ciftin arasindaki boslugun hizasinda kalmalidir.
ve... dans baslar. pistte saat yonunun aksine donulur. orta bolge bos birakilmali mumkun mertebe pistin kenarlari tercih edilmelidir. erkegin bayani pistin ortasina suruklemesi (sov yapilmiyorsa) gorgusuzluktur. dans esnasinda diger ciftlere saygi gosterilmelidir* dans esnasinda bayan erkegin gogsunu izlemelidir. piste, saga sola bakmamali ve hatta erkekle goz goze gelmek icin ugrasmamalidir. goz goze dans yalnizca sovlarda yapilir. erkek ise pisti, kenarda oturan bayanlari kesebilir, goz kirpabilir ama bayana bakmamali ve uzuvlarini inceliyormus izlenimi verip bayani huzursuz etmemelidir. dansin ne zaman bitecegi bayana baglidir. erkegin tesekkur edip oturmasi hele hele pistin ortasinda birakmasi cok buyuk terbiyesizliktir. bayan tesekkur ettiginde kibarca yerine kadar eslik eder ve tesekkur eder.
Tango sonsuz bir tutkudur.
Tango kaniniza bir kez girdi mi ruhunuza isler.

Alıntıdır. ancak yazarın adı bulunmamaktadır.
dik dur once. nefes al derin derin, bekle. ceneni yukarda tut. sag elini ver adama, sol elini dola boynuna. adamın elini sırtında hisset, senin kokunu duysun. gozlerine bak adamın. basla, yavas yavas..

sag adım geri
sol adım geri
sag adım sag tarafın yanına sonra
sol adımı sagın yanına, tamamla.

devam et

sol adım ileri
sag adım ileri
sol adım sol tarafın yanına sonra
sag adımı solun yanına, tamamla.

sonra bak adamın gozlerine. bırak kendini. evet herkes size bakıyor. aldırma, basla! sen ilerleyeceksin bu kez.
korkma.
ask bu.
evet bu.
hisset.
bırak dagınık kalsın.
ünlü bir tango hocasının açıklamasına göre; tango dersi almak için başvuranların %70'i kadınları etkilemek isteyen erkeklermiş.
Erkek egemen bir danstır. Her şey erkeğin elindedir. erkek, Kadını istediği gibi yönlendirebilir. Başka bir konu olsaydı asla göz yumulmazdı; ancak tangoda erkeğin yönlendirmesi inanılmaz etkileyici. Kadın belki de hayatında ilk kez bu dansı yaparken erkeğe bu kadar boyun eğer. Hareketini süsleyip süslememesi bile erkeğin isteğine bağlıdır. Ama inanılmaz bir danstır. Hatta dans değildir. Şiirdir. Her adım atışında aşık olduğunu hisseder insan. Aşık olmaya yer arayanlar için sakıncalı. Bir de herkes partneriyle bir süre sonra kaçınılmaz bir şekilde sevgili oluyor. Bu da dansın gücünü gösteriyor. *
tam anlamıyla şu şekilde tanımlanabilir:

Bazı Danslar Bazı Yaşları Bekler

"Erkek kadına tuzaklar kurar. Kadın da o tuzaktan kurtulmaya çalışır. Tango budur!"
Eskiden ağzının üzerine siyah bir marti konmuş gibi duran bıyıkları olan, sonra herkesi endişelendiren maceralarını yaşamak için, martıları kesip çok uzaklara giden bir adam bir gece böyle demişti. Ardından da eklemişti:
"Ayaklarıma bakma; tuzağa düsersin. Göğsümü izle! Göğsüm kuracağım tuzağı ele verecektir. Tangoda ayaklar bir ayrıntıdır! Bu, tuzakların dansıdır."
Sonra bir gece bütün kadınlarla dans edip, her birini tuzaklara düşürüp... Bununla yetinmeyip Tom Waits çalarken bir adamla gitgide daha çok erkekleşerek, sanki sonu ölümle bitecekmiş gibi tango yapıp... Martıları alıp sonra, yine çok uzaklara gitmişti.

Tekinsiz danslar

Zaman geçti. Birbirlerini ayaklarına bakarak, etamin işler gibi tango yapanları gördüm. Tuzak kurmayı beceremeyen adamlar, kurulamayan tuzaklarla cebelleşen kadınlar gördüm. Evli çiftlerin ehlileştirilmiş tango dersleri için birbirlerini hırpaladığını, çoktan ele geçirilmiş, teslim olmuş kadınların, kurulmaktan çoktan vazgeçilmiş tuzaklara düşmemeye çalışıyormuş gibi yaptığını gördüm. Bu "pis" dansı, "temizlemeye" çalıştıklarını seyrettim. Bütün bu ehlileştirme çabalarına rağmen her tango dersinin tekinsiz hikayelerle son bulduğunu duydum hep. Tangonun "bir-ki üç" diye öğrenilse, "temizlense" bile tekinsiz bir şey olduğunu...

Tuzakların insanları

Oysa bazı danslar, bazı yaşları bekler. Birine, hiç yüzüne bakmadan bir şey diyebilmek için biraz ihtiyarlamalıdır insan. Tuzaklar oyununu sürdürme sabrı için biraz yaş almalıdır. Ayaklar, birbirine dolanmadan bir sabır oyununu devam ettirmek için kimi yollardan geçmış olmalıdır. Bu kadar efendice kederlenmek, bir keder dansı yapmak içın çalçene acılardan geçilmiş olmalıdır. Bir şeyi çok isteyip de yapmamayı bilmek gerekir tangonun "olması" için.

"Tango istemek ve istediğini belli etmemek dansıdır biraz."

istemek ve istediğine yaklaşmamakla ilgili.

Denizcilerin Arjantin meyhanelerinde "kötü" kadınlarla beraber yarattıkları bu dansın asıl hikayesi, gidecek olanı istemektir.

Tango kalıcı olanların değil, hep gidecek olanların dansıdır.

Ele geçirilemeyenler arasında bir sessiz bir kavga... Beraber bir tuzağın koynuna düşmeyi çok isteyen ve bunu ilk kimin söyleyeceğini yoklayan bir kadınla bir adamın dansı... Çok korkan belli etmeyen iki kişinin birbirine meydan okuyuşu...

"Sevdim de vermediler" ağlaşması değil, "Ben seni hiç sevmedim" yalanı.

Kim önce dökülecek, kim önce teslim olacak sınanması...

Astor Piazzola çalıyor... Aklıma, giden denizcilerin tuzaklarına fena düşmüş, ama hiç düşmemiş gibi yapmış, iki memesinin arasından kan sızarken dönüp giden adama bir kere bile bakmamış kadınlar geliyor.

Zor.

Tango yapmak için biraz daha büyümek gerekiyor.

Ece Temelkuran - Milliyet 22.12.2002
Karı kızı metre hesabı ile gösteren program. Böyle mal bir şey görmedim.
bir kadın ve bir erkeğe en çok yakışan,en asil dans latin dansı çeşidi.izlemesi bile büyüler insanı.**
Saatlerce hiçbirşey düşünmeden sadece ve sadece müziğin ritmine kendini bırakıp içinden geleni yapabileceğin sonsuz bir özgürlüktür tango. Hayata, kendine dair ne varsa silinir gider insanın aklından. izleyenler dans edenlerin ezbersiz olduklarını anlayamazlar belki ancak tangoda tüm ezberler silinir. Doğaçlama olduğundan tükenmez, yaratıcılığının sınırlarına kadar gider. Bırakılması en güç bağımlılıklardan biridir.Meraklıları için http://www.istanbuldansakademisi.org/
ten uyumunun belirleyici olduğu tek dans türü
mutlaka öğrenmeyi kafaya koyduğum , eşli dansların en güzeli en kendine hayran bırakanı.
yatay duyguların dikey organizasyon şeması... * *
Bir erkekle bir kadının yapabileceği en estetik şey.
al pacino'yu izledikten sonra evde kendi kendime ogrenmeye calistigim bir dans. olmadi tabi. ama adam kor kor ne dokturduydu yahu.
ayrica bir sven vath jeff mills ortak yapimi bir mixdir.
erkeğin yönettiği, en güzel danslardan biridir. öylesine uyum içinde görülür ki tango yapanlar, seyredenlere uzun süre çalıştıkları hissi uyandırır. oysaki o anda olur her şey. tango sahnede başlar, sahnede biter. ne kadın ne de erkek bilir dans ederken ne yapacağını. müzik, erkeğin kulağına fısıldar kollarının arasında sımsıkı tuttuğu kadını nasıl uçuracağını. bir savaş gibidir tango. kadın erkeğin omuzlarını takip eder, hep onun önünde olmak için çalışır, erkek ise onun yolunu keser, çelme takar... kadın kurtulmayı bilir dişiliğini kullanarak.

başkadır tango, bambaşka.