bugün

savaş filmlerinde görülen ortak veya benzer sahnelerdir.

-miğfere * rağmen merminin delip geçtiği bir kafatası.
-esrarımsı bir sarılışa sahip sigaralar. * *
-filmin mutlaka bir sahnesinde görülen gramofon.
-iki sniper'ın karşı karşıya gelmesi ve ardından ikisinin de birbirlerini gördükleri anda ateş edip, hızlı olanın düşmanının gözünden vurması.
-ağzından sakızını düşürmeyen bir asker. *

bir başka yönden ise;

(bkz: korku filmi kliseleri)
(bkz: komedi filmi kliseleri)
(bkz: aksiyon filmi kliseleri)
(bkz: dovus filmi kliseleri)
(bkz: turk filmi kliseleri)
- amerikan askerlerin kahramanliklari
- amerikan ordusu'nun hep galip gelmesi
- amerikanlar'in bokunu cikarip uzaylilara bile savas acip yenmesi.
bütün askerlerin taş gibi olması *
vietnam konulu filmlerde muhakak bir pezevenklik işi ugrasan vietnamlinin olmasi.
özellikle bir filmde ortaya çıkmış özgün bir sahne ya da hareketten yola çıkarak benzeri filmlerde yer alan klişelerdir.
kuşkusuz en unutulmazlarından biri, willem defoe' nin kollarını iki yana açarak toprağa çökmesidir platoon adlı efsanevi eserde.
"beni koru" repliğinin en az bir kere söylenmesi,söylenemiyorsa düşmana yerini belli etmemek için el kol hareketleriyle anlatılması.
başrol oyuncusunun yaralı biçimde kalkıp herkesi kurtarması. *
türk filmi ise uçak sahnesi, tarihi film dahi olsa..
iyi komutanın hep ölmesi. kötü olanın da sonradan imana gelmesi.
esas oğlanın ölüm tehlikesi altında soğuk kanlı olup sürekli espri s*çması.
herkesin önce teker teker sonrada hep birlikte kara murat benim dediği bir sahnenin olması.
*sniper'ların zayıf, kuru olmaları...

*ağır makineli taşıyanların hayvan gibi olmaları...bi de omuzlarının iki tarafından geçirilmiş mermiler vardır.

*iki askerin kanka olmaları. sonra biri hep ölür.

*abd askerlerinin hep hain pusulara düşmeleri...lanet olsun dostum.

*nedense hep abd düşmanlarının iğrenç insanlar olmaları...

*abd'nin gittiği her yere bombalarla demokrasi götürmesi.

*savaşın iyi bi haltmış gibi gösterilmesi.
- esas oğlanın film sonunda bi sigara ya da puro yakması. filmin sonuna dek sakladığı bir şeyi(sakız, puro, fotoğraf vs.) filmin sonunda kullanması.
- esas oğlanın amerikan başkanına ya da fbi başkanına kafa atması.
- varsa kızla öpüşmesi.
- yoksa evi falan araması.
- yüzü gözünün motor yağıyla kaplı olması(savaş boyası değil). tişörtünün kan lekeleriyle dolu olması.
- düşman tarafında köstebek bir sevdiğinin olması.