bugün

roma da adalet her şeyin yerini bulmasıdır. önceden belirlenmiş standard bir dünyada her şeyin kendi yörüngesini bulmasıdır. eşitlik yoktur ancak adildir. adalet kılıç ve yasadan oluşur. eşitlik değildir bu. kılıç kullanma tekeli romadadır. romanın kılıcı adaletin kılıcıdır. gerektiği zaman keser. adalet için keser. milletler bu sebeple kılıçlarını romaya verdiler. o dönemin muhalefeti inanç dünyasında gelirdi. inançlara adaleti anlatabilmek için ihtiyaç vardı. adalet duygusunun referansı tanrının kılıcıdır. kılıç tanrının adaleti içindir. sezar desteğini tanrıdan almaya başlar. kılıç bağımsız değişkendir. yasa kılıca bağlıdır. inanç her ikisine bağlıdır. tanrıyı referans gösterip kılıcın adaleti meşrulaştırılır.
özel hayat entrikalar üzerine kurulu olduğundan zamanla dengesizleşen unsur.
güçlülerin önünde sonunda kazanmasıdır.
yerini bulması için erkeklerin ifade verirken dürüst olacakları teminatını sağ ellerini testislerine koyarak gösterdikleri, hukuk öğrencilerinin pek haz etmediği adalet.