bugün
- uzağı göremeyen insan16
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım15
- bir şarkı sözü der ki11
- anın görüntüsü22
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz15
- evlilik19
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel17
- kekeme olan biri doktor olurmu9
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- icardi19058
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- istanbul suriyenin başkentidir12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın8
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- boşuna yaşıyorum hissi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri19
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı18
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız8
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
Yıllardır bir polemik dönüyor.
Kimi "Ramazan Bayramı" diyor, kimisi "Şeker Bayramı" olarak adlandırıyor.
Ramazan bayramı deyimini ekseriyetle ümmetçi cenah tercih ediyor. modern, laik kesim ise bu yortuyu şeker bayramı olarak tanımlamaya gayret ediyor.
Ne şekilde olursa olsun toplumun birleştirici unsuru olması gereken bu yortu bu vesile ile ayrıştırıcı bir turnusol kağıdına dönüşüveriyor.
Peki hangisi doğru?
Malum islam dini takvim olarak güneş takvimini değil, dünyadaki tüm ulusların binlerce yıl evvel terk ettikleri iptidai ay takvimini kullanıyor.
Çünkü Ortadoğu için makbul olan ay, doğu-orta asya için ise makbul olan güneştir. işte bu yüzden Araplar bu eski geleneği bırakmıyor.
Ha bir de bunun en önemli nedeni Arapların islamiyetten evvel taptıkları "Al ilah" ismi verilen Ay Tanrısıdır pek tabi...
Ay takvimini ilk kullananlar Ortadoğu'da ilk medeniyeti kuran Sümerlerdir.
Sümerler astronomi alanında diğer uluslara nazaran fevkalade gelişmişlerdi. Bu gelişmişliklerinin temel sebebi de inandıkları tanrıların göksel tanrılar olmasıdır.(baştanrı Altayik kavimlerde olduğu gibi GÖK TANRI'dır.)
Gökteki tanrılara yakın olma umdesi ile Sümerler Ziggurat ismi verilen yapılar inşa etmiş, bu yapılar sayesinde astronomi bilimi ile uğraşmış, gök cisimlerini gözetlemiş ve takvim sistemi geliştirmişlerdir.
Geliştirdikleri ilk takvim ise ay takvimidir. Bu sayede Sümerler doğumdan ticarete, tarımdan hayvancılığa kadar hayatlarını düzene sokmaya çalışmışlar bunda da kısmen başarılı olmuşlardır.
Lakin Sümerlerin kullandığı bu ay takvimi senelik döngüde eksik kalmasından dolayı çeşitli aksaklıklara sebep olmuş, bu aksaklıklar ve astronomi alanındaki gelişmeler Sümerleri özlerine, yani doğuya, yani güneşe biat etmeye zorlamıştır.
Sümerler, bu geçiş süreci zarfında ay takvimini sadeve dinsel motiflerinde kullanmaya başlamış, diğer günlük hayatta güneş takvimi kullanmışlardır.
işte Sümerlerin ay takvimi kullandıkları tarihlerde bir senenin sonu olarak kutladıkları yortu, günümüz islam dünyasının Ramazan ayına denk gelmekte olup, Sümerlerde çeşitli etkinlikler ve törenler ile kutlanmaktaydı...
işte Sümer mitlerinde yeri olan, Sümer ay takviminin bitiş günü olan Ramazan ayının son günü yortusunun dünyaya yayılış kökeni budur.
Sümerleri takiben bu bayram diğer Turani-Altayik kavimler tarafından da kutlanmış, Sümerlerden sonra iskit Türkleri, Hititler, daha sonra sırasıyla Hazar ve Avar Türkleri ve sair Turani Kavimler bu ay bayramını kutlamaya başlamışlardır.
Kız alıp kız verme törenleri, düğünler bu tarihlere denk getirilir, taraflar karşılıklı olarak birbirlerine bal-şeker-tatlı armağan ederlerdi...
işte, daha ortada ne Ramazan, ne de Muhammed yok iken Türk milleti, Arapların Ramazan ayının sonunda "şeker bayramı" kutlamaları yapar, bu bayramlarda en güzel kıyafetler giyilir, çeşitli şenlik ve toylar düzenlerlerdi...
Türklerin bir kısmı da Müslüman olduktan sonra bu yortuyu islam dininin yortusu ile birleştirerek tek bir bayram haline getirdi ve yine şeker bayramı olarak kutlamaya devam etti.
Lakin Arap hayranlığı duyanlar bu bayramı "Ramazan Bayramı" olarak adlandırdı.
Oysa ki Arapların Ay Tanrısı olan "Al ilah" zamanından beri Araplar da Türklerin kutladığı bu şeker bayramını kutlarlardı.
islamiyet ortaya çıkıp Ramazan ayında oruç ibadeti farz kılınınca Araplar, Ramazan ayının sonuna denk gelen bu şaman inancını, ay tanrısı dininin geleneklerini devam ettirdiler ve Türk Budununun şeker bayramını islam Dini ile ilintilendirerek kutlamaya devam ettiler...
Hülasa şeker bayramı da binlerce yıllık bir Turan yortusudur.
Ha yok, bu illa ki Ramazan Bayramıdır diyenler o zaman ay takviminin ve ay takvimindeki yılın bölümlerinin, ayın evrelerinin islamiyet ile birlikte beşeriyete kazandırıldığına inanmaktadır ki buna ay tanrıları bile güler...
Tüm Türk Budunu'nun Şeker Bayramı Kut'lu olsun...
BAYRAMINIZ BAYRAM OLA...
http://tarihturklerdebasl...rk-yortusu-seker-bayrami/
Kimi "Ramazan Bayramı" diyor, kimisi "Şeker Bayramı" olarak adlandırıyor.
Ramazan bayramı deyimini ekseriyetle ümmetçi cenah tercih ediyor. modern, laik kesim ise bu yortuyu şeker bayramı olarak tanımlamaya gayret ediyor.
Ne şekilde olursa olsun toplumun birleştirici unsuru olması gereken bu yortu bu vesile ile ayrıştırıcı bir turnusol kağıdına dönüşüveriyor.
Peki hangisi doğru?
Malum islam dini takvim olarak güneş takvimini değil, dünyadaki tüm ulusların binlerce yıl evvel terk ettikleri iptidai ay takvimini kullanıyor.
Çünkü Ortadoğu için makbul olan ay, doğu-orta asya için ise makbul olan güneştir. işte bu yüzden Araplar bu eski geleneği bırakmıyor.
Ha bir de bunun en önemli nedeni Arapların islamiyetten evvel taptıkları "Al ilah" ismi verilen Ay Tanrısıdır pek tabi...
Ay takvimini ilk kullananlar Ortadoğu'da ilk medeniyeti kuran Sümerlerdir.
Sümerler astronomi alanında diğer uluslara nazaran fevkalade gelişmişlerdi. Bu gelişmişliklerinin temel sebebi de inandıkları tanrıların göksel tanrılar olmasıdır.(baştanrı Altayik kavimlerde olduğu gibi GÖK TANRI'dır.)
Gökteki tanrılara yakın olma umdesi ile Sümerler Ziggurat ismi verilen yapılar inşa etmiş, bu yapılar sayesinde astronomi bilimi ile uğraşmış, gök cisimlerini gözetlemiş ve takvim sistemi geliştirmişlerdir.
Geliştirdikleri ilk takvim ise ay takvimidir. Bu sayede Sümerler doğumdan ticarete, tarımdan hayvancılığa kadar hayatlarını düzene sokmaya çalışmışlar bunda da kısmen başarılı olmuşlardır.
Lakin Sümerlerin kullandığı bu ay takvimi senelik döngüde eksik kalmasından dolayı çeşitli aksaklıklara sebep olmuş, bu aksaklıklar ve astronomi alanındaki gelişmeler Sümerleri özlerine, yani doğuya, yani güneşe biat etmeye zorlamıştır.
Sümerler, bu geçiş süreci zarfında ay takvimini sadeve dinsel motiflerinde kullanmaya başlamış, diğer günlük hayatta güneş takvimi kullanmışlardır.
işte Sümerlerin ay takvimi kullandıkları tarihlerde bir senenin sonu olarak kutladıkları yortu, günümüz islam dünyasının Ramazan ayına denk gelmekte olup, Sümerlerde çeşitli etkinlikler ve törenler ile kutlanmaktaydı...
işte Sümer mitlerinde yeri olan, Sümer ay takviminin bitiş günü olan Ramazan ayının son günü yortusunun dünyaya yayılış kökeni budur.
Sümerleri takiben bu bayram diğer Turani-Altayik kavimler tarafından da kutlanmış, Sümerlerden sonra iskit Türkleri, Hititler, daha sonra sırasıyla Hazar ve Avar Türkleri ve sair Turani Kavimler bu ay bayramını kutlamaya başlamışlardır.
Kız alıp kız verme törenleri, düğünler bu tarihlere denk getirilir, taraflar karşılıklı olarak birbirlerine bal-şeker-tatlı armağan ederlerdi...
işte, daha ortada ne Ramazan, ne de Muhammed yok iken Türk milleti, Arapların Ramazan ayının sonunda "şeker bayramı" kutlamaları yapar, bu bayramlarda en güzel kıyafetler giyilir, çeşitli şenlik ve toylar düzenlerlerdi...
Türklerin bir kısmı da Müslüman olduktan sonra bu yortuyu islam dininin yortusu ile birleştirerek tek bir bayram haline getirdi ve yine şeker bayramı olarak kutlamaya devam etti.
Lakin Arap hayranlığı duyanlar bu bayramı "Ramazan Bayramı" olarak adlandırdı.
Oysa ki Arapların Ay Tanrısı olan "Al ilah" zamanından beri Araplar da Türklerin kutladığı bu şeker bayramını kutlarlardı.
islamiyet ortaya çıkıp Ramazan ayında oruç ibadeti farz kılınınca Araplar, Ramazan ayının sonuna denk gelen bu şaman inancını, ay tanrısı dininin geleneklerini devam ettirdiler ve Türk Budununun şeker bayramını islam Dini ile ilintilendirerek kutlamaya devam ettiler...
Hülasa şeker bayramı da binlerce yıllık bir Turan yortusudur.
Ha yok, bu illa ki Ramazan Bayramıdır diyenler o zaman ay takviminin ve ay takvimindeki yılın bölümlerinin, ayın evrelerinin islamiyet ile birlikte beşeriyete kazandırıldığına inanmaktadır ki buna ay tanrıları bile güler...
Tüm Türk Budunu'nun Şeker Bayramı Kut'lu olsun...
BAYRAMINIZ BAYRAM OLA...
http://tarihturklerdebasl...rk-yortusu-seker-bayrami/
doğrudur, şeker bayramıdır. ramazan ayı oruçlu geçtiğinden, ramazan bayramında tatlı yemek tavsiye edilmiştir, bayramın tadına varılsın diye. bundan dolayı adı ''şeker bayramı'' olmuştur. osmanlılar da şeker bayramı derdi. resmî adı budur.
Sonuç olarak ikisi aynı yola çıkıyor.
Şeker bayramından ziyade fıtr bayrami yahut ramazan bayramı deriz biz inananlar.
Oruç tutana ramazan tutmayana şeker bayramı. Mubarek olsun. Bu arada benim için doğum günü.
Ciddiyim.
Ciddiyim.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar