bugün
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı13
- diamond bosphoruss denen yazar6
- lionel messi11
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz8
- kadınlar neden aldatır15
- devşirmelik makamı13
- biz arap değiliz biz türk üz8
- ak parti'nin yüzde 37 38 oy oranı6
- gammaz çetesi çökertildi2
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı3
- 0 0 72
- işsizliğin muazzam bir şey olması6
- 26 haziran 2026 abd türkiye maçı4
- kızları övmeyince yüz vermemesi3
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- kabullenince huzur veren gerçekler9
- askerlik9
- kadında güzellik aramayan erkek6
- ağlama duvarını yıksak ne olur sorunsalı4
- uzun zamandır kimsenin dut yememesi5
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı8
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba7
- uludağ sözlük'ün kokusu4
- kimyon4
- türk siyasetçiliği yapan araplar7
- şakk ı kamer2
- süper lig tarihinin en iyi frikikçisi3
- kıskançlık5
- sürekli esnemek6
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- sözlük erkekleri aranıyor mu8
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı3
- ismail kartal16
- selahattin demirtaş övücüsü halk tv6
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- cebinde parası olmayan fakir erkek5
- donald trump5
- demirtaş'ın kılıçdaroğlu ile görüşmeyi reddetmesi4
- the god himself3
- sözlükteki zengin yazarlar4
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- hiç ölmeyecek gibi yaşamak4
- allah bu yahudilerin belası versin2
- insan ne yaparsa kendisi icin yapar2
- ne yapıyorsunuz yakışıklı ve güzel dostlarım6
- tuncay güney2
- içinizdeki trafik canavarını durdurun2
- gocu yla bilek güreşi yapmak6
- kazıklı maria3
Geçen sene başlayan ve daha dün biten(bitirdiğim) animedir kendileri. Hikaye yakın gelecekte, insanların ruh halleri ve kişilik değerlerininin anında ölçülüp nicelenebildiği bir ortamda geçiyor. insanlardan alınan bu bilgi kaydedilip işlenebiliyor ki animenin ismi olan "Psycho-Pass" de kişinin yapısal (varoluş) değerini ölçmek için kullanılan bir ölçündür (birim). Hikayemiz de işte böyle bir dünyada suçu kontrol altında tutmakla görevlendirilmiş "polis memurumuz" Shinya Kougami ve Akane Tsumemori etrafında şekilleniyor.
Anime belki de en güzel yanı tipik animelerin etrafından sıyrılıp kendi çizgisini koruması ve diyalogların, o ütopik dünyanın şekilleriyle sizi düşünmesidir. Bunun en güzel örneği "Sibyl Sistemi" adında kurulmuş ve insanları gözetleyen onların stres seviyelerini ölçen yapay bir ölçerdir. Bu ölçer "Psycho-Pass" şeklinde bir puan belirleyerek insanların ne kadar stresli ve suça ne kadar eğilimli olduğunu gösterir ama bunu tabii ki de toplumun belli bir kesimi beğenmez ve isyanlar çıkar. işte böyle Dünya'dır burası ki olması da çok imkansız değil bilim kurgu açısından bakarsak ya da futuristik açıdan.
Anime belki de en güzel yanı tipik animelerin etrafından sıyrılıp kendi çizgisini koruması ve diyalogların, o ütopik dünyanın şekilleriyle sizi düşünmesidir. Bunun en güzel örneği "Sibyl Sistemi" adında kurulmuş ve insanları gözetleyen onların stres seviyelerini ölçen yapay bir ölçerdir. Bu ölçer "Psycho-Pass" şeklinde bir puan belirleyerek insanların ne kadar stresli ve suça ne kadar eğilimli olduğunu gösterir ama bunu tabii ki de toplumun belli bir kesimi beğenmez ve isyanlar çıkar. işte böyle Dünya'dır burası ki olması da çok imkansız değil bilim kurgu açısından bakarsak ya da futuristik açıdan.
Kendi türündeki en başarılı animelerden biridir. Hatta en başarılısıdr diyebilirim. Bir gece de bitirebileceğiniz tarzdan bir animedir kendileri.
Opening ve Ending şarkıları mükemmeldir.
Bu arada 2. sezonu başlamıştır.
Opening ve Ending şarkıları mükemmeldir.
Bu arada 2. sezonu başlamıştır.
adalet ve yönetim kavramlarına ilginç bir bakış açısıyla yaklaşmış anime.
--spoiler gibisinden--
açıkçası bu sibyl denen sistemin varlığı ve gerçek işleyişi adaletin ancak ve yine insanlar tarafından oluşturulabileceğini gösteriyor. zaten insanlığın genel yargılarından ortaya çıkardığı kurallar ve yaptırımlardan oluşmuyor mu adalet? yine ve yeniden kendi dünyamız gibi.
ancak bu bahsettiğimiz; suçlu insanlara ruh hastası gibi davranan*, bir yargılama biçimi olarak olay yerinde infaza -ki ekstrem durumlarda katliama -başvuran, tek bir ruhsal dalgalanmada bireyi suçlu gibi gösteren ve bunlar yüzünden katı ve soğuk bir hâl almış bir dünya.
böyle şartlar içerisinde makishima shougo gibi devrim düşüncesindeki, sibyl'den bile manyak* insanlar elbet ortaya çıkacaktır. sistemin çökmesi bu tür insanlarla birlikte sadece bir planlamaya ve zamana kalmış. her ne kadar var olabilmesi * oldukça mümkün görünse de bu nedenlerden dolayı en azından bizim zamanımız için ütopik bir dünya oluşumu.
--spoiler gibisinden--
ayrıca egoist daha fazla albüm yapmalı. lütfen lütfen lütfen.
son olarak 2. sezon için spoiler teorisi:
--spoiler gibisinden--
4. bölümün sonunda kamui'yi profilden gördüğünüzde yara izine dikkat edin. internet üzerinde bu arkadaşın aslında kougami olduğu rivayetleri var ve bu iz de kougami'nin yüzünü değiştirmesi ihtimali üzerinde bayağı düşündürüyor.
--spoiler gibisinden--
--spoiler gibisinden--
açıkçası bu sibyl denen sistemin varlığı ve gerçek işleyişi adaletin ancak ve yine insanlar tarafından oluşturulabileceğini gösteriyor. zaten insanlığın genel yargılarından ortaya çıkardığı kurallar ve yaptırımlardan oluşmuyor mu adalet? yine ve yeniden kendi dünyamız gibi.
ancak bu bahsettiğimiz; suçlu insanlara ruh hastası gibi davranan*, bir yargılama biçimi olarak olay yerinde infaza -ki ekstrem durumlarda katliama -başvuran, tek bir ruhsal dalgalanmada bireyi suçlu gibi gösteren ve bunlar yüzünden katı ve soğuk bir hâl almış bir dünya.
böyle şartlar içerisinde makishima shougo gibi devrim düşüncesindeki, sibyl'den bile manyak* insanlar elbet ortaya çıkacaktır. sistemin çökmesi bu tür insanlarla birlikte sadece bir planlamaya ve zamana kalmış. her ne kadar var olabilmesi * oldukça mümkün görünse de bu nedenlerden dolayı en azından bizim zamanımız için ütopik bir dünya oluşumu.
--spoiler gibisinden--
ayrıca egoist daha fazla albüm yapmalı. lütfen lütfen lütfen.
son olarak 2. sezon için spoiler teorisi:
--spoiler gibisinden--
4. bölümün sonunda kamui'yi profilden gördüğünüzde yara izine dikkat edin. internet üzerinde bu arkadaşın aslında kougami olduğu rivayetleri var ve bu iz de kougami'nin yüzünü değiştirmesi ihtimali üzerinde bayağı düşündürüyor.
--spoiler gibisinden--
yakın zamanda filmi yayınlanmış seri. ah nasıl da özlemişim o cyber-punk melodileri...
--- birazcık spoiler ---
beklediğime ve heycanlandığıma değen bir film olmuş. ilk sezondaki felsefik alt yapısına yakın duruşu çok hoşuma gitti. kougamiyi tekrar görmek mükemmeldi. makishima'ya selam çakılması olmazsa olmazdı zaten. yine felsefi yaklaşımlar, yine sistem eleştirisi, yine insanlara devlet, suç, adalet gibi konularda tekrar düşünmeye itecek replikler... ve o en sonundaki 40 saniye var ya... aslında nasıl da her şeyin özeti... türk insanının alışık olduğu o sahneyi izleyince içim acımadı desem yalan söylemiş olurum. keşke seri bir şekilde devam etse. ya da bir film daha gelse, ah keşke gelse....
--- birazcık spoiler ---
--- birazcık spoiler ---
beklediğime ve heycanlandığıma değen bir film olmuş. ilk sezondaki felsefik alt yapısına yakın duruşu çok hoşuma gitti. kougamiyi tekrar görmek mükemmeldi. makishima'ya selam çakılması olmazsa olmazdı zaten. yine felsefi yaklaşımlar, yine sistem eleştirisi, yine insanlara devlet, suç, adalet gibi konularda tekrar düşünmeye itecek replikler... ve o en sonundaki 40 saniye var ya... aslında nasıl da her şeyin özeti... türk insanının alışık olduğu o sahneyi izleyince içim acımadı desem yalan söylemiş olurum. keşke seri bir şekilde devam etse. ya da bir film daha gelse, ah keşke gelse....
--- birazcık spoiler ---
sigarayla hiç arası olmayan beni finali ile sigaraya başlatacak animedir. son derece özgün bir konusu vardır ve insanı direk içine çeker.
ve araştıra araştıra anafikir bakımından psycho pass'a analık edebilecek bir roman buldum. alta yazayım da kıyağımı unutmayın.
(bkz: yıkıma koşan adam)
ve araştıra araştıra anafikir bakımından psycho pass'a analık edebilecek bir roman buldum. alta yazayım da kıyağımı unutmayın.
(bkz: yıkıma koşan adam)
hakkında bu kadar az entry olması sözlük adına facia olan, temeli, alt metni ve kurgusu en sağlam animelerdendir.
Animenin ana ve yan karakterlerinin ruhsuz odunlardan oluşmasından ötürü ve animenin sonunda da sadece ama sadece 2.sezonu çıksın diye Sybil sisteminin yol edilmemiş olması yüzünden sevgimden çok nefretimi toplamış animedir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar