bugün
- nazar değdi sözlük12
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar9
- çabuk vazgeçen insan8
- crop giyen erkek10
- sözlük kızından gelin olmaz22
- hamas bir terör örgütüdür23
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge11
- fatih terim'in yuhalanması9
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip8
- vatandaşlık farkı alan otel25
- icardi190529
- güne bir şarkı bırak10
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız23
- uludağ sözlüğün bitmiş olması8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi19
- icardi1905 silik olsun kampanyası20
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız11
- futbolcu ismiyle nick almak11
- anın görüntüsü11
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım9
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
Hazır ekşiciler gelmişken konuşalım şöyle şeyleri;
Postmodern sanat modern sanata göre son derece sefildir. Kullan-at durumu, halka ineceğim derken halkın tüm geri kalmışlığına ayak uyduruşu, popüler kültür olarak ortaya çıkışı ve kapitalizmin en büyük çarklarından oluşu sefiliğinin en büyük kanıtlarından. Bununla birlikte içerik yerine şekle ağırlık verişi, sanatı ''toplum için''e indirgeyip aynı toplumu yozlaştırması da cabası...
Postmodern sanat modern sanata göre son derece sefildir. Kullan-at durumu, halka ineceğim derken halkın tüm geri kalmışlığına ayak uyduruşu, popüler kültür olarak ortaya çıkışı ve kapitalizmin en büyük çarklarından oluşu sefiliğinin en büyük kanıtlarından. Bununla birlikte içerik yerine şekle ağırlık verişi, sanatı ''toplum için''e indirgeyip aynı toplumu yozlaştırması da cabası...
kalıpları kırmış sanat ve kalıplar içerisinde kalmış sanattır sırasıyla.
postmodern sanat modern algıyı yıkmaya çalıştı ve başarılı oldu ama sadece yıkıcı özelliğiyle kaldı, yerine bir şey koyamadı. ayrıca kapitalizm sanatı da ele geçirdi ve sanat tüketiciliğin propagandası haline geldi. estetik yanını kaybedip bir nevi reklam panosu konumuna büründü sanat.
Modern sanatın postmoderne en büyük üstünlüğü ise; taklit edilen, yozlaştırılmaya çalışılan olmasıdır. Çünkü modern sanat olmasaydı postmodern sanat olmayacaktı. Ayrıca herkes postmodern sanat icra edebilir ama herkes modernist sanatçı olamaz. Bu yüzden postmodern sanat modern olamayanların sığındıkları türdür. Bunu da yetersizlikleri ile değil, moderne olan eleştirileri ile açıklarlar ki; hiç samimi değildir.
biri gelenekçi diğeri yenilikçidir.
biri içeriğe önem verirken diğeri aktarıma, üsluba ve şekle önem verir.
biri katı sayılabilecek kurallara sahiptir diğeri esneklikte sınır tanımaz.
biri geçmişten getirdiklerini yaşatır diğeri geçmişten geleni sağdan soldan eklemelerle günümüze uyarlar.
biri sistem der diğeri sanatçı dışavurumu der.
birinin şekli bellidir diğeri şekilsizdir.
biri moderndir diğeri postmoderndir.
ancak ikisi de aynı 'zamanı' yaşar, aynı 'zamanda' yaşar.
biri içeriğe önem verirken diğeri aktarıma, üsluba ve şekle önem verir.
biri katı sayılabilecek kurallara sahiptir diğeri esneklikte sınır tanımaz.
biri geçmişten getirdiklerini yaşatır diğeri geçmişten geleni sağdan soldan eklemelerle günümüze uyarlar.
biri sistem der diğeri sanatçı dışavurumu der.
birinin şekli bellidir diğeri şekilsizdir.
biri moderndir diğeri postmoderndir.
ancak ikisi de aynı 'zamanı' yaşar, aynı 'zamanda' yaşar.
alakasız versustur. karşılaştırma yerine her bi akımı kendi içinde ele almak daha uygun olacaktır. postmodern sanatın pop kültür olma durumu popüler olmayı amaç edinmesinden değil, çağın estetik anlayışını ortaya koyma çabasındandır. düşük sanattan farkı da bu noktadır; içinde yaşadığımız, endüstri ürünleri ve tüketim imgeleriyle çevrili bu ortamın tekrar tekrar sunularak, çağın anlayışıyla sistemin işleyişinin bi tasvirinin yapılmaya çalışılması.
en bilinenlerden andy warhol'un çalışmalarıyla açıklayacak olursam; tekrarı kullanarak nesnenin imgenin içeriğinden sıyrılıp, geriye sadece biçimsel özelliklerinin kalmasını amaçlar. bunu serigrafiyle yapar ki, bu da aynı şekilde tekrar üretilebilmesine imkan tanır (güzel sanatların biricikliğinden uzak, eserin kendisi bi endüstri ürünü).
postmodern modern kadar anlaşılamadığı için mi bilmem, onu epey savunma gereği gördüm . ama dediğim gibi bu ikisini karşılaştırmak, öncelikle ikisinin de kendi içlerinde değerli olanı görmemizi engeller. ayrıca postmodernizm modernizmin eksikliklerinden doğmuştur ve çözüm bulmaksızın bu eksiklikleri ortaya koymayı amaç edinir. yani biri öbürünün varlığının bi sonucuyken neyi kimle kıyaslıyoruz.
en bilinenlerden andy warhol'un çalışmalarıyla açıklayacak olursam; tekrarı kullanarak nesnenin imgenin içeriğinden sıyrılıp, geriye sadece biçimsel özelliklerinin kalmasını amaçlar. bunu serigrafiyle yapar ki, bu da aynı şekilde tekrar üretilebilmesine imkan tanır (güzel sanatların biricikliğinden uzak, eserin kendisi bi endüstri ürünü).
postmodern modern kadar anlaşılamadığı için mi bilmem, onu epey savunma gereği gördüm . ama dediğim gibi bu ikisini karşılaştırmak, öncelikle ikisinin de kendi içlerinde değerli olanı görmemizi engeller. ayrıca postmodernizm modernizmin eksikliklerinden doğmuştur ve çözüm bulmaksızın bu eksiklikleri ortaya koymayı amaç edinir. yani biri öbürünün varlığının bi sonucuyken neyi kimle kıyaslıyoruz.
güncel Önemli Başlıklar