bugün

Ortadoğu modernisti aptaldır ve hazırcıdır. Avrupada ortaya çıkan dine karşı reform hareketlerinin tarihsel gelişimini incelemeden hazır birşekilde almıştır ve bu toplumun sosyolojik yapısını incelemeden burda uygulamaya kalkmıştır. Avrupada hristiyanlık hiç bir zaman iktisadi ve içtimai hayatı düzenleyen bir etken olmamıştı. Hristiyanlığın bir yanağına tokan atana öbür yanağını dön. Gömleğini alana pantolunu ver gibi ruhçu yasaları sert maddeci grek ve roma kültürünün etkisinde olan avrupalılarca benimsenmemişti. siyasi liderler dini siyasi otoritesini sağlamlaştırıp halktan destek almak için din adamları ise insanlara para karşılığı cennet vaad ediyor ve siyasi liderleride aforoz etmeyle tehdit edip kendi otoritesini sağlamlaştırmak için kulanıyordu. Bu sistem rönesansa kadar devam eti ardından teknolojik gelişmelerle kilisenin sosyal hayataki gücü azaldı iki sınıf ortaya çıktı işçiler ve kapitalistler devletletlerde kapitalistleşti ve bilim güclendi kliseye ihtiyaç kalmadı ve kapitalistler asırlarca zaten halkı sömürmüş kliseden kurtulmak istediler halkında kliseye pek saygısı kalmadığından ve hristiyanlığın teolojik yapısının ruhçu olmasından pek karşı çıkılmadı buna ve böylece ortaya laiklik sistemi çıktı. tam burda kendi kendimize bir soralım bunların islamla ve ortadoğuyla ne alakası var ? bu sistem uygulanırken islam tarihi incelendimi gerekli sosyal yasalar islamın içinde varmı diye bir araştırma yapıldımı ? ortadoğuya tarihi ve kültürel açıdan uzak bu sistem başka bir yerde başarılı ve iyi gibi gözüksede burda başarılı olabilirmi bunlar düşünüldümü ? bu sorular sorulmadan gerekli araştırmalar yapılmadan büyük bir aşağlık kompklesiyle avrupayı kendinden ve medeniyetinden üstün gören modernistler avrupayı olduğu gibi kopyalamaya çalıştı ve ortaya Türk ve Arap tarihinin en güçsüz devletleri çıktı. ve yüzünü nereye dönmesi gerektiğini bilmeyen avrupayı kendinden üstün gören ve islamdan kurtulmadıkça onları yakalayamacaklarını düşünen kendine yabancı aptal bir nesil zuhur eti.