bugün

"namaz kılmayan kafir olmaz ama kafirler de namaz kılmaz."

imam gazali.

görsel
sanane.
sizene.
onlara ne.
"Kafir" zaten inanmayan birine söylenen bir kelime değil. Boş yere kafir diyen biri dinden çıkmış kabul edilir.

Kılmıyorsa ve güçlü bir nedeni varsa anne babada sorun vardır. Veya kendi tercihidir.
Namaz kılmayanın kafir olmadığına dair hiç sahih ve güvenilir kaynak yoktur bununla beraber bir iki vakit kılamayanın farzı inkar etmediğinde kafir olmadığı ulemanın görüşü.
sadece günahkardır. ancak namazın varlığını inkar ediyorsa kafirdir.
imani derece olarak alt sıralardadır.

kimlik müslümanlığı diyoruz. adamın müslüman oluşunun neredeyse tek delili nüfus cüzdanındaki ibare. tabi bu çok acınası bir durum. kişi için. imanı sahiplenmek sorumluluk almak demektir. sorumluluğunda getirdiği görevler vardır. işte o sorumlulukların en önemlisi namazdır. kur'an çok defalarca geçiyor. namaz kılın bile demiyor allah. namazı dosdoğru kılın diyor. yani namazı zaten kılacaksın allah o kısmı geçmiş bile.

allah'ın çok önemsediği ibadetlerdendir.
Günahkar dır.
https://www.youtube.com/watch?v=nyx2kJ2EOWM

cemaaten ayrılan ölür, bu kadar net. islamda ölüme gitmeyen bir şey yoktur. mürted olur bir şekilde ölürsün.
namaz kılmayan kafir olmaz ama kafirlerde namaz kılmaz. hanbelilere göre kafirdir, vahabilere göre de öyle. akaidi sağlamsa hiç bir ameli olmayan kimse bile kafir olmaz.
Kafir değildir, fakat günahkardır..
ehl'i sünnet'in dışına çıkıp, haricilerin ahkamına tabi olanlara göre kafirdir..
islam aleminin 4 büyük mezhebinin yaklaşımı tatmin edicidir. imam Ahmed bin Hanbel, namaz kılmayanın küfre girdiği görüşündedir. Mâlikîler, Şâfiîler ve Hanefîler ise, “inkâr” olmadıkça, namaz kılmayanın küfrüne hükmetmemişler; ancak namaz kılmayanın hemen tövbe etmesini teklif etmişlerdir. Tövbe etmediği takdirde, her üç mezhepte de tövbe edene kadar ta’zir cezâsı gündeme getirilmiştir. Ta’zîr cezâsı ise, yukarıda beyan ettiğimiz gibi, hâkimin ve ulu’l-emrin takdirine göre verilebilen bir cezâ türüdür.
kafir olması namazı inkâr etmesiyle olur. farza rağmen namaz kılmıyorsa bu günah kişinin kendi bileceği iştir.
bunu anana sorsana delikanlı.
(bkz: Yaf canım sen çok komiksin yaa xd)
Namaz kılmamak günah değildir.
Namaz kılmak sevaptır.
Günah toplumsal düzene ve bireysel işleyişe aykırı hareketlerdir.
Namaz kılmamak toplum için ve sizin için tehlike yaratmaz.
Namaz kılmak Allah'a şükretmek ve onun hoşnutluğunu kazanmaktır.
Namaz sevaptır.
Akıl edebilen ve tebliğ edilen islamdan haberi olan her Müslüman'ın kılması gerekir.
kim la ilahe illallah, muhammedun rasulullah,

derse iman ehlidir. nasıl şöyle ki; allahın varlığına ve birliğine, meleklerine, peygamberlerine, kitaplarına, ahiret gününe, kadere, hayır ve şerrin allahın yaratmasıyla olduğuna inandım. dilimle ikrar kalbimle tasdik ettim demektir ki, bu islam dinine göre iman esaslarıdır. (bu itibarla Öldükten sonra dirilmek de haktır.)

bu itibarla bu şekilde davranan kimseyi asla küfürle itham edemezsiniz. isterse günah ehli olsun.

HANEFiLERE GöRE: Tembellik yüzünden namazını terkeden kimse, namazı inkâr etmediği sürece dinden çıkmaz, ancak günahkâr, fasık olur. Kendisi bu konuda uyarılarak tevbeye çağrılır, kötü örnek olmaması için toplumdan tecrid edilir ve te'dib amacıyla hapsedilir. namazını kılana dek.
namaz'in farz oldugunu inkar eden kisi kafir, tembellikten kilmayan kisi ise gunahkardir.
Namaz kılmayan kafir değildir ancak bilmeden etmeden başkasını kafir ilan etmek bence böyledir demek çok tehlikelidir benden söylemesi.
bir insan "ben müslümanım ama namaz kılmıyorum ve bu bir günahtır Allah affetsin" derse ehli sünnete göre namaz kılmasada kafir değildir. ve eğer biri buna kafir diyorsa bakınız:

(bkz: ışid)
(bkz: kafir)
(bkz: günahkar)
(bkz: münkir)
farz olduğunu kabul eder kılmazsa kafir değildir ama büyük günah işlemiş olur .
farz olduğunu inkar ederse 5 vakit namaz kılsa bile kafirdir .
çok farklı düşünceler sevk edecek sorunsal.

bir hadise göre. hiçbir insan bir şey için bu haram, bunu yaparsan kesin cehennemliksin diyemez. * o' ki tüm günahlarını bir tövbenle silebilir. denmiştir ki. bir sarhoşun allah' ın ismi yazılı kağıdı yerden aldığı için affedildiğini biliyoruz. *
bir başkası da. bir müslüman başka bir müslümana sen kafirsin derse, diyen kişi dinden çıkar. yani burada denmek istenen de; namaz kılmıyor diye kimseye kafir deme, belki namaz kılmadığını sen bilmiyorsun, belki farklı bir sebebi vardır. kafir olduğuna emin olmadığın için kafir deme, sen ona kafir dersen kafir olan sen olursun.
"her namaz kılan mümin mi ki?" sorusu ile bertaraf edilecek sorunsal.

bunu söyleyenlere yunus emre'nin şu güzel dizeleri ile cevap veriyorum:

Bir kez gönül yıktın ise
Bu kıldığın namaz değil

Bir kez hayır ettin ise
Binde bir ise az değil.
(bkz: vahhabi kafası)

değildir, günahkardır.