bugün

Mevlananın kadınlı erkekli türk sohbetleriyle alay etmesidir.
islam ın incilerinden dir aslında. saçının teli gözükmez ama kukusundaki kılları sorar imama. göbeğe üfletir çocuğu koysun diye.
ya tövbe ya, gece gece nereden çıktınız lan tasavvuf düşmanları...

siz anlamazsınız, gidin yatın.
he, mevlana'nın oğlancı olduğunu kabul edeceğiz bu hikayeden.

ya bakın bu işte şöyle bir durum var: kimi insanlarda eserden müessire gitme kabiliyeti baskındır, kimisinde bu çok azdır. ne bileyim, bir adam ehildir, tasavvufu bilir, kaidelerini bilir, kalbi temizdir; mevlana'nın dediğini te'vil eder. hayra yorar, ki doğrusu da budur. şerhlerine bakar, anlamını öğrenir.

kiminin de aklı fikri göttedir, iki adam yan yana geldi mi ''vay gaylara bak ehehe'' muhabbeti çevirir, hayattaki en büyük derdi sikiş ve sokuştur; yani kalbi sıkıntılıdır adamın, gelir ve şu muazzam tespitini yapar: ''mevlana oğlancıydı, sapıktı''

mevlana sapık değil, sen sapıksın. hazreti mevlana'ya bu yüzyıldan önce kimse böyle şeyler yakıştırmadı. çünkü insanlar tasavvufu bilirdi, bilmeyenler de susardı.

şimdi böyle değil; ağzı olan konuşuyor. bilmiyorsanız iki dakika susun amk.
mesnevi:

3330. kadın: ne kadar uzun olursa namazın kabul olmaz dedi. vaız eden dedi ki: bir arpa boyu uzun olursa traş etmek farzdır. cuha, hemen kız kardeş dedi, bak bakalım, benim kasığımın kılı o kadar olmuş mu? tanrı rızası için elini uzat da bir yokla. bakalım, mekruh olacak kadar uzamış mı?yanındaki kadın, cuhanın şalvarına el atar atmaz eline aleti geldi.

burada acaba metaforik olarak ne anlatılmaktadır? hala çözebilmiş değilim.
insan ne yaşıyor da böyle hikaye yazıyor acaba. bir tanesi de çıkıp dememiş ki aloo burası pornoya döndü yok mu yetkili diye.
Muhtemelen daha sonra mesneviye sokuşturmalardır.o dönemde hemde ünlü olup böyle sapkın hikayeler anlatacak,adamın derisini yüzerler.
kast edilenin ne olduğunu bilmemekle birlikte, çocukken okuduğum bir hikayede cuha adlı fakirlik içinde sürünen bir adamın eline para geçmesini sağlamak için yaptığı plana göre; güzel ve işveli karısını kadıya yollayıp boşanmak istediğini belirtmesi ve cuha yokken kadıyı eve çağırması, cuha eve gelince adamın korkuyla evdeki bir sandığın içine girip gizlenmesi ve cuha"nın sandığı yakmak üzere taşıtıp götürmesi şeklinde olaylar gelişiyordu. sonradan bunun mevlananın mesnevisinden uyarlama olduğunu öğrendim.