bugün

Cami Musikisi’nin en önemli formlarından biri olan “Mahfel Sürmesi”, genellikle Cumhur Müezzinliği içerisinde değerlendirilmiştir. Mahfel Sürmesi’nin, Tesbih ve Cumhur
Müezzinliği içerisindeki diğer formlarından farklılığı, bu formun ayrı bir beste ve tertip üzere olmasıdır. Bu forma ait tek beste de, 17.yy sonları ve 18.yy başlarında yaşayan Gülşeni tarikatının şeyhlerinden, istanbul Eyüp Sultan Câmii Başmüezzini Abdülğani Gülşeni'ye aittir. Beş bölümden oluşan bu eser, 20.yy başlarına kadar Eyüp Sultan cami’nde müezzinlerce icra edilmiştir.

Günümüzde icra edilmeyen bu eseri, 1930’lu yıllarda
müezzinlerin yanlış okumalarından dolayı –unutulma ve orijinalini koruma amacıyla- Suphi Ezgi tarafından notaya alınmıştır. Mahfel Sürmesi içerisinde okunan ayet ve dualar, tamamen Kur’an Kıraati ile ilişkili olmasına rağmen, Ezgi tarafından kaleme alınan notada, prozodik hataları vardır.