bugün
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler12
- hiç kavga oluyormu sözlükte13
- ups boobss nickli yazar9
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı15
- güzel kadınların problemli olması15
- jose mourinho41
- 14 haziran 2024 almanya iskoçya maçı18
- memati192331
- kitap okuyan erkek12
- moda iskelesi8
- yurtdışı çıkış harcı8
- iğneye iplik geçiremeyenlerin ioçk'yı eleştirmesi11
- gideon reid morgan jj49
- insan olmaya ceyrek kala13
- hasan can kaya14
- erkeklerin hiç iltifat almaması9
- anın görüntüsü19
- herkes fakirse neden avmler dolu9
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama9
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği12
- yazarlardan akıl almak24
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi15
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz16
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı30
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi18
- arap milliyetçiliği24
- yetkili yapsanız da yeter11
- özgür özel8
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- özge özacar'ın memeleri11
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir25
- manyak olmaya karar verdim12
- magnum un 2 tl olduğu yıllar9
- neden fenerbahçeliyim11
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç13
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
KaAdiri mutlak sevgi dolu bir tanrının varoluşu, varlıklarının cogunun ıstırap çekmesi ile uzlaşamaz.
- ansiklopedik bilgi.... hristiyan teolojisi-----'
Ilk düğme yanlış iliklenince geri de yanlış gidiyor... dışardan baksan %90 doğru ve iliklenmiş görünüyor...
Tanrı kötülüğü yakın gelecekte kötülerle birlikte kökünü kazıyarak bitirecek.
Gücü var... ama o yok ediş sırasın hiç bir yaratık sonsuza dek kendisini adaletini sorgulamasın diye en pik noktasına çıkmasını bekliyor! Herkes sen haklıydın diyecek kendi sevdilerinden kaybettikleri olsa da.
istemiyor.
Kötülüğe insan şu ünlü yasak meyve yeme sırasında kendi özgür iradesiyle düştü! Seçim yaptı.
Fabrika ayarları bozuldu.
Tanrı hala aslanlar gibi duruyor!
Eğer adem havva zamanında yok etseydi insanlığı!!! Hiçbirimiz hiçbiriniz olmayacaktınız aq! Bunu da düşündünüz mü?
Farz etki kuduz kediler var... kuduzi da da kuduz hayvanları da komple sıfırlayıp sağlamlarıyla yola devam edecek.
Ilk düğme yanlış iliklenince geri de yanlış gidiyor... dışardan baksan %90 doğru ve iliklenmiş görünüyor...
Tanrı kötülüğü yakın gelecekte kötülerle birlikte kökünü kazıyarak bitirecek.
Gücü var... ama o yok ediş sırasın hiç bir yaratık sonsuza dek kendisini adaletini sorgulamasın diye en pik noktasına çıkmasını bekliyor! Herkes sen haklıydın diyecek kendi sevdilerinden kaybettikleri olsa da.
istemiyor.
Kötülüğe insan şu ünlü yasak meyve yeme sırasında kendi özgür iradesiyle düştü! Seçim yaptı.
Fabrika ayarları bozuldu.
Tanrı hala aslanlar gibi duruyor!
Eğer adem havva zamanında yok etseydi insanlığı!!! Hiçbirimiz hiçbiriniz olmayacaktınız aq! Bunu da düşündünüz mü?
Farz etki kuduz kediler var... kuduzi da da kuduz hayvanları da komple sıfırlayıp sağlamlarıyla yola devam edecek.
Kötülük; yaşayan herhangi şahsa yapılan ilk müdahaledir. Herhangi rahatsız etme kötülüktür. Tanrı var ise sadece yarattım diyecektir. Yaratmasaydım mı diyecektir. Yani tanrı yoktur.
Kötülük ise tesadüfün mecburi uzantısıdır.
Kötülük ise tesadüfün mecburi uzantısıdır.
problem değil de varoluşun bi parçasıdır.
tanrı kötülüğü önlemek istiyor, ama gücü mü yetmiyor?
o halde her şeye gücü yeten değildir.
gücü yetiyor, ama istemiyor mu?
o halde kötü niyetlidir.
hem gücü yetiyor hem de istiyor mu?
peki o halde kötülük nereden geliyor?
hem gücü yetmiyor hem de istemiyor mu?
o halde neden ona tanrı diyelim?
o halde her şeye gücü yeten değildir.
gücü yetiyor, ama istemiyor mu?
o halde kötü niyetlidir.
hem gücü yetiyor hem de istiyor mu?
peki o halde kötülük nereden geliyor?
hem gücü yetmiyor hem de istemiyor mu?
o halde neden ona tanrı diyelim?
tanrı vardır.
tanrı mutlak iyidir.
tanrı her şeye kadirdir.
kötülük vardır.
yukarıdaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. yani:
eğer tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği her şeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece tanrı her şeye kadir değil demektir.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve her şeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman tanrı mutlak iyi değildir.
son olarak, eğer tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve her şeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir tanrı var olamaz.
ben burada insanın sınırlı bakış açısından dan dolayı kötülük olarak yorduğu şeylerin resim tamamına bakıldığı zaman kötülük olmadığı kaanatindeyim.
bir çöl düşünün , siz o çölde sadece bir kum tanesi, etrafınızdaki 20 -30 tane kumu görebiliyorsunuz . bu 20-30 tane kum üzerinden çölün tamamına dair bir yargıda bulunmanız mantıksal olabilir mi ?
tanrı mutlak iyidir.
tanrı her şeye kadirdir.
kötülük vardır.
yukarıdaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. yani:
eğer tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği her şeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece tanrı her şeye kadir değil demektir.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve her şeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman tanrı mutlak iyi değildir.
son olarak, eğer tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve her şeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir tanrı var olamaz.
ben burada insanın sınırlı bakış açısından dan dolayı kötülük olarak yorduğu şeylerin resim tamamına bakıldığı zaman kötülük olmadığı kaanatindeyim.
bir çöl düşünün , siz o çölde sadece bir kum tanesi, etrafınızdaki 20 -30 tane kumu görebiliyorsunuz . bu 20-30 tane kum üzerinden çölün tamamına dair bir yargıda bulunmanız mantıksal olabilir mi ?
sakin olun gençler mutlak doğru değil. 2 yıl önceki ders notlarımı sözlüğe yazmıştım. kısaca 2 yıl önceki entry mi canlandırdım.
baktım 2 yıl geçmiş ve güzel bir tartışma konusu.
felsefe konuşulsun diye paylaştım. kimi yermeye çalışmış, kimi kafir demiş * sakin olun.
baktım 2 yıl geçmiş ve güzel bir tartışma konusu.
felsefe konuşulsun diye paylaştım. kimi yermeye çalışmış, kimi kafir demiş * sakin olun.
Allah'ı inkar eden bir ateistin aksiyolojik olarak estetik ve ahlaki bir zemini olmadığı için nesnel olarak iyi ve kötüden de söz edilemez. Allah'ı inkar eden bir ateist için her şey atomlardan ibaret olmak zorundadır; atomların iyisi ve kötüsü olamaz. bu sebeple çelişkili bir önerme.
ibrahim/42: Zalimlerin yapmakta olduklarından ALLAH'ı habersiz sanma. Onları sadece, gözlerin dehşetten donup kalacağı güne kadar ertelemektedir.
ibrahim/42: Zalimlerin yapmakta olduklarından ALLAH'ı habersiz sanma. Onları sadece, gözlerin dehşetten donup kalacağı güne kadar ertelemektedir.
çağdaş din felsefesinde kötülük problemine karşı bazı cevaplar verilmeye çalışıldı.en bilineni; tanrının gereksiz kötülüğe izin verme amacı, henüz mahiyetini bilmediğimiz yüce bir iyilik içindir..
Bu cevap bir cevap olmaktan çok, kaçak dövüşmek ve sorunu ötelemektir. islam dinindeki " allah'ın hikmetinden sual olunmaz" demek gibidir.
Tüm bu kötülük problemi ve verilen cevapların başlangıç noktasi teizmin " tanri mutlak iyidir" ilkesine dayanmaktadır. Bence tanrının bu sifatinin kritik edilmesi gerekir.elbette bir çok teist için bu ilkenin tsrtismaya açılması söz konusu olamaz.
Ben tanrının iyi veya kötü gibi kavramları aşkın olduğunu düsünüyorum. yani insanlarin aldigi sevaplar ve gunahlar tanri için ne iyi ne kötüdür.kötülük, erdemlilik veya tanrının iyi olmasi gibi kavramlar tanrinin sözünün ; sınırlı bir bilişe sahip olan insana yine sinirli bir vasita olan dil ile ifade edilmesinden dolayı ortaya çıkmıştır.bu kavramlarin tanri uzerinde bir baglayiciligi yoktur...
teizmin bu en önemli ilkelerinden olan " tanri mutlak iyidir" ilkesinin ihlal edilmesinin ne gibi sorunlara yol açabilecegi üzerinde simdilik fazla düsünmedim. Zamanla bu konuya agirlik vermeyi düsünüyorum.
Bu cevap bir cevap olmaktan çok, kaçak dövüşmek ve sorunu ötelemektir. islam dinindeki " allah'ın hikmetinden sual olunmaz" demek gibidir.
Tüm bu kötülük problemi ve verilen cevapların başlangıç noktasi teizmin " tanri mutlak iyidir" ilkesine dayanmaktadır. Bence tanrının bu sifatinin kritik edilmesi gerekir.elbette bir çok teist için bu ilkenin tsrtismaya açılması söz konusu olamaz.
Ben tanrının iyi veya kötü gibi kavramları aşkın olduğunu düsünüyorum. yani insanlarin aldigi sevaplar ve gunahlar tanri için ne iyi ne kötüdür.kötülük, erdemlilik veya tanrının iyi olmasi gibi kavramlar tanrinin sözünün ; sınırlı bir bilişe sahip olan insana yine sinirli bir vasita olan dil ile ifade edilmesinden dolayı ortaya çıkmıştır.bu kavramlarin tanri uzerinde bir baglayiciligi yoktur...
teizmin bu en önemli ilkelerinden olan " tanri mutlak iyidir" ilkesinin ihlal edilmesinin ne gibi sorunlara yol açabilecegi üzerinde simdilik fazla düsünmedim. Zamanla bu konuya agirlik vermeyi düsünüyorum.
tanrı için iyi veya kötü yoktur demek ayrıdır tanrı iyi veya kötüyü var etti demek farklıdır. eğer bunlar tanrısal değil insansal değerlerse o halde tanrı iyiliği var etmiş de olmuyor. yani tanrı için biz iyidir de diyemeyiz. kötülükten tanrıyı soyutlamak için iyiliği de ortadan kaldıran gizli müslümanların kuruntusu o.
biz tanrıyı insansı özelliklerimizle açıklıyorsak( yani ona iyi veya kötüyü biz yüklüyorsak ve aslında bunlar hiç yoksa) o zaman tanrının iyi olduğu diye bir şey de yok.
tanrı iyiliği istiyor çünkü ben iyilik yapabiliyorum ama kötülüğü istemiyorsa ben nasıl kötülük yapabiliyorum?
kötülük problemi ciddi problemdir ve öyle üç beş cümleyle açıklanmaz.
teistler ve gizli müslümanlar tanrıyı iyi olarak alıyor işine gelince aslında bunlar tanrıya bağlanamaz diyor.
yav he he.
biz tanrıyı insansı özelliklerimizle açıklıyorsak( yani ona iyi veya kötüyü biz yüklüyorsak ve aslında bunlar hiç yoksa) o zaman tanrının iyi olduğu diye bir şey de yok.
tanrı iyiliği istiyor çünkü ben iyilik yapabiliyorum ama kötülüğü istemiyorsa ben nasıl kötülük yapabiliyorum?
kötülük problemi ciddi problemdir ve öyle üç beş cümleyle açıklanmaz.
teistler ve gizli müslümanlar tanrıyı iyi olarak alıyor işine gelince aslında bunlar tanrıya bağlanamaz diyor.
yav he he.
başlık sahibi yazar dostumuz mantık çerçevesinde olguyu güzel değerlendirmiş. velhasıl; saygı duydum. çoğu insan için paradoks niteliği taşıyan bu söylem, benim için değil ne yazık ki. bu konuda sana katılamadığımı söylemek zorundayım sevgili dostum. kötülük, hür irade ile yapılan eylemler ve söylemler bütünüdür. yaratıcının buna müdehalesi kendi rızası ile yoktur ki, imtihan buna binaen önümüze sunulmuştur. ben inançlı bir insan olduğumdan mütevellit böyle bir bakış açısı güdüyorum. pek tabii, bu bakış açım kimilerine göre çok yanlış olabilir. herkese saygım sonsuz.
edit: başlık sahibi sevgili dostumuz uçmuş, gitmiş. selamlar olsun.
edit: başlık sahibi sevgili dostumuz uçmuş, gitmiş. selamlar olsun.
bugün bile cevabı yokmuş leibniz'in verdiği cevaptan sonra kimse iddiaları kaale bile almadı. ondandır.
islama değil teizme yöneltilmiş hatta deizme de yönetilmiş doğrudan tanrı problemidir ve çözümü bugün bile yoktur.
sonuçta her şeye hakim bir tanrı mutlak iyiyse o zaman kötülük neden var?
ya tanrı kötülüğe izin veriyor ya da her şeye hakim değil.
eğer tanrı kötülüğe izin veriyorsa mutlak iyi değildir. eğer kötülük o izin vermese de varsa o zaman her şeye kadir değil.
bunlar önemli şeyler.
sonuçta her şeye hakim bir tanrı mutlak iyiyse o zaman kötülük neden var?
ya tanrı kötülüğe izin veriyor ya da her şeye hakim değil.
eğer tanrı kötülüğe izin veriyorsa mutlak iyi değildir. eğer kötülük o izin vermese de varsa o zaman her şeye kadir değil.
bunlar önemli şeyler.
tanrı vardır.
tanrı mutlak iyidir.
tanrı her şeye kadirdir.
kötülük vardır.
yukarıdaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. yani:
eğer tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği her şeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece tanrı her şeye kadir değil demektir.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve her şeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman tanrı mutlak iyi değildir.
son olarak, eğer tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve her şeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir tanrı var olamaz.
ben burada insanın sınırlı bakış açısından dan dolayı kötülük olarak yorduğu şeylerin resim tamamına bakıldığı zaten kötülük olmadığı kaanatindeyim.
bir çöl düşünün , siz o çölde sadece bir kum tanesi, etrafınızdaki 20 -30 tane kumu görebiliyorsunuz . bu 20-30 tane kum üzerinden çölün tamamına dair bir yargıda bulunmanız mantıksal olabilir mi ?.
tanrı mutlak iyidir.
tanrı her şeye kadirdir.
kötülük vardır.
yukarıdaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. yani:
eğer tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği her şeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece tanrı her şeye kadir değil demektir.
eğer tanrı varsa (madde 1) ve her şeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman tanrı mutlak iyi değildir.
son olarak, eğer tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve her şeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir tanrı var olamaz.
ben burada insanın sınırlı bakış açısından dan dolayı kötülük olarak yorduğu şeylerin resim tamamına bakıldığı zaten kötülük olmadığı kaanatindeyim.
bir çöl düşünün , siz o çölde sadece bir kum tanesi, etrafınızdaki 20 -30 tane kumu görebiliyorsunuz . bu 20-30 tane kum üzerinden çölün tamamına dair bir yargıda bulunmanız mantıksal olabilir mi ?.
tanrı mutlak iyi ve her şeye gücü yeten bir varlıksa kötülüğe engel olmamasının iki sebebi var olması lazımdır.
birincisi mutlak iyi bir varlıktan kötülük nasıl çıktı problemi.
ikincisi ise mutlak iyi bir varlığın var olan kötülüğe karşı koymamasının altında olan problem.
ikincisi adillik bunu gerektirir sınavdır falan denilerek geçilebilir ancak birinci soruya gelelim.
mutlak iyi kötülüğü nasıl var edebilir?
kötülüğü var eden birinin mutlak iyi olduğu söylenebilir mi?
bence söylenemez, iyilik gibi kötülük de var ve iyiliği var eden biri kötülüğü de var etmesi lazım. ( çünkü iyilik de kötülük de vardır ve varlık olarak ikisi de bir var edene ihtiyaç duyar)
işte sorun tanrının mutlak iyi olmasının sorunudur.
ayrıca nedensellikten yola çıkarsak her şeyin bir nedeni olduğu gibi kötülüğün de bir nedeni vardır ve ilk neden tanrı olduğu için kötülüğün de ilk nedeni tanrı olmak zorundadır.
ilk neden her şeyin nedenidir çünkü.
birincisi mutlak iyi bir varlıktan kötülük nasıl çıktı problemi.
ikincisi ise mutlak iyi bir varlığın var olan kötülüğe karşı koymamasının altında olan problem.
ikincisi adillik bunu gerektirir sınavdır falan denilerek geçilebilir ancak birinci soruya gelelim.
mutlak iyi kötülüğü nasıl var edebilir?
kötülüğü var eden birinin mutlak iyi olduğu söylenebilir mi?
bence söylenemez, iyilik gibi kötülük de var ve iyiliği var eden biri kötülüğü de var etmesi lazım. ( çünkü iyilik de kötülük de vardır ve varlık olarak ikisi de bir var edene ihtiyaç duyar)
işte sorun tanrının mutlak iyi olmasının sorunudur.
ayrıca nedensellikten yola çıkarsak her şeyin bir nedeni olduğu gibi kötülüğün de bir nedeni vardır ve ilk neden tanrı olduğu için kötülüğün de ilk nedeni tanrı olmak zorundadır.
ilk neden her şeyin nedenidir çünkü.
“Efsaneye göre, Zeus kendinden ateşi çalıp insanlara veren Prometheus'un kardeşi Epimetheus'a balçıktan yapılmış tanrısal güzellik ve zekaya sahip Pandora'yı eş olarak gönderir. Epimetheus kardeşinin tüm uyarılarına karşı Pandora ile evlenir. Zeus, Pandora'ya evlilik hediyesi olarak topraktan yapılmış, çömlek benzeri bir kavanoz (yanlış yapılmış bir çeviri sonucu kutu olarak anılmaktadır) hediye eder ama bu kavanoz asla açılmamalıdır. Bir süre sonra merakına yenilen Pandora, kavanozu açar ve içindeki tüm kötülükler dünyaya yayılmaya başlar. Ancak son anda kutuyu kapatır bu da insanların içindeki “umut"tur; kötülüğün yayılmamış olması umudu.”
— vikipedi
— vikipedi
güzel bir abimizin güzel bir çalışmasına konu olmuştur;
kötülük problem değildir, sorunları hızla çözer.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar