bugün

böyle bir beyne sahip olarak insan olabilmek kadar şaşırtıcı değildir. açıklama nerede ayet nerede benim gerizekalı kardeşim durumudur.

edit: yukarıdaki cümlemi gerçekten anlayıp eksilediysen helal olsun eksileyen kardeşim.
Ayni zamanda dunyanin en muhtesem kıvırtmasını da yaparlar.
(bkz: sembolik) ahmet haşim bu kadar sembolizmden etkilenmedi be abicim.

Kusursuz ve ogretici bir metin diye onumuze koydugunuz seydeki her sacma hikayede sembolik diye kıvırtırsanız aynı yontemle kirmizli baslikli kizi da kusursuz gercekci metin diye onunuze korum. kurt orda sembolik aslinda kotu kalpli biri. ama simdi o oyle olunca falan ehe sey iste.

Edit: (#28780874) buyrunuz. abicim adam dunyanin sonuna gitmis sonuna. ne kivirmaya calisiyosunuz. Olay sadece gunesin batisini izlemekse durdugu yerde izleseymis amk. Aksama baticak zaten gunes.
şaşırtıcıdır elbette.. ayet nerede diyenler buradan buyurabilir:

http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

dikkat edilirse ayetin tercümesine parantez içinde eklenen "gibi" gibi anlam kaydırma ifadeleri orjinal metinde yoktur. ne okuyorsanız durum odur... yani islam'a göre güneş kaybolduğunda batı'daki bir bataklığa girmektedir. kastedilen bataklığın florida'daki meşhur everglades bataklığı olup olmadığı merak konusudur.

kimisi ayetlere "bütün" olarak bakılması gerektiğini söylemiş... bak gülüm hiç sorun değil... bütün olarak bak, parçalı olarak bak, integraline, türevine girerek bak... nasıl bakarsan bak, sonuç değişmeyecektir... ha onca bakmışken bir de kendine soruversen "neden allah beni bunca sıkıntıya sokacak ayetler indiriyor?" diye!..

"benim dinimden sana ne" meselesine gelince... putperestlerin dininden peygambere neydi? habire eleştirdiğiniz yahudilerin ve hıristiyanların dinlerinden size ne? alt tarafı bir dernek kurdular diye kudurduğunuz ateistlerin inançsızlığından size ne?
“Kara bir balçık” diye tercüme ettiğimiz aynin hamietin tamlaması farklı iki okunuşa göre “siyah balçıklı göze, sıcak göze” anlamlarına gelir. Her iki kıraat da güneşin batışı esnasında okyanusta ve başka bazı denizlerde meydana gelen manzarayı tasvir eder. Buralarda, güneşin battığı noktada ya siyah balçıklı bir göze veya buharlaşmakta olan bir sıcak su gözesi görünümü meydana gelmektedir. Bu iki mânayı birleştirerek, “güneşi siyah balçıklı bir sıcak su gözesine batıyor gibi gördü” şeklinde bir mâna vermek de mümkündür. Yüce Allah, Zülkarneyn’i yeryüzünde güç, kuvvet, ilim, irfan ve her türlü maddî ve mânevî imkâna sahip bir lider kıldı. Bu imkânlar sayesinde dilediğini elde edebiliyor ve dilediğini yapabiliyordu. O bu imkânları Allah yolunda kullanmak üzere cihad ve fütuhata çıktı. Tefsirlerde nakledildiğine göre Zülkarneyn, batıda Atlas Okyanusu’na veya Karadeniz’e kadar gitti. Orada güneşin deniz ufkunda batışını seyretti. Güneş, sislerle kaplı deniz ufkunda, sanki balçıklı bir su gözesine veya sıcak su gözesine gömülür gibi batıyordu. Kur’an burada coğrafî ve kozmografik bilgi vermemiş, bakanın ufukta gördüğünü tasvir etmiştir. Tefsircilerin kanaatine göre Zülkarneyn’in sahilde karşılaştığı kavim inkârcı bir topluluk idi. O yüzden Allah Teâlâ onu, bu kavmi cezalandırmak veya eğitmek ve böylece iyilikle yola getirmek arasında serbest bıraktı.
şimdi gelecek müslümanlar orada öyle demek istememiş burada aslında bunu demiş diyecek. yaw he he.

bellki adam çölde havaya bakmış güneşi batıyor görmüş sonra ona göre yazmış işte nesi yok.
gerçekten bunu eleştiri kabul etsek mi etmesek mi ? ama bu seviyelere inilmez ki . nonteistler siz bu ayeti gerçekten eleştiri olarak görüyor musunuz ? o zaman vah sizlerin durumuna.

burada zülkarneynin gözünden anlatılıyor durum. örneğin ; ayşe kapıyı açtı ve Ahmeti karşısında kan ter içindeyken buldu.

hadi buyrun. sizin gibi literal okuyalım bakalım bu anlatıyı. ayşe ,ahmetin her yanının kan olduğunu mu gördü ? yoksa perişan bir halde ,yorgun olarak mı gördü ? haydi bakalım bu örneği de literal okuyun *
Sembolik anlatımdır pek çok ayette de görülür bu.

Aman aydınlandık sağ ol kanka ya. Herkes de müfessir olmuş.

(bkz: yeni ateist olmuş ergen)
sözlüğün kafiri bol .
kimisinin ayetteki bilim dışı ve de mantık dışı iddialara rağmen olmadık tevillere (copy-paste tabi... abileri olmadan bunlar iki lafı bir araya getiremez; ancak söverler) girişmesine sebep olan mevzudur.

görüleceği üzere, söz konusu tevilde yine "gibi" eklenivermiş!.. oysa ayette öyle bir kelime yok!.. "allah unutmuş olabilir, biz tamamlayalım madem" diyorlar herhalde...

arapça'da "deniz" kelimesi vardır. "fi aynin - pınarda", "hamietin - çamurlu" kelimelerinden "deniz" sonucunu çıkarmak hakikaten ilginç olmuş!.. yetinmeyip, ayette "ufuk" kelimesi geçmediği gibi bir de "ufuk" sokuşturuvermişler araya!..

diyelim ki bahsedilen gerçekten de deniz olsun!.. bunda hikaye etmeye değer ne var? herhangi bir denizin kıyısında duran herkes güneş batarken güneşi denizin içine batıyormuş "gibi "görebilir. bunu yapması için illa zülkarneyn kadar kudretli olup, fetihlerde bulunması gerekmez... kaldı ki denizin içine batma meselesini anlatırken "gibi" dedim dikkat ederseniz. eğer "gibi" demezseniz, cümleden güneşin denizin içine battığı sonucu çıkar.

son olarak bir de zülkarneyn'in kim olduğu meselesi var ki hiç girmeyeyim...
"diyelim ki bahsedilen gerçekten de deniz olsun!.. bunda hikaye etmeye değer ne var?"

bunu demek için gerçekten cahil olmak gerekiyor. bu cahil lafını kullanmaktan nefret ediyorum ama insanı verem edersiniz. yahu adı üzerinde bu bir kıssa. yaz bakalım google a kuran kıssaları diye. daha bunu bilmiyorsun sen gelip din eleştirisi yapıyorsun ? 7 uyurlar kıssası ,zülkarneyn kıssası adem havva kıssası. kıssalar hikayeleştirilir, adı üzerine kıssa. kur'an debi yönü olan bir kitap. içinde tabi ki hikayeleştirilmiş anlatı /kıssa olacak.

zülkarneynin kim olduğu aslında çok açıktır. pers kralı koreş. gerek yahudileri babilden çıkararak gerekse ermeni kitabelerinde derbent geçidini yaptıran kişi olarak - koreş geçidi olarak de geçer bu - pers kralı olduğu kuvvetle muhtemeldir.

koreş ile ilgili ayrıntılı bilginin şu linkten detaylı incelemesi yapılabilir sevgili yazarlar.http://www.islamansiklope.../ayrmetin.php?idno=440566

edit: yukarıda örneği de verdim. ayşe ahmeti kan ter içinde buldu dediğimde gibi kullanılmamış. e ayşe ahmeti gerçekten her yeri kan ter içinde mi buldu ? yoksa perperişan bir halde mi ? hayır bir siz akıllısınız 1400 yıldır kimsenin bu ayetler aklına gelmemiş 21 yy ateistlerimiz bu ayetlerdeki açıkları patır patır buluvermiş. bu hikayede burada bitmiş. *
cehenneme rağmen ateist olabilmekten daha evladır.

mercimek beyinliler Kuran'ı okumadan bir taraflarından uydurarak ayetleri yorumlamasınlar. çünkü kapasiteleri buna müsait değil.

Kuran'da da bahsedildiği gibi bunların gözleri mühürlenmiş kör gafiller. ne yapsalar boş o ayetleri anlayamazlar.

şeytanınızı da alın gidin buradan.
mucizelere inanan beyinden ne beklersin?

çok sıkışırsa allah öyle yaptı der çünkü beyin yok.
din üzerinden trollük olmaz. herkesin inancına saygı duymak gerekir.
gayet normal olandur. bir insanın batıya doğru yolculuk ettiğini ve gittiği yerin denize kıyısı olan bir yer olduğunun bu kadar iyi anlatabilen bir cümle olamaz, bu ayeti bir insan yazmış olamaz.
Ayetlerin sadece bir tanesine bakılarak bir şey anlamak pek mümkün olmaz. Kuranın ilk ayetinden son ayetine kadar her yeri bağlantılıdır. Yani kuranı hatim etmeden eleştiremezsin, hatim etsen de eleştiremezsin, bizim dinimizi yargılamak sana düşmedi.
önceki eleştirilere yanıt verememekle kalmayıp, seçtiği bazı eleştirileri, neye yanıt olarak yapıldıklarına bakmadan eleştirip, eleştiri sahibine "cahil" diyenleri görmemize vesile olan mevzudur.

acıklı tevil çabalarına sadece gülümsemekle yetiniyorum...fakat şu iddiası ilginç:

--spoiler--
zülkarneynin kim olduğu aslında çok açıktır. pers kralı koreş. gerek yahudileri babilden çıkararak gerekse ermeni kitabelerinde derbent geçidini yaptıran kişi olarak - koreş geçidi olarak de geçer bu - pers kralı olduğu kuvvetle muhtemeldir.
--spoiler--

koreş dediğimiz kişi zerdüşt olabileceği gibi putperest de olabilir. zamanına ait kalıntılar putperest olabileceğini gösteriyor:

https://en.wikipedia.org/...t#Religion_and_philosophy

sonuçta katliamcı bir tiptir. sakalarla yaptığı savaşta yenilip, öldürülmüştür.

aslında son dönemlerden önceki islam kaynaklarının kahir ekseriyeti zülkarneyn'in büyük iskender olduğu konusunda ittifak ederler. büyük iskender islam dünyasında bilinmekle beraber, kimse hakkında tafsilatlı bilgiye sahip değildi. zira hakkında bilgi veren latince kaynaklar tercüme edilmediği gibi, yunan kaynakları da tercüme edilmemişti. bir yunan kralı olduğu bilinmekle beraber, bir putperest, bir biseksüel, bir toplu katliamcı olduğu bilinmiyordu. dolayısıyla dönemindeki geçerli dine iman ettiklerini varsaydıkları bu şahsın, kuran'daki zülkarneyn olduğunu düşünmekte bir sıkıntı çekmediler. büyük iskender de aynen zülkarneyn gibi geniş alanları fethetmiş, mısır'ı ele geçirdikten sonra kuzey hindistan içlerine ilerlemiş, oradan dönmüştür.

"zülkarneyn"in büyük iskender olabileceği yönündeki en önemli delillerden biri bizzat ismin içinde gizlidir. "karneyn" çift boynuzlu, zülkarneyn ise çift boynuza sahip demektir. büyük iskender mısır'ı fethettiğinde çöllerin içindeki meşhur bir kehanet merkezi olan siva vahasına gitmişti. siva vahasındaki kahineler kendisine, gerçekte zeus-ammon'un oğlu olduğunu söylemişlerdi. o dönemlerde yunan tanrısı olan zeus ile mısır tanrısı olan amon bir tutuluyordu. büyük iskender bunun üzerine tanrılığını ilan etmiş ve zeus-ammon'u temsilen çift boynuzlu miğfer giymeye başlamıştı. adına bastırdığı paralardaki portresi de aynı şekildedir. zeus-ammon ile "çift boynuz" arasındaki ilişkiyi merak edenler ise bir zahmet herodot tarihi okusunlar...
zaten işinize gelmeyince biz teistler ayet çarpıtırız , allem eder kullem ederiz ama ateeistler asla hata yapmaz ,tamamen objektiftir öyle mi ? marsta mı yaşıyorsunuz ?

sanırım atılan linki incelenmemiş.bunu görüyorum. islam ansiklopedisinden alıntı ; "Ebü’l-Kelâm Âzâd’a göre Zülkarneyn’in Büyük Koreş olduğunu gösteren bir diğer delil, Daniel’in rü’yetindeki iki uzun boynuzlu koç imgesinin Med ve Pers krallıklarını birleştiren kişi olarak yorumlanması ve tarihte bu iki krallığı birleştiren kişinin de Koreş olmasıdır.Ayrıca arkeolojik kazılarda istahr şehrinde bulunan ve Koreş’e ait olduğu kabul edilen heykelin baş kısmında iki boynuz kabartması yer almaktadır. Öte yandan Koreş’in doğuya ve batıya seferler düzenlediği, batı seferinde Lidyalılar’ı mağlûp ederek Ege denizine kadar ilerlediği, doğu seferinde ülkesinin sınırlarını güneydoğu ve Orta Asya’ya kadar genişlettiği, kuzeyde ise iskitler/Sakalar üzerine seferler tertip ettiği bilinmektedir

"sonuçta katliamcı bir tiptir. sakalarla yaptığı savaşta yenilip, öldürülmüştür."

konumuzla alakası olmayan bilgileri tartışmayı çarpıtmak için vermeyin.
koreş'in bir zerdüşt veya daha büyük ihtimalle putperest olduğu gerçeğini ve de yenildiği bir savaşın sonunda öldürüldüğü gerçeği hoşuna gitmeyen kimselerin, bu bilgilleri "konuyla alakası olmayan" diye nitelendirmesine sep olan mevzudur.

yahu koreş döneminden kalan kalıntılar var. hayatını anlatan tarihi kaynaklar var... hiçbirinde tek tanrıya inanan bir kişi olduğu iddia edilmediği gibi, tam tersi bir putperest olduğu görülüyor. durum böyle olunca, zülkarneyn ister koreş, ister büyük iskender olsun ne fark eder?
- hocam şimdi kur'an hepimiz iyice anlayalım diye arapça gönderilmiş değil mi?
+ evet oğlum.
- ben arapça bilmiyorum hocam şimdi ne olacak?
+ türkçesini okuyabilirsin.
- okudum hocam. yanlız çok fazla "meşrulaştırmak" için ekleme yapılmış.
+ biz ne güne duruyoruz müslüman kardeşim. istediğini sor.
- ayet açıklaması yaparken, arapçada bir harfin bile anlamı bütünüyle saptırdığı gerçeği var. neetcez?
+ akıl vermiş allah sana. zekanı test ediyor.
- düz yazı mantığı ile anlatılsa daha iyi olmaz mı? bu sembolik benzetmeler, tefsirler ile niye kafamızı bulandırıyoruz?
+ valla doğru söyledin kardeşim. inan ben de bana söylenenleri aktarıyorum.
- ayetlerin belli kısmı biz zamiri ile anlatılmış. bizden kasıt peygamber ile allah mı?
+ evet oğlum.
- zariyat suresinde yeri göğü tutan biziz denmiş. hz.muhammed ile allah mı tutuyor yani göğü?
+ yazılana göre öyle de diyebiliriz.
- ee muhammed öldü hocam. şimdi allah bir başkasıyla mı göğü tutuyor?
+ allah'ın kudreti sonsuzdur. hiçbir varlığın yardımına ihtiyacı yoktur.
- niye en başta beraber tutuyorlardı peki?
+ ...........
- bir soru daha hocam? muhammed "ben sizin üzerinize bekçi değilim." derken kendi adına mı konuştu? çünkü kur'an allah'ın kelamıdır diye biliyorum.
- ayetin başında deki eklenmiş oğlum gözünden kaçmış galiba.
+ türkçeleştirilirken ekleme yapılmış hocam. arapçasında öyle bir şey yok, araştırdım.
- allah allah? benim öyle bir bilgim yok. bi ara ben de bakiyim. sana dönerim.
+ ayet bütünlüğünden bahsediyorsunuz sürekli sn.hocam. bana aşağıdaki azhab-37 yi açıklar mısınız?


--spoiler--
-Ve bir zaman ey Muhammed! Allah'ın nimet verdiği senin de iyilik ettiğin kişiye: “Eşini terketme, Allah'a, kendine ve diğer insanlara karşı vazifene dikkat et” diyordun. Ve böylece Allah'ın yakında aydınlığa çıkaracağı şeyi, içinde gizliyor ve insanların dedikodularından korkup, çekiniyordun. Oysa korkup çekinmen gereken, sadece Allah olmalıydı. Fakat sonra Zeyd, o kadınla beraberliğini sona erdirdiğinde, onu seninle evlendirdik ki, gelecekte evlatlıkları hanımlarıyla ilişkilerini kestikleri zaman, o kadınlarla evlenmek hususunda, mü'minlere bir zorluk olmasın, yani boşanmış evlatlıklarının hanımlarıyla, evlendikleri için, mü'minler suçlanmasın. Allah'ın buyruğu böylece yerine getirilmiş oldu.
--spoiler--


+şimdi oğlum kem küm ıh mıh sembolik bir vajinanın, peygamberin üvey çocuğu ile olan tefsiri ile fesupanallah.... ?!?!
- hayırdır hocam?
+ hıçkırık tuttu evladım. birazdan geçer.
- hocam tahrim-66 ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi alabilir miyim?
+ o neydi? hepsi ezberimde değil.

--spoiler--
"Ey peygamber! Eşlerinden herhangi birini memnun etmek için neden Allah'ın sana helal kıldığı bazı şeyleri kendine haram kılıyorsun. Allah çok bağışlayan ve çok acıyandır."
--spoiler--

+bu ayetin öncesini biliyor musun çocuğum?
- evet hocam. peygamber eşleri ile cinsel ilişkiye girerken adaletsiz davranıyordu. aişe'ye öncelik tanıması ve genelde onunla beraber olması yüzünden; diğer eşleri isyan etmişti.
+ ee bak ne güzel kendi ağzınla söyledin. o allah'ın resuludur. istediğine istediği şekilde sokar evladım.
- iyide hocam, haşa! peygamber gibi bir varlık nasıl hangi akla hizmet, yüce yaratıcının kendisine helal kıldığı şeyi haram edecek kadar gerizekalı olabilir? bildiğin şeytan misali, isyan etmiş olmuyor mu?
+ evladım kusura bakma. abdestim kaçmadan şu namazımı kılıyim. başka zaman devam etsek?
- sizi zor durumda bırakmamak için iletişimi kesiyorum. allah kabul etsin hocam.

kur'an ı meşrulaştırmak için attığınız taklaları, götünüzden uydurduğunuz sembolik anlamları bir kenara bırakıp, biraz bilime yoğunlaşsaydınız, ortadoğu kan gölüne dönmezdi. sn. cahil imam gazali nesli...
anlayamayacağınız bir konudur. bir karadelik tarafından yutulmakta olan bir yıldızın yörüngesindeki bir gezegende yaşayan gelişmiş bir uygarlığa yardıma gönderilmiştir Dhul-Qarnayn. onlara tanrının bilgeliğine ulaşmayı ve böylece daha güvenli bir gezegene yolculuk etmek için gereken teknolojiyi geliştirmeyi öğretmiştir.

sınırsız bir çok boyutlu evrende yalnız olduğunu sanan, bilinç, bilinçaltı, süper bilinç, v.b. konularda hiç bir şey bilmeyenlerin girmemesi gereken konulardır bunlar. onlara kurgu, atmasyon v.b. gibi gelir. onlar gidip dizi, politika, terör tartışıp organize dinlerin dayatma yobazlığını baz alarak yaşamaya devam etmelidirler. ot gibi demiyorum, her otun yanı başında bile ona büyümesi için fısıldayan bir melek vardır ama siz o ruhani bağlatınlarını çoktan yitirmiş kayıp çocuklarsınız.

sol şeritte kız kanka fantazileri yada sikaltı, pardon nikaltı tartışmaları çıkar birazdan onlara yazın. Kitap'ı rahat bırakın.
saldırıda öldüğü konusu tartışmayla alakasız olduğu için bunu belirttim. alakasız bir konu.

"koreş dediğimiz kişi zerdüşt olabileceği gibi putperest de olabilir. zamanına ait kalıntılar putperest olabileceğini gösteriyor"

cümle kendi içinde tamamen tutarsızdır. hem zerdüşt olabileceği dedikten sonra putperest de olabilir demek ve ardından gelen entry de koreş putperest bi kere tmm mı demek resmen çelişkili konuşmaktır.

koreşin putperest olduğuna dair kesin ,net, yoruma açık olmayacak bir şekilde bir delil yoktur.

bakın bu vikipedi bilgisinde de dini zerdüştlük olarak geçer. https://tr.wikipedia.org/wiki/II._Kiros.

yahudilerin babil esaretine son vermiş olması ve ezra da bunun belirtilmesi, daryal geçidinin koreş geçidi olması , çift boynuz , batıya ve doğuya seferler düzenlemesinden hareketle zülkarneyn 2.pers kralı koreştir efendim. bu kadar delili görüp hala iskender demek , üç maymunu akıllara getirir.
(bkz: ateistin yobazının da hiç çekilmemesi)
(bkz: yeni ateist olmuş ergen)
alın ateistler okuyun. bu iddiayı ortaya atan ilk atesit sen değilsin belli ki son olmayacaksın. küçücük beyninle Kuran'ı kerimi anlamanı beklemiyorum ama edepsizlik yapma.

"Her şey Zülkarneyn' in gözünden anlatıldığı için ve bu ayette güneşin fiziksel olarak çamurlu suya battığı söylenmediği için ayette bilimle çelişen herhangi bir unsur yoktur."

zulkaneyn' in gördüğü güneş:

https://imageshack.us/download/534/llua.png

http://ateistlerecevap.co...-battigi-mi-soyleniyor-/3
Bu ayette karadelikten bahsedilmiştir. Asıl bu ayeti okuyup müslüman olmayan tuhaftır

"güneş'in battığı yere varınca onu siyah balçıklı bir su gözesinde batar buldu." (her yıldız bir güneştir ve yıldızlar ölünce karadelik tarafından yutulurlar)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar