bugün
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım6
- içtim şarabı5
- her insanın bir cini olması5
- kaşar5
- kadir inanır20
- sözlükteki gizli düşmanım5
- içinden canavar çıkan insan4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar6
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet15
- çok güzel ama manyak kadın7
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- mustafa kemal atatürk7
- gizem3
- kemalist dünya24
- üniversitelerin gereksiz olması16
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- ilk sevgiliyle evlenmek3
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- hırt4
- mason2
- true'nun çaylak olması17
- deniz göktaş2
- hurdadan çıkan flash diskler2
- kezodan öpücük istemek2
- nervio4
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- ibrahim hacıosmanoğlu8
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı2
- velvet28
- aşk4
- antalyada üşümek3
- şevval şahin2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- aile evinde yaşamak13
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- 2026 dünya kupası27
- sedat pekmez21
- hapşırmak2
- israil6
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler3
- yazarların iyi olduğu konular9
- sözlüğü bırakmak istemek8
- ispanya'nın uruguay'ı elemesi2
- salak erkek neden bu kadar çok8
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- futbol21
- arkadaşlar uyudunuz mu5
- galatasaray lobisi11
- fatsalı kadir'in yeşilçam'a uzanan hikayesi2
dünya.
cihan.
evren.
cihan.
evren.
alem...
kraliçeleri genelde venezuela dan çıkmaktadır
boş iş bunlar...
Bir tanıma göre de; Yaratılan bütün varlıklar ve Alemler. Mahlukat.
Şu Kainat Tek Bir Ağaçtır ki; meyvesi de insan dır.
Şu Kainat Tek Bir Ağaçtır ki; meyvesi de insan dır.
sıkınca mermeri delebilecek azimdeki insanlara has inat şekli. (bkz: igrenc espriler)
kainat aşktan meşke ve meşkten aşka gidip gelen bir alış veriştir..
açık bir kitap gibidir, şu koca kainat...
"açık bir kitap kabul edeceksin şu koskoca kainatı. okurunu bekleyen bir kitap gibi. her gününü ayrı ayrı okumak lazım. ne geçmişe ne geleceğe odaklanacaksın. aslolan şu andır. sayfa sayfa gideceksin." *
"açık bir kitap kabul edeceksin şu koskoca kainatı. okurunu bekleyen bir kitap gibi. her gününü ayrı ayrı okumak lazım. ne geçmişe ne geleceğe odaklanacaksın. aslolan şu andır. sayfa sayfa gideceksin." *
bilim ve teknoloji ile sınırını kavrayamayacağımız hede.
o kadar büyük ki akıl sır ermiyor. ve içinde sanki sadece bizim olduğumuz kesinmiş gibi heryıl kainat güzelleri seçiliyor.
organizma olduğunu düşündüğüm mükemmel mekanizma. kozmos.
sistem döngüsü - döngü olduğu da net olmamakla beraber - çözüldükçe diğer gezegenlerin bilimsel tutarlılığınıda değiştiren bilinmezlik diyarı.
tanrının kendini ifade etmesi.
"kainattaki varlıklar, allah'ın 'fıtri'* kanunlarına isyansız itaat ettikleri için bu alem muntazam ve mükemmel. hiçbir yerde en küçük bir karışıklık yok. demek insanlar da yaşayışlarında ilahi kanunlara isyansız itaat etseler, özlenen ahenge kavuşacak ve aradıkları saadete erecekler. uyumsuzluğun ve huzursuzluğun sebebi, insanın isyan ve tuğyan**larıdır."
---
insan-kainat paralel düşüncesinde, insanın ve insanlığın mevcut hallerine dair beğendiğim bir yorumdur bu.
---
insan-kainat paralel düşüncesinde, insanın ve insanlığın mevcut hallerine dair beğendiğim bir yorumdur bu.
Kaçak gelinlerden bir gelinin adı.
Büyüklüğü bilinmeyen ve tüm uzay sistemini içine alan mekan. Evet.
4 yıl önce, agustos ayının son haftası, bir sahil kentinde güneş batmakta iken hemen yanıma konan bilge bir serçe ile hakkında konuştuğumuz alem.
serće: gün batımını mı yoksa denizi mi seyrediyorsun.
ben: hem evet hem hayir.asıl seyrettiğim yıldızlar...birazdan gökyüzünde yıldızlar belirecek.onları bekliyorum.ama gün batımı ve denizi de izliyorum beklerken..
serçe: keyif alıyor olmalisin gökyüzünün eşsizliginden.
ben: evet alıyorum. gerçek sanat eseri cünkü onlar..
serçe: kainatı izlerken neler düşünüyorsun ?
ben : bunca acı, mutsuzluk ve zorluğa değer mi kainatın var olması ? acılar içinde ölenler, açlar ve susuzlar..tüm ihtişamıyla bakanlara hayretler veren kainat bunlara değer mi ?
serce: soluna bak. annesinin ve babasınin elinden tutan çocugu görüyor musun ? nasıl mutlu. anne ve babasi da mutlu.aralarındaki bağ sevgi..bu dünyada acı kadar gerçek olan bir şey varsa o da sevgi.
sadece acıyı görüp kainatta var olan sevgiyi görmemek doğru değil. sadece sevgiyi görüp acılara üzülmemekte..kainat bu iki denge üzerine kuruludur. ikisi de vardir ve aleme hem içkin hem aşkındır..sadece birine bakıp kainatin varliginin değip değmeyecegini, tüm bunların bir anlam ifade edip etmeyeceğini bilmek mümkün değildir..
bilge sercenin söyledikleri doğru gibi geliyordu. serçeye dönüp " sevgi ve acı nasıl hem içkin hem aşkın oluyor" diye soracaktım ki çoktan uçup gitmişti.
serçe deyip geçmeyin. bazıları hayatın dengeleri üzerine güzel şeyler biliyor.
serće: gün batımını mı yoksa denizi mi seyrediyorsun.
ben: hem evet hem hayir.asıl seyrettiğim yıldızlar...birazdan gökyüzünde yıldızlar belirecek.onları bekliyorum.ama gün batımı ve denizi de izliyorum beklerken..
serçe: keyif alıyor olmalisin gökyüzünün eşsizliginden.
ben: evet alıyorum. gerçek sanat eseri cünkü onlar..
serçe: kainatı izlerken neler düşünüyorsun ?
ben : bunca acı, mutsuzluk ve zorluğa değer mi kainatın var olması ? acılar içinde ölenler, açlar ve susuzlar..tüm ihtişamıyla bakanlara hayretler veren kainat bunlara değer mi ?
serce: soluna bak. annesinin ve babasınin elinden tutan çocugu görüyor musun ? nasıl mutlu. anne ve babasi da mutlu.aralarındaki bağ sevgi..bu dünyada acı kadar gerçek olan bir şey varsa o da sevgi.
sadece acıyı görüp kainatta var olan sevgiyi görmemek doğru değil. sadece sevgiyi görüp acılara üzülmemekte..kainat bu iki denge üzerine kuruludur. ikisi de vardir ve aleme hem içkin hem aşkındır..sadece birine bakıp kainatin varliginin değip değmeyecegini, tüm bunların bir anlam ifade edip etmeyeceğini bilmek mümkün değildir..
bilge sercenin söyledikleri doğru gibi geliyordu. serçeye dönüp " sevgi ve acı nasıl hem içkin hem aşkın oluyor" diye soracaktım ki çoktan uçup gitmişti.
serçe deyip geçmeyin. bazıları hayatın dengeleri üzerine güzel şeyler biliyor.
Kainat arapça'da "var idi, mevcut idi" anlamına gelen "kana" fiilinden geliyor. "Kana" kelimesinin kökeni ise (yine sami dil ailesinden) akatça "durmak, konulmak, konmak" anlamına gelen "kanu" kelimesinden geliyor. Arapça bir kelime olan kainatın öz Türkçe karşılığı olan evren kelimesinde kainata oranla bir döngü, devir, dönme, kainatta ise sanki bir güç tarafından getirilip konulmuş, öylece duran, varolan fikri hakim. Esasen iki kelime de aynı şeyi anlatıyor olsa dahi kültürlerin düşünce temelleri kelimelere bir şekilde sirayet ediyor.
"Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka tanrılar bulunsaydı, yer ve gök, kesinlikle bozulup gitmişti" (Enbiyâ, 21/22)
imam-ı rabbani'ye göre hayal mertebesinde yaratılmıştır.
varlığı allah'ın mucizesi olan evrendir.
dünya değil evren kelimesinin eş anlamlısıdır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar