bugün

foto kimyasal yöntemlerle gerçekleştirilen çukur baskı işlemidir.
baskısı yapılacak görüntü, levhanın üstüne elle oyularak ya da aside yedirme yöntemiyle aktarılır. ardından levha mürekkeple sıvanır. daha sonra levhanın yüzeyi temizlenince mürekkep yalnızca çukur bölgede kalır. levhanın üstüne kağıt basılarak bu görüntünün kağıda aktarılması sağlanır.
(bkz: albrecht durer)
ozellikle levhanın işlenmesi(levhayı gravure hazır hale getırmekten bahsedıyorum daha kazıma ıslemi baslamadı)cok zahmetlidir levha ayna gbı olana kadar su zımparasıyla zımparalanır sonrasında kavil ile parlatılır ve uzerine bır kat zıft sıvanır kurumaya bırakılır kuruduktan sonra pudra lanır ve kazınır daha sonra levhanın arkası kolı bantıyla bantlanıp asite yatırılır ve yontulan yerlerin iyice uontulması saglanır arkaya yapıstırılan bant levhanın arkadan delinmesini onlemek içindir. sonrasında zift tiner vb. nevalelerle temizleni ve yukarda anlatıldıgı uzere basılır .bu arada dikkat edilmesi gereken bir ayrıntıda baskıyı yapacagınız kagıdı onceden ıslatmak ve nemli olmasını saglamaktır zira nemli kagıt murekkebı ii ceker .kolay gelsın...swh ama zor is harbi
kazıma sanatı..
kazıma resim sanatı anlamındadır. fransızca Gravure kelimesinden gelir. çinko, bakır, madeni veya tahta ya da linolyum gibi plakalara kazıma tekniğini içerir ve kazınan resimlerin kağıda basılması ve çoğaltılmasıyla elde edilir. henüz zorluklarına tanık olmadıysamda çalıştığım bölümdür.
arnavut dili ve edebiyatında bezelye anlamına gelir..
kalıp levha olarak bakır, çinko, kurşun veye aliminyum metal levhalar kullanılabilir.bu levhalar 05 mm ile 2 mm kalınlıklarında düz yüzeyli levhalardır.

1- 0,5 su zımparası ile çinko levhanın yüzeyi iyice zımparalanır. bu işleme polisaj denir.
2- astarlama yapılır. (gomalak)

gomalak+ mavi ispirto veya zift

3- eskiz aşaması.
4- eskizin çinko levhaya aktarılması.
5- çinko levhanın asite yatırılması. (nitrik asit)(asite yatırma zamanını gözlemleyerek ayarlayabilirsiniz, levhanın çok fazla incelmemesi gerekli. çizgilerden oluşan çizimimizin biraz derinlik kazanması bizim için yeterli olucaktır.)
(1 birim nitrik asit, 8 birim su)
6- asiti yatırılmış levhanın kurutulup boyanması ve çalışmanın kağıda baskısının yapılması.

gravür baskı yapmak isteyenlere kolay gele.
fotoğrafın icadından önce insanları, mekanları, görüntüleri, olayları sonraki nesillere aktaran yegane araç. levni ve buhari osmanlı döneminin en ünlü gravürcüleri arasındadır.,
bir baskı tekniği olarak matbaacılıkta ve sanat ürünlerinin yaratımında kullanılan gravür, bir kazıma şekli, çukurbaskı veya oyma baskı olarak adlandırılabilir. baskı yapılacak görüntü ahşap, metal veya taş levha üzerine çeşitli yöntemler (elle kazıyarak veya asite yedirme) aktarıldıktan sonra levha mürekkep ile sıvanır. levhanın yüzeyi temizlenince mürekkep yanlız çukur yerlerde kalır ve levhanın üzerindeki görüntü baskı uygulanarak kağıda aktarılır. 15. yüzyıldan sonra ortaya çıkışından itibaren gravür, günümüze kadar sanatçıları tarafından yaygın bir biçimde kullanılmış ve geliştirilmiştir. günümüzde bir çok sanatçı gravür baskı tekniğinden sanat baskılarının üretilmesinde yararlanmaktadır. matbaacılıkta ise 19. yüzyılın sonlarına kadar basımı yapılan kitaplarda yer alan resimlerin kaliteli reprodüksiyonu için kullanılan gravür, bir baskı tekniği olarak günümüzde fotogravür ya da tiftruk baskı (rotagravür) biçiminde kullanılmaktadır. http://www.kulturturizm.g...sanat_tr.asp?belgeno=2762
tabancaların kaplaması üzerine yapıldığı zaman çok hoş duran bir tür işleme, hede.
başlayacak olanlara, set tavsiyesi olan varsa, seve seve alacağım sanattır.