bugün

black metal denince akla gelen ilk şarkı budur kanımca.

mayhem'i mayhem yapan şarkıdır.
Korku dolu black metal şarkılar listesinde en üst sıralarda olacak olan şarkı.
Bir de piano cover i vardir.
(bkz: freezing steel)*
gökyüzünde donmuş ay'a bakarken kurtlar ulumaya başladığında arka planda çalan şarkıdır.
Ufff O nasıl bir solodur öyle.

Bu şarkıdaki solo şarkı türlerinden bağımsız olarak gelmiş geçmiş en iyilerdendir.
Mayhem'in, de mysteris dom sathanas albümündeki harika, şükela, muhteşem şarkısıdır. dead'dan başkasından dinleyemem.

çevirisi:

Dondurucu Ay
Buradaki her şey çok soğuk
Buradaki her şey çok karanlık
Bir rüyadanmış gibi hatırlıyorum
Bu zamanın köşesinde

Şeytani simgeler süzülüyor
Karanlığın içinden
Burası öldüğüm yerdi hatırlıyorum
Dondurucu ayı takip ederek

Yine gece, gece seni güzel şey
Açlığımı yaşayan insanlarla tatmin ederim
Açlık gecesi, çağrısını takip et
Dondurucu ayı takip et

Karanlık büyüyor, sonsuzluk açılıyor
Mezarlık ışıkları yeniden yanıyor
Eski zamanlardaki gibi
Düşmüş ruhlar adımlarımın arkasında ölüyorlar
Dondurucu ayı takip ederek

insanı kana susatıyor. tehlikeli bir şarkı...
dunkelheit'tan hemen sonra dinlenen ssarki. dinlenmezse olmaz. rituel gibi bir sey.
Mayhem'in Wacken 04'teki canlı performansı bu şarkının doruk noktasıdır.

Şarkı bir kenara şarkıda öyle müthiş bir solo var ki her dinleyişimde en az 3 kere geri alıp tekrar soloyu dinlerim. Bir black metal şarkısında böyle bir solo olması da çok enteresan.
© copyright 2005 - 2026