bugün
- tüm çıplaklığımla burdayım9
- herkesle iyi anlaşan insan13
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi5
- kadir inanır'ın vefatı7
- japonya9
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle23
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi9
- 19 yaşında kızla yatmak14
- saraca finch house7
- 1 temmuz kabotaj bayramı8
- aylık 321 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- kolombiya5
- demokratik kongo cumhuriyeti6
- gana2
- amerika birleşik devletleri8
- cezayir3
- isviçre2
- ingiltere2
- mısır2
- portekiz6
- çok güzel bir mercedes mi yoksa sıfır kız mı2
- avustralya2
- arjantin2
- ekvador2
- unutulmayan sadakat örnekleri6
- meksika2
- norveç2
- hırvatistan4
- fildişi sahili2
- bosna hersek5
- senegal2
- brezilya2
- başbakanımız bizim için adeta ikinci peygamberdir5
- belçika3
- 5 vakit namaz kılan erkeklere bayılmak5
- paraguay2
- ispanya2
- fas4
- cüneyt arkın3
- güney afrika3
- fransa4
- hala israil'e taraf olacak kadar sığır olmak3
- deprem3
- ankara nın en güzel yanı7
- galatasaray2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız12
- bili bili yumurta3
- pet shop boys dinleyip erkeğim diye dolaşmak3
- menfaati için bir kişiye yalakalık yapan insan2
pek çoğunun bedavaya font indirme olanağı sağladığı, ancak bazılarının dmca ve telif hakkı yasalarının dışına çıkarak arial, times, helvetica gibi yasal olarak sadece satın alınabilen fontları da indirmeye açık hâle getirdiği siteler.
dipnot: ben bu fontların yapımcısının türkiye distribütörüne mail aracılığıyla sordum ama gizlilik ilkesi gereği ad vermeyeceğim. arial, arial black, times new roman gibi fontlar windows'ta varsayılan olarak bulunsa da bunları windows'un dışına çıkartmak yasaların dışına çıkıyormuş ve lisans ücreti ödenmiş fontlar en fazla bilmemkaç bilgisayarda kullanılabiliyormuş ve bu fontların umuma açık yerlerde paylaşımı suçmuş. dafont dışındaki pek çok bedava font sitesinin arial gibi fontları paylaştığını gördüm ve bunların genellikle telif hakkı koruması, lisansı falan siliniyormuş. lisans gereği bedava fontlara (bunlara google fonts ve dafont'taki fontlar da dahil) bile font yapımcısının izni olmadan karakter ekleyip fontu o şekilde paylaşamazsınız. bu fontlara karakter ekleme geleneği türkiye'de özellikle çok yaygın olan bir eylemdir, ancak bu fontların yapımcılarının dava açma hakkı mutlaka vardır ve eğer onlara dava açılırsa bu eylemin failleri font yapımcılarına yüklü miktarda tazminat ödemeye mahkûm edilebilirler.
bireysel amaçlı da, kurumsal amaçlı da font kullanımı lisans koşullarına tabidir. özellikle kurumsal amaçlı kullanımlarda (mesela matbaacılık, logo tasarımı vs.) ek lisansa gereksinim duyulur. merkez bankaları bir sürü para basar ve bu paralarda kullanılan fontun ya da fontların lisansına yüklü miktarda, genellikle dolar cinsinde ücret ödemek zorundadır. para fonta değil fontun lisansına ödenir bu arada, ve hangi font şirketiyse o, fontu lisans ücretini ödediğinizden dolayı size indirmeye sunar.
bu lisans ücretinden ve linux'ların açık kaynaklı olmasından dolayı bilmem monotype, linotype gibi şirketlerin fontları bu işletim sistemlerinde bulunmaz. yerine genellikle helveticamsı bir font olan freesans, timesımsı bir font olan freeserif, courierımsı bir font olan freemono ve bir de liberation fontları bulunur. ubuntu sistemlerinde ise is'nin adıyla aynı bir font bulunur ve bu is'nin kullanıcı arayüzünde bu font kullanılır.
dipnot: ben bu fontların yapımcısının türkiye distribütörüne mail aracılığıyla sordum ama gizlilik ilkesi gereği ad vermeyeceğim. arial, arial black, times new roman gibi fontlar windows'ta varsayılan olarak bulunsa da bunları windows'un dışına çıkartmak yasaların dışına çıkıyormuş ve lisans ücreti ödenmiş fontlar en fazla bilmemkaç bilgisayarda kullanılabiliyormuş ve bu fontların umuma açık yerlerde paylaşımı suçmuş. dafont dışındaki pek çok bedava font sitesinin arial gibi fontları paylaştığını gördüm ve bunların genellikle telif hakkı koruması, lisansı falan siliniyormuş. lisans gereği bedava fontlara (bunlara google fonts ve dafont'taki fontlar da dahil) bile font yapımcısının izni olmadan karakter ekleyip fontu o şekilde paylaşamazsınız. bu fontlara karakter ekleme geleneği türkiye'de özellikle çok yaygın olan bir eylemdir, ancak bu fontların yapımcılarının dava açma hakkı mutlaka vardır ve eğer onlara dava açılırsa bu eylemin failleri font yapımcılarına yüklü miktarda tazminat ödemeye mahkûm edilebilirler.
bireysel amaçlı da, kurumsal amaçlı da font kullanımı lisans koşullarına tabidir. özellikle kurumsal amaçlı kullanımlarda (mesela matbaacılık, logo tasarımı vs.) ek lisansa gereksinim duyulur. merkez bankaları bir sürü para basar ve bu paralarda kullanılan fontun ya da fontların lisansına yüklü miktarda, genellikle dolar cinsinde ücret ödemek zorundadır. para fonta değil fontun lisansına ödenir bu arada, ve hangi font şirketiyse o, fontu lisans ücretini ödediğinizden dolayı size indirmeye sunar.
bu lisans ücretinden ve linux'ların açık kaynaklı olmasından dolayı bilmem monotype, linotype gibi şirketlerin fontları bu işletim sistemlerinde bulunmaz. yerine genellikle helveticamsı bir font olan freesans, timesımsı bir font olan freeserif, courierımsı bir font olan freemono ve bir de liberation fontları bulunur. ubuntu sistemlerinde ise is'nin adıyla aynı bir font bulunur ve bu is'nin kullanıcı arayüzünde bu font kullanılır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar