bugün

Şiir mecrasını her daim koruyan bir mana pınarıdır. Lakin o mecrada aşık atmak işte asıl sorgulanısı mesele tam olarak budur. Aksi iddia edilmeye kapalıdır vesselam.
divana şiir mi diyosunuz lan, gibi kaba bi tabir kullanarak karşı çıktığım hede.

gululu lulu anlamadığım farsça şeyler.
aksi iddia edilir ve aksi seve seve desteklenir.

divan edebiyatından sonra şiir bitmemiştir. şiir bitmez. duraklamıştır bile dense yanlıştır.

şiirin bitmesi için insanoğlunun neslinin tükenmesi gerekir.
Anlaşılmayana laf atmak! Eskiyi yahut yeniyi kabullenmek yerine yok saymak! Çok yanlış yerde olduğumuzun ispatıdır.
Valla nedim gibi bir insan gelmedi divan edebiyatindan sonra. Katiliyorum.
çünkü divan diye bir şey kalmadı..

hep l kanepe, hep..

modernleştik ve kirlendi dünya..

telli telli turna hatta..
divanda şarapçılar vardı ama artık o eski şarapçı kültürü kalmadığı için koca şiir kültürünü bitirdiler. şaka şaka, divan edebiyatı bir saray edebiyatı olduğu için padişahlık götüne tekmeyi yeyince sanatı da siktir olup gitti.

zaten anadolu çomarı nedimin şiirleriyle coşmuyordu bu da bir gerçek.
beşir ayvazoğlu'nun -kuğunun son şarkısı- adlı kitabında şeyh galib'i anlatması ile gerçeklik kazandırdığı durumdur. biyoğrafik eserine verdiği isim de takdire şayandır. evet divan şiiri bir kuğu kadar narin ve güzeldir. ve yine evet eski şiirin son şarkısı galib'in şiirleri olmuştur. ardından daha güçlü şair yetişmemiştir.
Haddeden geçmiş nezaket
Yal-ü bal olmuş sana.
Mey süzülmüş şişeden,
Ruhsar-ı al olmuş sana.
Nedim
Hayatımda gördüğüm en doğru tespit.
Hayatımda gördüğüm en saçma tespit.
hayatımda gördüğüm en artizce tespit.
görsel
görsel
hayatımda gördüğüm en saygısız tespit.

necip fazıl kısakürek diye bir gerçek var.
Ben miyim bu şeylerin sahibi?
Kafamda bir çocuk var, meraksız.
iç âlemim oyuncaktan farksız;
Odam, içime bir ayna gibi.
Bir ışık oyunu var tavanda
Gölgeler seslerle birleşiyor
Ve bir karga beynimi deşiyor
Azaplar kemirdiğim bu anda.
Kardeşini öldürüyor Kaabil,
içimde bir yalnızlık duygusu,
Ölüm kadar uzun yaz uykusu,
Sıkıntı ile geçilen sahil.

Bu şiir bile yeter.
Kardeşim açtırma şimdi benim o edebiyatçı kişiliğimi. Sana myle isimler yazarım ki bırak divan, ingiliz edebşyatı sayhı duruşuna geçer.
"her şeyden sıkıldım be, benle yok olasın!
ki yanımda kalanlar da, varla yok arası...
ben üzülüyorum, hani, kaçı benimle yanar?
hiçbiri umurumda olmaz, sen yeter ki "sevgilim" de bana!"

görsel
Şiir bitmez. Insanların duyguları biter. Duygu yoksa önüne nesimi'yi koy, mahzuni şerif'i koy, edip'i koy şiir göremez duygusuz insan. iyi duygular.
Geceleri uykumu kaçıran durumdur. Nerede o eski gazeller?
sanat sanat içindir.
“Haddeden geçmiş nezaket yâl ü bâl olmuş sana
Mey süzülmüş şişeden ruhgâr-ı âl olmuş sana.”

su beyitteki derinlige bakar misin...
Oguz'ların en başarılı olduğu donem 11. Ve 17. Yüzyıllar arasidir.

Bu donemdeki Türkçe gunumuz Türkçesine oldukça benzemekle beraber, anlaşılır, sıkıntı vermez.

+ eyyemi huceste-i bahar gelmis leblerin bahce-i gul.

- dil-i dubar-u tarumar eylediniz.

Bu nedir bre?
yanlış iddia.
cumhuriyet dönemi sonrası türk şiiri, dünyaya kafa tutar.
https://goo.gl/images/9ehfVK