bugün

doğru bir önermedir. dini kötüye kullanan insan sayısı çok fazladır.
marxın dünyanın dündeki bugündeki halini ve sebeplerini kısa ama net bir şekilde açıkladığı vurucu cümle.
(bkz: medya kitlelerin afyonudur)
dine olan bakış açılarından bir tanesidir. bana göre süt onlara göre çikolata...
(bkz: marx kitlelerin dinidir)

(bkz: marx kitlelerin afyonudur)

(bkz: sıkışınca marx da böyle demişti demek) içler acısı.
milyonlarca insanın üzerine komünizm afyonu eken bir dinsize ait söz...
(bkz: kitle dinlerin konyasıdır)
aslı; afyon bazı kitlelerin dinidir. afyon olur alkol olur para olur...
kominizmin kurallarından biridir. dinin afyon olduğu düşüncesindelerdir, beyni uyuştururmuş, tamamen subjektif olan bu sözü objektifleştirme çabasına *denir.
(bkz: bir kişi inanırsa deli bir milyar inanırsa din)
nede güzel afyondur.
huzur verir ruha.
kafanı takmaz, umutsuzluğa düşmezsin.
basitçe sığınırsın yaradanına.
gönülden bir şükür ile.
sonra acırsın inanmayana.
çok biçaredir lakin göremez de.
lakin herşeye rağmen onun içinde edersin duanı.
doğrusu ''Din ruhsuz bir dünyanın ruhu, ezilenlerin haykırışı, kapsiz bir dünyanın kalbidir. Din kitlelerin afyonudur. (ağrı kesici)'' olup deutsch-französische jahrbücher gazetesinde yayınlanmıştır.
desene keş yaşadık, keş öleceğiz.
yerini yeniyüzyılda 'futbol kitlelerin afyonudur.' sözüne bırakan cümle.
insan elinin ürünü olan dinler için doğru, semavi olan allah'ın dini için yanlış önermedir.

--spoiler--
çünkü din iki yüzü olan bir vakıadır.

bir yüzüyle din, evet “halkların afyonu”dur.

halkların afyonu olan dinde “tanrı” kavramı insanı tabiata yabancılaştırır. “kutsal kitap” da gerçeği görmemize engel olan yapay ve sahte bir dil üretir. her ikisinde de sahte olan (batıl) gerçeğin ta kendisini (hakk) örter.

bir yüzüyle de din 'halkların vicdanı'dır.

halkların vicdanı olan din de “allah” kavramı, insanın aklını ve vicdanını harekete geçirir, gözünü ve gönlünü açar. gerçeğin ta kendisi ile yüzyüze getirir. doğru ile yanlışı birbirinden ayırır. gerçeğin ta kendisi (hakk) gelince sahte olan (batıl) yok olmaya mahkumdur.

islam, kendini gerçeğin ta kendisi olan din (dinu’l-hakk) olarak tanıttığına göre, diğer bütün sahte (batıl) dinlerle aynı kategoride anılamaz. bilakis onları reforma uğratmış, o tür dinlere olan ihtiyacı ortadan kaldırmış, akla ve vicdana dayanan hakiki din ile kehanete, sırra, büyüye, tılsıma dayanan sahte dinler arasına mesafe koymuştur. onları tarihin gerisinde bırakarak insanlık tarihinde yepyeni bir sayfa açmıştır.

şimdi esas mesele bu iki din arasındaki farkı görebilmektir. bu nedenledir ki, kavramlar birbirine karışıp gittiği için, islam’a 'din' denmese bile yeridir. çünkü bu din, o dinlerden birisi değildir.
bilakis islam -din yol anlamına da geldiğine göre- yukarıda açıklandığı şekliyle dört boyutlu, fıtrî ve doğal bir hayat 'yolu' olarak tarif edilmeli ve anlaşılmalıdır.

sonradan icat edilen dinlerden bir din, hele de bir tapınak ve rahip dini değil; gerçek hayat dini (dinu’l-qayyime) yani allah’ın dini/ipi/yolu (hablun minallah) yani insanlığın dini/yolu/ipi (hablun minennas)...
--spoiler--

(bkz: ihsan eliaçık)' ın islam dinlerden bir din midir başlıklı makalesinden.

http://www.hanifdostlar.n...d=3806&pn=3&tpn=1
islam dini açısından yanlış bir önermedir.
birbirinizi allah için menfaatsiz sevin, karşılıksız iyilik yapın bazen tebessümünüz bile sadakadır, yolda kalmışa, yetime, dara düşene yardım edin , akrabalık bağlarını kuvvetlendirin, zina yapmayı bırak kimsenin kadınına kızına yan gözle dahi bakmayın, kendinize yapılmasının istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayın, hırsızlık yapmayın, ölçüde tartıda hile yapmayın, haksız yere insan öldürmeyin, insanlarla alay etmeyin, kibirlenmeyin, kumar ve benzeri şans oyunları oynamayın ki bağımlılık yapma ihtimali ve sizi zarar uğratma ihtimali vardır, içki içmeyin -ki ayarı koruyamayabilir içkinin etkisi ile bazen tam bir bilinç halinde yapmayacağınız hataları yapabilirsiniz-, insanlara makamı mevkisine göre muamele etmeyin herkese eşit şekilde insan olduğunu ön plana alarak muamele edin, ailenizle ilgilenin, çocuklarınıza vakit ayırın, ahlaklı insanlara faydası olacak şekilde yetiştirin, intikam alırken dahi insaflı olun, öfkeyle hareket etmeyin sakinleşince olayları değerlendirin, boş gereksiz konuşmayın (çok konuşunca lafın içine yalan girer, alay girer, sözler sizi bağlar, gıybet girer), gerektiğinde konuşun, bir olaya şahit olduysanız asla gizlemeyin hakkın ortaya çıkması için doğru bildiklerinizi söyleyin, asla yalancı şahitlik yapmayın, haksızlık karşısında susmayın, okuyun, ilim öğrenin cehalet en büyük düşmandır, asla ümitsizliğe kapılmayın her zaman ümitvar olun, kazancınızın belli kısmıyla sürekli yardım edin, zekat verin, komşunuz açken tok yatmayın, gıybet etmeyin başkasının arkasından onun hoşlanmayacağı şekilde konuşmayın, ikiyüzlü davranmayın, tertemiz insani duygularla sevin eğer kavuşamazsanız ve bunu içinize gömerseniz(hiçbir şekilde diğer insana nefsi yada öfkeyle yaklaşmayın) bunda sizin için şehitlik sevabı vardır, insanlara güzel konuşun onları kardeşleriniz olarak uyarın, allah'a güvenin sabredin, müslümanın her hali ona faydalıdır başına iyi şey gelir şükreder kötü bir şey gelir sabreder, kalbinizi doğruluktan ayırmayın, savaşı asla dilemeyin ama mecbur kalırsanız korkaklık göstermeyin, vatan için nöbet tutan göz ve allah için samimiyetle ağlayan gözden daha değerlisi yoktur, doğuştan çocukluktan gelen saf temiz duygularınızı koruyun fıtratınızı günahlarla bozmayın, bir hataya düştüğünüzde hemen peşinden bir iyilik yapın, kötülükte ısrar etmeyin tevbe edin, kul hakkına girmeyin, birbirinizin davetine icabet edin, düğünde mutluluğu paylaşın, ölümde hüznü paylaşın, hasta ziyaretinde bulunun ama uzun tutup rahatsızlık vermeyin, kimsenin dinini zorla değiştirmeye çalışmayın, belirli günler aç kalın açlıkla birlikte aç insanların halini iyice anlayın, benlik duygunuzu yenin büyük sözler etmeyin nefsinizden allaha sığının, merhameti yüreğinizin bir parçası haline getirin, kötülüğe bile mümkün olduğunca iyilikle muamele edin, ama haddi aşar ve kötülüğünü sürdürürse haklarınızı koruyun, ne zulmedin nede zulme boyun eğin, kardeşleriniz için dua edin, nefsinizi başkasına tercih edin, başınıza gelen bela ve musibetleri metanetle karşılayın isyan etmeyin, sizin kötü sandığınız bir şeyde hayır iyi gördüğünüz bir şeyde şer olabilir, iyilik yada kötülükleri küçük görmeyin -küçük gördüğünüz bir iyilikte allahın bağışlaması küçük gördüğünüz bir kötülükte allahın gazabı gizli olabilir- , kimseyi kınamayın önyargıyla yargılamayın -kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz- , kendinizi muhasebe edin iyiliklerinizi, kötülüklerinizi sık sık sorgulayın..
ve bunların hepsini yapabilmek için beni belli aralıklarla samimiyetle anın ki içinizdeki iyilik asla sönmesin
sizi her an gördüğümü, hatta kalplerinizin içini bildiğimi unutmayın, beni anın nimetlerine yaklaşırken yeni bir şey giyerken, yerken besmele çekin bu bendendir demeyin, bu alemlerin rabbinin bir armağanıdır deyin.

insanların kendi elleriyle yaptıklarından dolayı yeryüzünde fesat çıktı.
bana iftira atmayın..

belli bir sınırla yaratılan aklınızı ilahlaştırıp tapmayın, bugün doğru diye düşündüklerinizi yarın reddedebilirsiniz, içinizdeki en ufak bir iman kırıntısı dahi sizin kurtuluşunuz olabilir, erdemli yaşamaktan asla vazgeçmeyin.

kendinizi sadece bir maddeden ibaret görmeyin, içinizde taşıdığınız cevheri asla unutmayın.

islam dini sömürü değil kurtuluştur. bu söylemden beridedir. eksik değerlendirmelerle tek boyutlu bakışla ve tarih içindeki bir takım yanlış örneklemeler büyük bir genelleme yapmak çözüm sunmak değildir.
Roni margulies'in ''afyon burada kitleleri uyuşturan bir uyuşturucu anlamında değil, toplumun yarasını saran merhem niteliğinde başvurduğu bir ilaç olarak kullanılmıştır'' şeklinde yorumladığı meşhur karl marx sözüdür. Margulies bu yorumunu marx döneminde ''afyon'' sözcüğünün ağrı kesici olarak kullanıldığı yönündeki bilgisine dayandırıyor.
Sözün tamı: "Din toplumun afyonudur ama gereklidir"dir. Katılmaktayım.
din kitlelerin afyonudur. afyon türkiye nin en büyük kasabasıdır. kasabayı yöneten şeriftir. şerif kuzey afrika da takma isim olarak kullanan mustafa kemal dir. mustafa kemal in lideri olduğu ülke türkiye dir. türkiye laiktir. laiklik devlet işinin din işinden ayrılmasıdır. din kitlelerin afyo...
(bkz: elhamdülillah müslüman türküm)
kastedilen ilkel (bkz: nihilizm) dir. gerçek dünyanın acımasızlığı ve adaletsizliği ile baş edemeyen güçsüzlerin kafalarında alternatif bir dünya yaratması, gerçek acımasız gücü-iktidarı yadsıması, kafasında bir başka adil güç oluşturması ve bu sayede gerçek dünyaya tahammül edebilmesidir. esasen güçlülerin güçlerini daim kılmak için sunduğu bir ilaçtır.
bu cümlenin bulunduğu metnin başında marx şunu söyler:
"din ruhsuz dünyanın ruhudur."
...vicdansız (ruhsuz) bir dünyanın (evrenin) vicdanıdır (ruhudur). * diye devam eden cümle.

çok garip lan, cümlenin sadece burasını okuyup, "orospu çocuğu marx, dinler hakkında bilgisiz" gibi şeyler söyleyenler var. sadece orasına bakıp; "evet, evet din kitleleri yönetiyor." diyen kazma marxistler de var. çok acayip.

dildeki hurafeler falan hep yalan. bütün amaç dinlerin amına koymak. evet.

dinin bir kesimin elinde kitleleri yönetmesine değil de; yaşadığı dönemde dinin insanlar üzerindeki etkisinden o "devrim, başkaldırı" isteğini törpülemesi olarak bakılırsa daha iyi anlaşılacak bence.

Gerçekten çok acayip.
serbest çağrışım.
(bkz: afyon un kaymağı konya nın manyağı)
dinin kitleleri yönetiyor olması, onun insan yapımı bir olgu olduğu sonucunu doğurmaz. diğer hurafe inanışlar için fikir güzel, din tanımı konusundaki çıkarım yanlış.
ayrıyetten, din konusunda yobaz olmak, karl marx, lenin, nietzsche gibi dallamalara tapmaktan çok daha mantıklı bir harekettir.
(bkz: genç hegelciler rahatsız) * *