bugün

adamı oturduğu yerden kaldıran, kıprı kıpır şarkı. en süperi fuat kaya'nın söylediğidir.

dereboyu kavaklar
açtı yeşil yapraklar
ben sana doyamadım
doysun kara topraklar

hadi gülüm yandan yandan yandan
biz korkmayız ondan bundan/jandarmadan

dereboyunun düzü
mevlam ayırdı bizi
babamın aklı olsa
evlendirirdi bizi


yaylanın çimenine
kuzu yayılır kuzu
ben sana kıyamadım
sallan yosmanın kızı

ağam kızı, çeçen kızı
sen allar giy ben kırmızı
çıkalım dağların başına
sen gül topla ben nergisi

hadi gülüm yandan yandan yandan
biz korkmayız ondan bundan

asmadan gel asmadan
fistan giymiş basmadan
kal gidelim sevdiğim
devriyeler basmadan

oy bulancak bulancak
bu iş nasıl olacak
biz erkeklerin günahı
kız sizlerden sorulacak
barış manço tarafından da yorumlanmıştır.
murat kekilli bile söylemiştir, onun söylemesine rağmen insanı hop hop oynatan, süper ötesi türküdür.
goethenin faust'unu okuyanlar bilir adam bi kızı tavlıcam diye şeytanla anlaşmalar yapar , yok efendim ruhunu satar bizde muhtelif almanca eğitim veren liselerde bunu yazar çizer dururuz..oysa bu türküde * bulancaklı bi delikanlı hem reşit olmayan kızı asmalıkta götürmüş , hem "kalk sevdiğim" diyerek kızın yeniden gelmesini garantilemiş , hem jandarma kaymakam vız gelir tırs gider diyerek cesaretini kanıtlamış hem de "oy bulancak bulancak bu işler nasıl olacak biz erkeklerin günahı siz kızlardan sorulacak" diyerek hiç de yabancı olmadığımız "tahrik etti beni bu karı hakim bey , ben de istiyo sandım" tezine gönderme yapmıştır..işte böyle de bi türküdür nicelerinin mitolojiyi şeytanları karıştırıp binlerce sayfada anlatığı şeyi 3 dakikaya sığdıran..
http://www.youtube.com/watch?v=0VfT3qxVro0
bir giresu n türküsü.
(bkz: kolbastı) bu aralar pek bir moda. herkes sahiplenmeye çalışıyor bizim kültürümüzün ürünüdür diye. kimi ' 9/8 lik bi ritmi olduğundan bizimdir' diyor. kimi 'bizde her mahalle ve sokakta oynanır dinlenir' diyor. karadenizli topluma ait olduğunu düşünüyorum. dinlenmesi eğlencelidir.
baba bizi eversene filminde barış manço'nun harika yorumladığı türkü.
http://www.youtube.com/watch?v=erdMXjHeCm0
http://www.youtube.com/watch?v=xOFdbrjk5_Y&feature=related
bir güzel türkü.

biz jazzvari akorları ve, "biz korkmayız ondan bundan" dizesinin "kabadayıca" söylemiyle bu türküyü barış manço´nun sesinden tanırız ve severiz.

şarkının ortasında resmen progresive jazz şeklinde bir emprovizasyon yapılmıştır, barış manço yorumunda. ayrıeten "biz erkeklerin günahı" kelimelerinin altına getirilmiş, "neapolitan armonik akoru"...unutulmazdır.

ayrıeten çift saksafonla - dere boyu kavaklar türküsünde düşünsene- yapılan emprovizetif geçişler...türküyü bulunduğu eksenden bambaşka bir yere taşimış, ve bu türküyü dünya klasmanına yükseltmiştir.
bu güzelim türküye oynayanlarda gram akıl yok lan. sözlere bak;

ben sana doyamadım
doysun kara topraklar

dereboyunun düzü
mevlam ayırdı bizi

ulan dinleyin, her müziğe oynamayın amk...
öpsün seni vakvaklar.
(bkz: açtı yeşil yapraklaar)
en güzel versiyonu budur. barış manço'nun yanısıra diğer enstrümanları çalan abiler de giyim kuşamları ve hareketleriyle hayli ilginç ve sempatikler.

http://www.youtube.com/watch?v=VAjrzz_tvS8
ismini görünce söylemeye başladım. birazdan kalkar oynarım.
https://www.youtube.com/watch?v=VAjrzz_tvS8
gece gece dinlenesi güzel şarkı. evet.
Barış manço'dan dinlenilince ayrı bi güzel olan şarkıdır.
Açtı yeşil yapraklar açtı yeşil yapraklar...
Barış manço yorumu türküyü başka bir yere taşımıştır. Progressive rock müziğinin en üstün yorumlarından biri haline gelmiştir.