bugün

türk müziğinde uşşak makamına en yakın olan makam...

Durağı = Dügah Perdesi
Güçlü = Neva Perdesi
Seyri = Çıkıcı-Inici
Yedeni = Rast Perdesi
Donanım= Segah Perdesi
Dizisi = Dügahta Uşşak 4'lüsüne Neva perdesinde Buselik 5'lisinin eklenmesiyle oluşur.

müzeyyen senar - tarkan düetinden bildiğimiz "benzemez kimse sana" adlı eser bu makamda bestelenmiştir.
Klasik Türk müziğinde uşşak dörtlüsüne buselik beşlisi katılmasıyla yapılmış eski bir makam. Kur'an da bir kıraat makamı. Her bakımdan Uşşak makamına benzeyen Bayâti makamı, Uşşak makamından bâzı geçki ve özellikleriyle dolayısıyla ayrılarak kişiliğini belli eder
Seyir; güçlü Neva perdesi civarından seyre başlanır, Segah perdesinde asma karar yapılır, asma karar olmamakla birlikte sık sık Acem gösterilmesiye Uşşaktan ayrılır, güçlü Neva perdesinde yarım karar yapılır. Yeden Rasttan sonra karar Dügahtır.
(bkz: beyati)

pek güzel bir klasik türk müziği makâmı. uşşak dörtlüsüne buselik beşlisi katılmasıyla yapıldığı söylenir.

beyâti saz semaisi vardır tab'i mustafa efendi'nin. yine aynı makâmda bir eseri; gül yüzlülerin şevkine gel adlı eserdir.

tab'i mustafa efendi'nin;

beyati saz semaisi; https://youtu.be/vRT6BvqcObc
beyâti yürük semaisi; https://youtu.be/S2yMyd3NRhw
biraz önce, bu makamla ilgili vize ödevimi yaparken gözlerimi dolduran makam. makamdan mı kaynaklı benden mi bilemediğim fakat duygu yoğunluğu yüksek olan bir makam olduğu aşikâr.
güncel Önemli Başlıklar