bugün

1989 tarihli bir yavuz özkan filmi. sezen aksu ve ferhan şensoy oynamıştır.
Önce çaresizlik çaldı kapıları
Sonra yoksulluk
Bütün aşina çehreler silindi aynalardan
Bir anda boşaldı dünya
Yapayalnız kaldık

Tez tükendi umut ekmeği
Bitiverdi suların hayali
Çevirdik derin bir karanlığa gözlerimizi
Sen ey büyük yalnızlık
Bir sen terketmedin bizi *
olay şudur. akla gelebilecek pek çok güzel olay, insan ve durumla karşılaşılmış, yaşanmış ve bitmiştir.
sonra bunlar artık sizi oyalamaktan uzaklaşmaya başlar. işte o an büyük yalnızlık anıdır.
yapılacak tek şey köşeye cekilip içte yeni heyecan ve meraklar uyanmasını beklemektir. ya da hatıralarla avunmak.
Yalnızlığın doruğa çıktığı anlardır.

Öyle zamanlar olur ki insanoğlu ister istemez anılarını hatırlar ve birden bire içini hüzün kaplar. Kendi kendini sorgulamaya başlar ve istemeden de olsa gözlerinizin dolduğunu hissedersiniz. Boğazınızın tıkandığını hissedersiniz. Yutkunmakta zorlanırsınız.

Bazı yalnızlıklar farkında olmadan sizi olgunlaştırır, daha mantıklı düşüncelere iter sizi. Zaman zaman da keşke dediğiniz anlar olur.

Kısaca anıları unutmayan ve geçmişine, kendisine saygısı olan, düşünceli insanların yaşayacağı durumdur.

Diğer bir ifadeyle susarsınız, sessizlik içine girersiniz.
1989 senesini 90 a baglayan zamanlarda ortaya cikmis, maalesef ki kimyalari tutmayan (o da ne demekse) iki sanatcinin (bkz: sezen aksu), (bkz: ferhan sensoy) agir diyaloglarindan oteye gidemeyen, izlesen de olur izlemesen de tadinda, yavuz ozkan filmi.
filmin çekileceği gün, dublaj karşıtı ferhan şensoy'un filmde dublaj kullanılacağını öğrenmesinin üzerine yavuz özkan ile sorunlar yaşadığı, sonunda da kendi karakterini kendisinin seslendirmediği film.
seksenlerin sonu için farklı bir çalışma denebilecek sinema filmidir. altın portakal'dan 'en iyi görüntü' ödülünü kazanmıştır.
yer yer gerçekten sıkıcı da gelse feminizm üstüne olsun, evlilik üstüne olsun güzel diyaloglara sahiptir. bir de yalnızlık üstüne tabi.
bir çok arkadaşa, dosta rağmen kendini yalnız hissetmektir.
yanlızlıktaki görecelilik kavramıdır. misal ; büyük yanlızlık, orta boy yanlızlık, küçük yanlızlık gibi.
yapımcılığını halil sezai'nin üstlendiği çilek filminin soundtrack parçalarından birisi. halil sezai ve sansar salvo parçası.

http://www.youtube.com/wa...XApHMug&feature=share

ekincan her zamanki gibi yine söylemiş. halil sezai'yi de tebrik etmeli.
küçük büyük diye ayırılmaması gereken yalnızlıktır.

yalnızlığın küçüğü büyüğü olmaz. sormuş birisi "uykusuzluk ölüm sebebi olabilir mi" diye. onu bilmiyorumda yalnızlık pekala ölüm sebebi olabilir.
bazen bir tespitle kendini dışa vurur "büyük yalnızlık"
şöyleki:

"New York’a gidip de görüşe görüşe Destici ile görüşmek…

Büyük yalnızlık..."Gökhan Özbek- gazeteci.
Her gün birinin profiline girip ne yazmış diye bakmak olabilir.