bugün
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı16
- sözlük kızlarının ayakkabıları16
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- patiswiss18
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi23
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- boşuna yaşıyorum hissi12
- ruh okuzu8
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi20
- anın görüntüsü16
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması22
- futbolcu ismiyle nick almak15
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı11
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu27
- murat kurum kurudu gitti8
- arda güler12
- icardi190511
- icardi1905 silik olsun kampanyası24
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- karınıza range rover alır mısınız18
- susmayan durmayan israile gemi ticareti10
- ali erbaş11
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- güzel kızların size abi demeye başlaması12
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü23
- ismail kartal12
- sivasspor'a verilen penaltı27
- sinemaların batma aşamasına gelmesi22
- 22 nisan 2024 sivasspor fenerbahçe maçı31
- trollerin karışması8
- fenerbahçe11
- sözlük yazarlarının pankekleri13
- yoga eğitmeni uzun boylu motorcu şamatacı erkek9
- profesyonel fotoğraf makinası tavsiyeleri10
- inmesi binmesinden daha zor olan şeyler14
- stanleywhite10
- galatasaray9
- bakire misin diye soran erkek11
* Amartya Kumar Sen (Bengalce:Ômorto Kumar Shen) (d. 3 Kasım 1933), Hintli ekonomist. Açlık, insani kalkınma teorisi, refah ekonomisi, ile yoksulluk, cinsiyet ayrımcılığı, ve liberalizmin altında yatan mekanizmalar hakkındaki çalışmalarıyla refah ekonomisine büyük katkıda bulunmuştur. Bunun neticesinde 1998 yılında "refah ekonomisi konusundaki katkıları için" Nobel Ekonomi Ödülü'ne layık görülmüştür.
1998 ile 2004 yıllarında, Cambridge Üniversitesi'ne bağlı Trinity College'ın başına geçerek, Oxbridge kolejlerinden birinin başına geçen ilk Asyalı olmuştur. Günümüzde Sen, Harvard Üniversitesi'nde felsefe ve ekonomi profesörüdür. Amartya Sen'ın kitapları otuzdan fazla dile çevrilmiştir.
Kasım 2005 ve Haziran 2008 tarihlerinde ABD'den Foreign Policy ve ingiltere'den Prospect dergilerinin internet üzerinden okuyucu anketleri ile oluşturduğu Dünyanın ilk 100 entellektüeli listelerinde, 2005 yılında 8., 2008 yılında 16. sırada yer almıştır.
2009 yılına geldiğimizde 80'den fazla üniversiteden fahri doktora ünvanı almıştır.
(eserlerinin listesi ve resmi için : http://tr.wikipedia.org/wiki/Amartya_Sen )
1998 ile 2004 yıllarında, Cambridge Üniversitesi'ne bağlı Trinity College'ın başına geçerek, Oxbridge kolejlerinden birinin başına geçen ilk Asyalı olmuştur. Günümüzde Sen, Harvard Üniversitesi'nde felsefe ve ekonomi profesörüdür. Amartya Sen'ın kitapları otuzdan fazla dile çevrilmiştir.
Kasım 2005 ve Haziran 2008 tarihlerinde ABD'den Foreign Policy ve ingiltere'den Prospect dergilerinin internet üzerinden okuyucu anketleri ile oluşturduğu Dünyanın ilk 100 entellektüeli listelerinde, 2005 yılında 8., 2008 yılında 16. sırada yer almıştır.
2009 yılına geldiğimizde 80'den fazla üniversiteden fahri doktora ünvanı almıştır.
(eserlerinin listesi ve resmi için : http://tr.wikipedia.org/wiki/Amartya_Sen )
john rawls'un justice and fairness kitabındaki adalet yaklaşımını eleştirir. ama bunu yaparken çok yumuşak bir dile başvurur. mesela aijaz ahmad'ın edward said'i eleştirirken "biz senin babanı da biliriz" türünden çiğliklere yer vermez. rawls hepimizin hocasıdır, ondan çok şey öğrendik, adalet meselesini gündeme getirmiştir, büyük bir dehadır, türünden cümlelerle girer the idea of justice eserine. hatta adam rawls'u eleştirirken bile, "benim anladığım kadarıyla..." falan diyerek eleştiriyor. neyse, işte amartya sen rawls'a diyor ki neden birincil (güya) ihtiyaçlarımız; özgürlük, eşitlik, saygı gibi değerlerimizden daha öncelikli olmak zorunda olsun ki? kaldı ki rawls eşitsizlikleri azaltacak ekonomik bir yeniden dağıtımı önerse bile bu bireylerin aldıkları üründen birincil (primary) ihtiyaçlarını giderebilecekleri anlamına gelmez ki. bu işte itirazının temelidir. amartya sen öyle fırsat eşitliğini çıkıp da joker cevap gibi görenlere pabuç bırakmaz. iyi amk, eşitsizliğe dayalı bir düzen yarat ondan sonra "herkese eşit şans verilirse isteyen cumhurbaşkanı bile olur" de. yemezler.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar