bugün

am arzusu toplumsal olarak inşa edilmiş bir kurgudur. şimdi bunu ispat edelim.

1- am çirkindir.
2- am kötü kokar.
3- am vıvık vıcıktır.
4- ellediğinizde am sahibi tuhaf tuhaf sesler çıkartır.

vs.vs.

bunlara rağmen dünya am etrafında döner gözükmektedir.

toplumsal cinsiyet denilen anomali kendini yeniden inşa edebilmek ve üretebilmek için güçlü simgelere ihtiyaç duyar. am neolitik dönemde hayatın kaynağını temsil edecek şekilde simgeleştirilerek bilinç altına kodlanmış bir olgu olarak ataerkil düzenin tam merkezinde bir ayraç olarak kadının ve erkeğin konumunu pekiştirmektedir. maşallah.
Amın Feryadı vardır.Unutmamak gerekir.
bide bunun evladı vardır. esteban..
(bkz: am çekiminin yer çekiminden kuvvetli olması)
Milletin isi gucu bitmis tek derdi am sanki.
amın toplumsal konumunun ağırlığı altında ezilen postmodern insana gönderme yapan bir çalışma:

http://galeri.uludagsozluk.com/r/708569/+
toplumun yeniden üretimi -üreme- için amın bir arzu nesnesi olarak inşası gereklidir. bu inşayı gerçekleştiren mekanizmaların üremenin erkek homa sapiens sapiense yükleyeceği sorumlulukları maskeleyebilecek kadar güçlü bir am arzusu olumlamaları gerekir. gerçekten de bunu gerçekleştirmiş olan mekanizmalar homo sapiens sapiens erkeğinin üreme gerçekleştikten sonra doğan yavrunun ve anne dişinin ömür boyu bakımını üstlenmesi gerektiğine dair toplumsal normları da oluşturmuş ve bu normları birer kanun maddesi olarak pozitif hukuka yerleştirmesini de bilmiştir.

kısaca fonksiyonalist bakış açısı der ki eğer am bir arzu nesnesi olarak toplumca kurgulanmasaydı erkek homo sapiens sapiensler üreme için oldukça isteksiz yaklaşacak ve toplumun yeniden inşası mümkün olmayacak, insan nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktı.

yarattığı kültürle üst farkındalıklar geliştirebilmiş bu muazzam canlı türü farkındalıklarının altında boğulmamak için bilinç altını manipüle edebilecek şekilde güçlü bir toplumsal sistem oluşturmayı da bilmiştir. maşallah.