bugün

işte bu yüzden derler ki "her insan allah'ın bir ayetidir."
allah'in secde süresinde söylediği olay.

7- Ki O, yarattığı herşeyi en güzel yapan ve insanı yaratmaya bir çamurdan başlayandır.

8- Sonra onun soyunu bir özden (sülale’den), basbayağı bir sudan yapmıştır.

9- Sonra onu ‘düzeltip bir biçime soktu’ ve ona Ruhundan üfledi. Sizin için de kulak, gözler ve gönüller var etti. Ne az şükrediyorsunuz?

şimdi daha iyi anlaşılmiyor mu yaradilani yaradandan ötürü sevmek?

peki piri Türkistan ahmet yesevi'nin kafir bile olsa kimsenin kalbini kırma, kalp kirmak allah'i incitmektir sözü,

şimdi daha bir hadis gibi gelmiyor mu bir kalbi kırmak kabeyi 70 defa yikmaktan kötüdür sözü?

her şeyi boşverin de
kirbaclanana, daragacinda asilana, vücudu parçalanıp teshir edilene yakilip kul olana mezari dahi olmayana,
hallaci mansur'a gelmez mi bu mesele?
'enel hak' diyene?
Yolundan dönmeyene?
Kızılderili tabiriyle anlatırsak,insanın içinde 2tane köpek var biri iyi biri kötü,sen hangisini besler güçlendirirsen kavgayı o yener üstün gelir.
--spoiler--
bu ayete göre insanın doğasında olan tüm kötülükler aynı zamanda allahın doğasında da mı vardır?
--spoiler--

insanın doğasında kötülük yoktur. insanı kötülüğe meyleden ve aklını çelen şeytandır. şeytan insana vesveseler vererek onu kendi doğasından uzaklaştırır ve onu yozlaştırır. böylece yüce yaratıcıdan aldığı iyilik ve güzelliği kaybeder.
Bazı sapkın fikirli insanların Olayı saptırmak için kullandıkların Durum.
sıra bana gelince pffffffffff falan yaptı heralde. bu tükenmişliğin başka açıklaması olamaz.
Bunun aynısını Zeus'ta yapmıştır , sonra mahkeme kurulmuştu , mitoloji sevenler bilir.
Bu yüzdendir ki yaratılmış tüm insanlar cümle yapısı ile güzeldir.

"yaradılanıı severim yaradandan ötürü"
insanın terennüm etmesine neden olmuştur.

Zira hangi alete nefes üflenirse hoş bir sedâ ile geri dönüş yapar.
Fakat Şiddetli ve ahenksiz üflenir ise, kulağı tırmalayan bir nevâ ortaya çıkar.
" Sonra onu düzenli bir şekle sokup, içine kendi ruhundan üfürdü. Ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller var etti. Siz pek az şükrediyorsunuz!"

secde suresi 9. ayet.

bu ayete göre insanın doğasında olan tüm kötülükler aynı zamanda allahın doğasında da mı vardır? öyle mi anlamalıyız? insan doğasında var olan tüm çarpıklıklar allahın doğasında da mı mevcuttur?

bilemedim şimdi.
Yaratılmış en üstün varlık olmamızı sağlayan şeydir.