bugün

5 yaşında bir çocuğun o aklıyla söylediği sıradan bir cümle. medyanın yoğurmasıyla iğrençleştirilmiştir.
iyi...
kötü...
insan ölçüleri.
hayır vardır bir de, anlayamayacağımız.
pelin batu'ya selam, hayırlısı olsun!
allahın kötü birisi olduğunu iddia etme konusunda katı bi şekilde iddialı olmaktır.

kusura bakmamalı bu kişi çok zayıf bi felsefesi var burada, cevap dahi vermicem. yapma gözünü seviyim bunedir aq.
Kötülük olmadan iyiliği bilemezsin. Kötüler bu yüzden var. Ayrıca sen tatilde değil imtihandasın.

O iyiler iyisidir.
kime göre, neye göre sorulariyla aninda çürütülen önerme.
not: allahsizim.
götten uydurma sikimsonik tespit.

kötü şeyleri yaratmak bir yaratıcıyı kötü yapmaz.

cehennem olmasaydı sadece cennet olsaydı kimse ibadet etmezdi.

cehennemin bir ağırlığı vardır en az cennet kadar.

kötülük ve iyilik de öyledir.

bu dünyada her şeyin anlamı vardır ki o şeyin zıt karşılığından dolayı vardır.

--spoiler--
mesela sen orospu çocuğusun senin orospu çocuğu olduğunu nasıl anlıyoruz?

efendi çocuktan anlıyoruz.

şimdi liselere olan kar tatilin tadını çıkar pardon siktir ol.

edit: ayrıca ayrı yazılması gereken iki tane 'şey'i bitişik yazan kıt zekalı gelip felsefik konuşuyor.
--spoiler--
Yanlıs bir sözdür. Doğrusu allah adını kullanıp, iyi gözükmeye çalışan kötülerdir.
allah kötü birisi değildir, çünkü allah yoktur. birisinin veya bir şeyin iyi veya kötü olması için, önce olması gerekir.
Şüphesiz ki biz onları ibret olsun diye yarattık. ( Bakara 13)
Kötü olan kötünün yaratılması değil kötülüğün yapılmasıdır.
Mesela çok faydalar düşünülerek bıçak gibi kesici bir alet icat edilmiş. Bu faydalı aletle aklını kullanamayan biri tutup kendini öldürmüşse “bıçak kötüdür ve icadı boşunadır. Neden icat edilmiş!” denilebilir mi?
Allah'ın şeytanı, nefsi ve kötülükleri yaratmasındaki maksat insanoğlunun makamını yükseltmek içindir. Bir çekirdek ağaç olana kadar birçok kademelerden geçer ve sonucunda meyve verir. insanlığın da çok mertebeleri var. Nefis ve şeytana uymadığı müddetçe insanın mertebesi artar ve Allah'ın kendisine yerleştirdiği yüksek kabiliyetler mertebesi yükseldikçe ortaya çıkar. Cehaletin babası Ebu Cehillerden, insanlığın şerefi olan Hz. Ebu Bekir’e kadar insaniyette çok mertebeler vardır.
Hem şeytanlar ve kötü şeyler yaratılmasaydı insanların makamı melekler gibi sabit olacaktı. Oysa Allah (cc) insana meleklerden daha üstün olma kabiliyetini vermiştir. Nefis ve şeytan insana musallat olmalı ki insan yükselsin.
imtihan için açılan bu dünyada insan ya nefsine uyarak hayvandan daha aşağıya düşecek ya da nefis ve şeytana uymaksızın meleklerden daha üstün bir dereceye çıkacaktır.
allah kotu degildir iyide değildir ama hayatınızın iyi , istedeiğiniz gibi gecmesi icin karşılık bekler sizin karşılığınıza gore iyi de olur kotude allah a ibadet karsılıgın bir yoludur ruh sağlığınızada bi derece iyi gelir bunu kendimtespit etmisimdir bazi yaraları daha vardır ama eger ibadet etmicem falan diyosanızda cesarettir bazı seylerde belki eklenebilir fakat bu allaha gitmez kendinizedir iyi bi hayatın para birimi de bunlardır fakat allah herzaman her isteginizide kabul etmez bu yuzdendir allah a ibadet ederim hayatimin bu seviye iyi olması için fakat bazı yerlerde cesaret falanda gerelir yada allah sizi test eder falan filan aslında hu entry daha da uzun yazılabilirdi ama iste ah ulan mobil olmak ah.
eğer gerçekten varsa çok kötü bir varlık. şeytandan beter.