bugün

ibrani geleneğinde iki farklı anlamda kullanılan sembolik bir addır.

1. Aden Cenneti’nde meydana getirilen Âdem’in diğer adıdır.

2. Tasavvufda, mistisizmde, okültizmde, teozofide, kimi Doğu dinlerinde ve çeşitli geleneklerde bulunan ve belirli bir ruhsal tekâmül hedefine varmış mükemmel, ideal ya da müteal insanı ifade eder.

islam Tasavvufunda bu kişiliğe insan-ı kâmil, Taoizm'de cheun-jen, Hinduizm'de purusha denir. Adam Kadmon kabalistlerine göre soyut anlamıyla insanın rûhânî gelişim sonunda ulaşabileceği en mükemmel, en bilge hâlidir. Kabbala'ya göre insan, Adam Kadmon düzeyine otuz iki aşamalık bir sürecin sonunda varır ve o zaman yüce ya da kutsal âleme dahil olur.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Adam_Kadmon