bugün
- ismet gurbuz 202418
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması16
- küfreden kız iticiliği5
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar17
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- lise defteri7
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur3
- yürüyüş partisi8
- beyaz otomobil satın almak15
- ankara da nato zirvesi tedbirleri4
- aylık 374 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- şapkalılar suç örgütü operasyonu2
- saba makamı ile okunan ezan4
- türkiye6
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- göbek adınız2
- amerika birleşik devletleri6
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi11
- düşük iq belirtileri5
- rabbin para vermesi4
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- almanya5
- ibne penis nah3
- birader beyler biraderdirler3
- bugün de meme atan olmaması13
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- chp'deki değişimciler3
- ilgi2
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- terlikle dövmek2
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- diş ağrısı2
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- ipkis2
- kablo dolu çekmece2
Osmanlı Padişahlarından 3 üncü Murad ın bostancıbaşılarından olan abdullah aga nın 1581 tarihinde inşa edilmiş kendi adına yapılmış camiidir. açılış merasimi 3 ncü murad ın da katılımıyla bir cuma gerçekleşmiştir. üsküdar müftülüğünün web sayfasından kopyala-yapıştır şeklinde aktarıyorum.
Caminin bânisi Bostancıbaşı Abdullah Ağa, Osmanlı Padişahlarından III. Murad ın bostancı başılarındandır. Cami, H. 989/ M. 1581 tarihinde inşa edilmiş ve caminin açılış merasiminin yapıldığı Cuma günü, III. Murat da camide hazır bulunmuştur.
Hadikatü;-Cevâmi ve Konaylının Üsküdar Tarihinde caminin açılışında yaşanan bir hadiseden bahsedilmektedir. Caminin açılışına gelen III. Murat Bostancıbaşı Abdullah Ağa ya camiyi yaptırdın ama buranın vakfiyesi nasıl olacak demiş, Abdullah Ağa da hünkarım ben elimde olan imkanlar ile ancak camiyi yapabildim, gerisi sizin himmetinize kalmıştır şeklinde cevap vermiştir. Bunun üzerine Padişah, iyi bir at kullanıcısı olan Abdullah Ağa ya şu ata bin ve bizler namazdan çıkıncaya kadar gidebildiğin yerleri işaretle demiştir. Abdullah Ağa da yine kendi adına yaptırmış olduğu ve bugün Kısıklı da bulunan Abdullah Ağa camisinin bulunduğu yere kadar bulunan alanı işaretlemiştir. Padişah namazdan çıktıktan sonra görevlilere Abdullah Ağanın işaretlediği yerleri caminin vakfiyesi olarak tahsis etmelerini söylemiştir. Beylerbeyinden Kısıklıya kadar olan bu vakfiye, daha sonra IV. Mehmedin, annesi Hatice Sultan adına yaptırdığı Eminönündeki Yeni Caminin vakfına aktarılmıştır. I. Abdülhamid devrinde ise Padişahın, validesi Rabia Sultan adına yaptırdığı Hamid-i Evvel Camii nin (Beylerbeyi iskele camii) inşası tamamlanınca Yeni Camiye aktırılan Abdullah Ağa caminin vakfiyesi, semt birliği bahane edilerek Hamid-i Evvel Camiine aktarılmıştır. Bu şekilde vakfiyeleri alınan Abdullah Ağa Camii uzun süre bakımsız kalmış ve harap bir hale gelmiştir. Nihayet cami, II. Mahmut tarafından H. 1248/ M. 1832 tarihinde tamir ettirilerek yıkılmaktan kurtarılmıştır. Bu tamir caminin girişinde bulunan H. 1248 tarihli kitabede de ifade edilmiştir:
imâm-ı ehl-i sünnettir kılan bu camii ihyâ
ide Allah-u Taala şevket ve dârâtını memdûd
Temelden eylemişti ânı Abdullah Ağa Bünyad
Harab oldu veli vakfında nakdi yok idi mevcut
Kılup emval-i evkafı hümayûn ile âbâdân
ilave eyledi hayratına ol şâh-ı sâhib-i cûd
Olunsun baba âvîze rıf at cevherin tarih
Bu ra na camii tecdid kıldı adl-i hân Mahmud
(Elfakir Yesarizade Mustafa izzet gufire lehuma)
Emekli Albay Münir Daryalın camide bulunan ve caminin tarihi hakkında malumat veren yazısında caminin bundan sonra geçirmiş olduğu süreç ile ilgili şu malumat bulunmaktadır: II. Mahmud un yaptırdığı tamirden sonra cami yine bakımsız kalmış ve harabe haline gelmiştir. Bu defa cami, Hamdullah Paşa isimli bir zat tarafından tekrar tamir edilmiştir. 1953 tarihinde şiddetli ve sürekli yağmur sonucunda oluşan sel camiyi basmış ve bu sebeple caminin duvarları, döşemesi ve mihrabı zarar görmüştür. Beşir Vaner beyefendinin önderliğinde Beylerbeyi sakinleri camide meydana gelen hasarı gidermişler. Caminin içi 1962 senesinde Beylerbeyi sakinlerinden Hacı Ömer Özuzun tarafından esaslı bir onarımdan geçmiş, davan dahil olmak üzere dahil aksamı boyatılmıştır. 1966 tarihinde yine aynı zat tarafından caminin dışı da esaslı bir tamirden geçirilmiştir. 1967 senesinin Ağustos ayında ise yine Hacı Ömer Beyefendi tarafından cami kapısı dışındaki camekan ve çatısı tamamen değiştirilerek yeniden inşa ettirilmiştir. Cami son yıllarda da birkaç sel baskınına maruz kalmış ve en son 2004 tarihinde meydana gelen baskında caminin döşemesi kaldırılmış ve halıları kaldırılmıştır. Ayrıca camide bulunan bazı tarihi eserler de zamanla kaybolmuş en son yaşanan hadisede camide bulunan şamdanlar ve tarihi saatlerden birisi çalınmıştır. Camiinin tahrib olan duvarı 2005 yılının ramazan ayında yaptırılmış ve 2006 da ise cami avlusuna taş döşenmiştir. Camiinin banisi olan Abdullah Ağanın Beylerbeyi nde camiden başka bir hamamı ile bir okulu da bulunmaktadır. Haram bakımsızlıktan harap olmuş okul olarak yapılan yer ise halen caminin yanında bulunmaktadır. Bu bina bir müddet nahiye müdürlüğü, karakol ve nüfus müdürlüğü olarak kullanılmış ve en son Hamid-i Evvel Kurân Kursu olarak kullanılmıştır. Kısıklı ve Langa da da birer cami yaptıran Abdullah Ağa, Kısıklı da bulunan Abdullah Ağa camisinin avlusunda medfun bulunmaktadır.
MiMARi YAPISI : içerisinde bulunan müştemilatı ile birlikte toplam arsa alanı 995 m² olan cami, kagir yapı olup üstü ahşap kaplamadır. Tek şerefeli minaresi olan cami, 151.375 m² üzerine kuruludur. Yaklaşık 200 kişilik cemaat kapasitesi olan camiye daha sonra son cemaat yeri eklenmiştir.
MÜŞTEMiLATI : Caminin avlusunda yukarıda da ifade edilen Hamid-i Evvel Kurân Kursu, üç adet lojman, bay ve bayan tuvaletleri ve şadırvan bulunmaktadır.
http://www.uskudarmuftulu...s/files/b.abdullahaga.doc
Caminin bânisi Bostancıbaşı Abdullah Ağa, Osmanlı Padişahlarından III. Murad ın bostancı başılarındandır. Cami, H. 989/ M. 1581 tarihinde inşa edilmiş ve caminin açılış merasiminin yapıldığı Cuma günü, III. Murat da camide hazır bulunmuştur.
Hadikatü;-Cevâmi ve Konaylının Üsküdar Tarihinde caminin açılışında yaşanan bir hadiseden bahsedilmektedir. Caminin açılışına gelen III. Murat Bostancıbaşı Abdullah Ağa ya camiyi yaptırdın ama buranın vakfiyesi nasıl olacak demiş, Abdullah Ağa da hünkarım ben elimde olan imkanlar ile ancak camiyi yapabildim, gerisi sizin himmetinize kalmıştır şeklinde cevap vermiştir. Bunun üzerine Padişah, iyi bir at kullanıcısı olan Abdullah Ağa ya şu ata bin ve bizler namazdan çıkıncaya kadar gidebildiğin yerleri işaretle demiştir. Abdullah Ağa da yine kendi adına yaptırmış olduğu ve bugün Kısıklı da bulunan Abdullah Ağa camisinin bulunduğu yere kadar bulunan alanı işaretlemiştir. Padişah namazdan çıktıktan sonra görevlilere Abdullah Ağanın işaretlediği yerleri caminin vakfiyesi olarak tahsis etmelerini söylemiştir. Beylerbeyinden Kısıklıya kadar olan bu vakfiye, daha sonra IV. Mehmedin, annesi Hatice Sultan adına yaptırdığı Eminönündeki Yeni Caminin vakfına aktarılmıştır. I. Abdülhamid devrinde ise Padişahın, validesi Rabia Sultan adına yaptırdığı Hamid-i Evvel Camii nin (Beylerbeyi iskele camii) inşası tamamlanınca Yeni Camiye aktırılan Abdullah Ağa caminin vakfiyesi, semt birliği bahane edilerek Hamid-i Evvel Camiine aktarılmıştır. Bu şekilde vakfiyeleri alınan Abdullah Ağa Camii uzun süre bakımsız kalmış ve harap bir hale gelmiştir. Nihayet cami, II. Mahmut tarafından H. 1248/ M. 1832 tarihinde tamir ettirilerek yıkılmaktan kurtarılmıştır. Bu tamir caminin girişinde bulunan H. 1248 tarihli kitabede de ifade edilmiştir:
imâm-ı ehl-i sünnettir kılan bu camii ihyâ
ide Allah-u Taala şevket ve dârâtını memdûd
Temelden eylemişti ânı Abdullah Ağa Bünyad
Harab oldu veli vakfında nakdi yok idi mevcut
Kılup emval-i evkafı hümayûn ile âbâdân
ilave eyledi hayratına ol şâh-ı sâhib-i cûd
Olunsun baba âvîze rıf at cevherin tarih
Bu ra na camii tecdid kıldı adl-i hân Mahmud
(Elfakir Yesarizade Mustafa izzet gufire lehuma)
Emekli Albay Münir Daryalın camide bulunan ve caminin tarihi hakkında malumat veren yazısında caminin bundan sonra geçirmiş olduğu süreç ile ilgili şu malumat bulunmaktadır: II. Mahmud un yaptırdığı tamirden sonra cami yine bakımsız kalmış ve harabe haline gelmiştir. Bu defa cami, Hamdullah Paşa isimli bir zat tarafından tekrar tamir edilmiştir. 1953 tarihinde şiddetli ve sürekli yağmur sonucunda oluşan sel camiyi basmış ve bu sebeple caminin duvarları, döşemesi ve mihrabı zarar görmüştür. Beşir Vaner beyefendinin önderliğinde Beylerbeyi sakinleri camide meydana gelen hasarı gidermişler. Caminin içi 1962 senesinde Beylerbeyi sakinlerinden Hacı Ömer Özuzun tarafından esaslı bir onarımdan geçmiş, davan dahil olmak üzere dahil aksamı boyatılmıştır. 1966 tarihinde yine aynı zat tarafından caminin dışı da esaslı bir tamirden geçirilmiştir. 1967 senesinin Ağustos ayında ise yine Hacı Ömer Beyefendi tarafından cami kapısı dışındaki camekan ve çatısı tamamen değiştirilerek yeniden inşa ettirilmiştir. Cami son yıllarda da birkaç sel baskınına maruz kalmış ve en son 2004 tarihinde meydana gelen baskında caminin döşemesi kaldırılmış ve halıları kaldırılmıştır. Ayrıca camide bulunan bazı tarihi eserler de zamanla kaybolmuş en son yaşanan hadisede camide bulunan şamdanlar ve tarihi saatlerden birisi çalınmıştır. Camiinin tahrib olan duvarı 2005 yılının ramazan ayında yaptırılmış ve 2006 da ise cami avlusuna taş döşenmiştir. Camiinin banisi olan Abdullah Ağanın Beylerbeyi nde camiden başka bir hamamı ile bir okulu da bulunmaktadır. Haram bakımsızlıktan harap olmuş okul olarak yapılan yer ise halen caminin yanında bulunmaktadır. Bu bina bir müddet nahiye müdürlüğü, karakol ve nüfus müdürlüğü olarak kullanılmış ve en son Hamid-i Evvel Kurân Kursu olarak kullanılmıştır. Kısıklı ve Langa da da birer cami yaptıran Abdullah Ağa, Kısıklı da bulunan Abdullah Ağa camisinin avlusunda medfun bulunmaktadır.
MiMARi YAPISI : içerisinde bulunan müştemilatı ile birlikte toplam arsa alanı 995 m² olan cami, kagir yapı olup üstü ahşap kaplamadır. Tek şerefeli minaresi olan cami, 151.375 m² üzerine kuruludur. Yaklaşık 200 kişilik cemaat kapasitesi olan camiye daha sonra son cemaat yeri eklenmiştir.
MÜŞTEMiLATI : Caminin avlusunda yukarıda da ifade edilen Hamid-i Evvel Kurân Kursu, üç adet lojman, bay ve bayan tuvaletleri ve şadırvan bulunmaktadır.
http://www.uskudarmuftulu...s/files/b.abdullahaga.doc
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar